Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » ABS-es motoron satuzhatok...

ABS-es motoron satuzhatok nagy sebességnél?

Figyelt kérdés
Jelenlegi motoromon nincs ABS, és csak szimplán kíváncsi vagyok, hogy egy ABS-es motoron, ha pl. 70 km/h-nál tövig nyomom az első és hátsó féket, akkor elcsúszok/előre esek-e ugyanúgy, vagy teljesen megtart?

jan. 2. 18:48
 1/10 dirtboy ***** válasza:
100%
Nem esel előre.
jan. 2. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Megtart, de azért én először kis sebességgel próbálnám ki az ABS-t. Nem tudom, autóban aktiváltál-e már ABS-t, motoron még kellemetlenebb, ahogy nagy erővel löki vissza a pedált meg ahogy a fékkar pattog az ujjaid alatt. Főleg, ha nem progresszív fékezés túltolása közben aktiválódik, hanem azonnal, mert egyből úgy rárántasz/rárúgsz.
jan. 2. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat
jan. 2. 23:44
 4/10 anonim ***** válasza:
71%

Ha annyi eszed van akkor igen.

Gyanítom hogy fingod nincs a motorozáshoz és ezért óvatosan gyakorolj inkább először.

jan. 3. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Konkretan leirtam, hogy nincs abs-es motorom, magyarul fogalmam sincs hogy mukodik es mit lehet csinalni egy olyannal amiben van. Innentol szerintem az ész kérdés inkabb hanyagoljuk
jan. 3. 18:49
 6/10 anonim ***** válasza:
Hát az ABS nagyon jó, ha véletlenül elkottázod a vészfékezést, javítja az esélyeid, bár én ismerek olyat, aki konkrétan kikapcsolt ABS-szel rövidebb fékutat csinál. Nem ma kezdte, az emberek bő 99%-a nem ilyen, és azért akinek van ABS a motorjában, az is megtanul (jobb esetben) fékezni és igyekszik soha nem aktiválni. Hasznos dolog az ABS, de nem úgy kell kezelni, hogy "majd megoldja helyettem". Főleg, ha azonnal aktiválod, mert az azt jelenti, hogy aránylag kis fékerőnél nem engedi tovább növelni, azaz vissza kell engedned hogy jobban be tudd húzni.
jan. 3. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 dirtboy ***** válasza:

(Főleg, ha azonnal aktiválod, mert az azt jelenti, hogy aránylag kis fékerőnél nem engedi tovább növelni, azaz vissza kell engedned hogy jobban be tudd húzni.)


Ez így hülyeség. Nem kell semmit kiengedned ha már egyszer aktiválódott az ABS.

Az sem igaz hogy aránylag kis fékerőnél aktiválódik.

Az ABS nem egy fix fékerőnél lép életbe. A tapadás az ami meghatározza mikor kapcsolbe,egész egyszerűen ha azt érzékeli hogy blokkol a kerék akkor bekapcsol.Hogy mikor blokkol a kerék meg attól függ milyen a tapadás. Pl poros vagy vizes úton sokkal hamarabb aktiválódik mert hamarabb blokkol a kerék.

Ha kiengeded a féket ahoz hogy utána újra behúzd meg csak növeled a fékutat hiszen lesz egy idő amikor megszünteted a fékezést és azzal hogy utána újra behúzod a kerék még nem fog később blokkolni.

Az ABS-t véleményem szerint nem szabad kikapcsoli közúton. A közút nagyon változó minőségű,változó tapadással,bármikor jöhet poros homokos rész,vagy olaj,víz bármi ami meglepetést tud okozni egy erősebb fékezéskor. Verseny pályán természetesen jobban kilehet tapasztalni mit bír hiszen nem annyira változóak a körülmények.

jan. 4. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
#7 Na ez az, de a gumi olyan, hogy ha azonnal berántod a kart, hamarabb blokkol, mintha progresszíven épített fékerőnél, kicsit túlhúznád. Mint ahogy egy lufit is szépen lassan egészen be tudsz nyomni, rugalmas, de ha rávágsz kézéllel, visszapattan róla azonnal a kezed. Ha hirtelen nagy fékerőt akarsz kifejteni, kicsit máshogy keményedik a gumi és máshol lesz a tapadáshatár azonos útkörülmények között. És nem kiengedni kell a féket, hanem picit vissza aztán újra húzni, hogy újra megtapadjon. Az a legrosszabb, ha valaki eldobja a féket, pl. ha hátsó fékkel megcsúsztatsz egy ABS nélküli motort és nem óvatosan picit visszaengedsz belőle, hogy visszanyerje a tapadást, hanem leugrasz a pedálról, garantált a gyönyörű high-side repülés.
jan. 5. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 dirtboy ***** válasza:

Én értem a példád amit leírtál de ha csak simán motorozik az ember és kanyarokhoz lassít vagy megakar állni akkor nem rántja be a kart soha hiszen minek rántaná be? Szerintem senki nem úgy motorozik hogy próbál max fékerőt használni,az már inkább a versenypályás használat de azt mint írtam teljesen más közeg mint a közúti motorozás.

Ha valaki közúton be baszkodja a féket annak egyetlen oka lehet az hogy vészfékezést hajt végre. Vészfékezés eseten pedig túl nagy elvárás hogy valaki még fékkel is leálljon játszani. Legyünk reálisak,az útca embere akit meglep a szituáció marhára nem fog ilyet csinálni, legrosszabb esetben még le is fagy. Számtalan videón megnézhető amin egyenesen bele rohannak valamibe mert egyszerűen le blokkolnak az ijedségtől és még akkor is a féket markolja amikor már régen nem kéne,már csak elkellene kormányoznia hogy megmentse a szituációt.

Szóval oké hogy van egy elméleti rész csak ne felejtsük el hogy az elmélet és a realitás nem éppen kéz a kézben járnak. Az ABS számtalan életet ment meg és mégtöbb balesetet előz meg. A korszerű ABS rendszerek főleg ami már dőlésszöget is figyelembe veszi szerintem úgy jó ahogy van és minden motorba alapfelszereltség kellene hogy legyen. Akár mint a fémhálósfékcső ami még 2024-ben sem volt alap pedig sokat segítene abban amit te is írtál hogy megfelelő adagolással tudjuk végre hajtani a fékezést.

jan. 5. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Abszolút támogatom, hogy legyen minden motorban ABS. De akinek még kanyar ABS is van a motorjában, az is nyugodtan elmehet vezetéstechnikai tréningre. Motorosoknak kötelezővé tenném, hogy igen, amikor pánikol, akkor is szinte rutinszerűen helyesen fékezzen.
jan. 5. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!