Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó generátorban a diódahíd...

Autó generátorban a diódahíd mitől tud leginkább tönkremenni?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Az autóm generátora nemrég volt felújítva.

Ekkor kapott komplett új diódahidat,belső csapágyakat és feszültség szabályzót új szénkefékkel egybeépítve.

Viszont azt tudom,hogy a csapágyak az idő múlásával a használattól elhasználódnak,kopnak,hangosodnak ezért szokás őket cserélni.

Feszültség szabályzót akkor,ha rosszul működik vagy elkopnak benne a szénkefék,na de diódahidat milyen esetben szoktak cserélni és mitől tud elromlani? (Szerelőtől elfelejtettem megkérdezni és akkor eszemben sem volt ez.) Hallottam olyat,ha járó motornál levesszük az akkusarut az is képes kinyírni,de mi lehet még képes erre?

Érdekelnek ezek a dolgok,hogy oda tudjak erre is figyelni és elővigyázatos legyek amennyire csak lehet,mint gondos autótulajdonos.



dec. 29. 19:49
 1/3 A kérdező kommentje:
Ami kimaradt: Köszönöm,ha hasznos válaszoddal tudsz nekem a kérdésemmel kapcsolatosan segíteni! :)
dec. 29. 19:50
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Leginkább a figyelmetlenségből fordítva berakott akkutól, ilyenkor a teljes zárlati áram a diódákon folyik át.

Vagy akkor, ha valami okos akku nélkül, behúzással akarja a motort beindítani, ami elképzelhető, ha kellően nagy a fordulatszám, mert a generátor felgerjed, de a puffer szerepet betöltő akku nélkül olyan feszültségcsúcsok lehetnek, amik záróirányban átütik a diódákat. Ezért tilos akku nélkül bármilyen módon életet próbálni lehelni a motorba.


A sok "nekem sikerült, és nem lett baja" kommentelő nem érdekel.

dec. 29. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

A konkrét okot nem tudom, vagyis csak sejtem. 2-3 évet bír az autómban a diódahíd és szétég. Mármint nem csak konkrétan az én példányomban, hanem ez jellemző általában erre a típusra, hogy időnként behal a generátor. Az enyémnek a vesztét a felszereltségében gyanúsítom. Sajnos van benne gyárilag kiegészítő elektromos fűtés. Egy elektromos fűtőszál van a fűtésboxba tolva. Ez hajszárító elven azonnal felmelegíti az utastébe a fűtés által befújt levegőt, akkor is ha jéghideg a motor és a hűtőfolyadék a radiátorban. Ez nagyon komfortos, de! Ez a fűtőszál önmagában 80A-t vesz fel normál üzemben. A generátor tud maximálisan 110A-t. Túlterheli. Gyárilag nagyobb akkuval kellet volna szerelni, főleg amiben ilyen fűtés van. Ezt a gyanúmat erősíti az is, hogy eddig kivétel nélkül mindig télen ment gallyra a diódahíd. Egy időben csináltam azt, hogy kivettem a biztosítékát. Hibát nem jelez, csak annyi a hátrány, hogy mint egy átlag autóban akkor van csak fűtés, ha meleg a hűtővíz. Számomra nem meglepő módon ezekben az években nem volt baj a generátorral.

De persze ezer más oka is lehet, ez csak egy a sok közül.

tegnapelőtt 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!