Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » ABS-es motoron satuzhatok...

ABS-es motoron satuzhatok nagy sebességnél?

Figyelt kérdés
Jelenlegi motoromon nincs ABS, és csak szimplán kíváncsi vagyok, hogy egy ABS-es motoron, ha pl. 70 km/h-nál tövig nyomom az első és hátsó féket, akkor elcsúszok/előre esek-e ugyanúgy, vagy teljesen megtart?

jan. 2. 18:48
 1/7 dirtboy ***** válasza:
100%
Nem esel előre.
jan. 2. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Megtart, de azért én először kis sebességgel próbálnám ki az ABS-t. Nem tudom, autóban aktiváltál-e már ABS-t, motoron még kellemetlenebb, ahogy nagy erővel löki vissza a pedált meg ahogy a fékkar pattog az ujjaid alatt. Főleg, ha nem progresszív fékezés túltolása közben aktiválódik, hanem azonnal, mert egyből úgy rárántasz/rárúgsz.
jan. 2. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat
jan. 2. 23:44
 4/7 anonim ***** válasza:
71%

Ha annyi eszed van akkor igen.

Gyanítom hogy fingod nincs a motorozáshoz és ezért óvatosan gyakorolj inkább először.

tegnapelőtt 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Konkretan leirtam, hogy nincs abs-es motorom, magyarul fogalmam sincs hogy mukodik es mit lehet csinalni egy olyannal amiben van. Innentol szerintem az ész kérdés inkabb hanyagoljuk
tegnapelőtt 18:49
 6/7 anonim ***** válasza:
Hát az ABS nagyon jó, ha véletlenül elkottázod a vészfékezést, javítja az esélyeid, bár én ismerek olyat, aki konkrétan kikapcsolt ABS-szel rövidebb fékutat csinál. Nem ma kezdte, az emberek bő 99%-a nem ilyen, és azért akinek van ABS a motorjában, az is megtanul (jobb esetben) fékezni és igyekszik soha nem aktiválni. Hasznos dolog az ABS, de nem úgy kell kezelni, hogy "majd megoldja helyettem". Főleg, ha azonnal aktiválod, mert az azt jelenti, hogy aránylag kis fékerőnél nem engedi tovább növelni, azaz vissza kell engedned hogy jobban be tudd húzni.
tegnapelőtt 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 dirtboy ***** válasza:

(Főleg, ha azonnal aktiválod, mert az azt jelenti, hogy aránylag kis fékerőnél nem engedi tovább növelni, azaz vissza kell engedned hogy jobban be tudd húzni.)


Ez így hülyeség. Nem kell semmit kiengedned ha már egyszer aktiválódott az ABS.

Az sem igaz hogy aránylag kis fékerőnél aktiválódik.

Az ABS nem egy fix fékerőnél lép életbe. A tapadás az ami meghatározza mikor kapcsolbe,egész egyszerűen ha azt érzékeli hogy blokkol a kerék akkor bekapcsol.Hogy mikor blokkol a kerék meg attól függ milyen a tapadás. Pl poros vagy vizes úton sokkal hamarabb aktiválódik mert hamarabb blokkol a kerék.

Ha kiengeded a féket ahoz hogy utána újra behúzd meg csak növeled a fékutat hiszen lesz egy idő amikor megszünteted a fékezést és azzal hogy utána újra behúzod a kerék még nem fog később blokkolni.

Az ABS-t véleményem szerint nem szabad kikapcsoli közúton. A közút nagyon változó minőségű,változó tapadással,bármikor jöhet poros homokos rész,vagy olaj,víz bármi ami meglepetést tud okozni egy erősebb fékezéskor. Verseny pályán természetesen jobban kilehet tapasztalni mit bír hiszen nem annyira változóak a körülmények.

tegnap 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!