Volkswagen Golf 2 1.6D nem indul? Többi lent!
Sziasztok!
Előfordult mostanság, hogy kettes Golfom nem igazán akart elindulni. Cseréltem egy gázolajszűrőt, illetve egy visszacsapó szelep is bekerült a szűrő, és az adagoló közé, egyelőre egy új mipolán csőbe, a régi már nagyon sárga volt, és még eredetinek is tűnt, így inkább cseréltem, hogy átlássak rajta. Azóta gázolaj mindig van benne, nem is levegősödik.
Viszont múltkorában eljátszotta, hogy indul/nem indul, másnap indul.
Indításnál szürke füst jött ki a kipufogóból, így feltételezem anyagot kapott, mégsem indult. Másnap viszont igen. A levegő hőmérséklete is egészen hasonló volt, ugyanaz a napsütéses téli idő volt (múlthéten 12.18-19.).
Izzítás ellenőrizve lett, van feszültség az izzítóhídon, illetve ezek a gyertyák a nyáron lettek cserélve (mind), így működnek is (legalábbis indítás után nem 3 hengerezik, mint csere előtt, amikor csak 3 volt jó).
Üzemanyag az adagoló előtt van, tehát nem levegős.
Gondoltam arra, hogy az adagoló nem szívja az üzemanyagot, viszont akkor nem jönne indítás közben a kipufogóból füst, jól gondolom?
Üzemanyagcsövet végig ellenőriztem, teljesen sértetlen az autó alatt is, így itt se levegősödhet le (szűrő előtt).
Esetleg arra tudok még gondolni, hogy nincs elég kompresszió, de erre úgyis csak januárban kerül sor, akkor tudom elvinni szerelőhöz, hogy mérjék meg.
Ha elindul, akkor utána teljesen jó, megy, nem torpan, nem rángat, minden rendben van vele. És emlékeimre hivatkozva se érezném, hogy gyengébb lenne, bár 54 lón lehet kevésbé lehet megérezni.
Kedden (12.24) ráindítottam, első indításra beindult. Ma (26.) szintén ráindítottam, viszont csak többszöri, harmadik, negyedik megszokottnál hosszasabb indítózás után indult.
Mit gondoltok még esetleg, mit érdemes megnézni?
Szivató(előtöltés állító, dúsító) kihúzva hidegindításnál?
Ha nem levegős, azt kihúzva hidegen pöccre kellene indulni, ha jól van beállítva az előtöltés!
Ha van benne vagy 500 ezer km, akkor talán kompresszióhiba gyűrűk miatt, ha mindig 2-3 hengerezve indul hidegen, akkor hengerfejtömítés, vagy szelephiba.
Résolajcsöveknél is levegősödhet, amik a porlasztókat kötik össze.
De azért meg kellene nézni az izzítókat is, egyenként, illetve visszajelző lámpával, hogy valóban működik a reléje.
Ha a gázolajszűrőn van víztelenítő, annak is érdemes a tömítését megnézni.
Ha van kérdésed, írj privátban, vagy 1990 óta szórakozok ezekkel a régi dízelekkel.
AMit leírtál és az biztosan jó akkor talán a kompressziót kellene megmérni.
1. Melyik dizelen van szívató??
Ha a kompresszió lenne szar, akkor bizonyos esetekben nem indulna normálisan, valószínűleg soha sehogy sem indulna be, plusz ha mégis beindulna, akkor sem járna normálisan.
Te kérdezted amúgy pár napja tőlem egy kérdés alatt, hogy értek-e a régi dízelekhez? Mert elfelejtettem válaszolni, bár sokat nem vesztettél vele, mert amúgy kb. semennyire. :D Persze, nyilván az elméleti alapok megvannak, de sosem érdekeltek, sosem foglalkoztam velük. A dízeleket eleve szívből gyűlölöm, ráadásul ezek még az én időm előttiek.
De ha netán hozzá kéne nyúlnom, én üzemanyagnyomást mérnék először, illetve a porlasztókat nézném, nem-e megragadnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!