Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Honnan tudok tájékozódni...

Honnan tudok tájékozódni arról, hogy milyen hibakód olvasóval, és programmal tudnék hibakódot olvasni?

Figyelt kérdés
Van a családban egy Suzuki Wagon R 1.3 (dízel), meg egy Renault Megane 1.4 (benzines), és ezekhez szeretném beszerezni a kábelt, és a programot megvenni, előfizetni, mivel már jó ideje a családban vannak, és feltehetőleg lesznek is.

dec. 24. 21:46
 1/10 anonim ***** válasza:
85%

Ha nem sikerül kiguglizni melyik a márkához használt dianosztikai eszköz, akkor szerintem nincs értelme pénzt adni ilyenekért.

Egyébként a gyári (vagy szerelők által használt) komolyabb eszközöket engedd el, több százezer lehet. Bőven elég laikusként, ha megveszed a tört verzióját ezeknek otthoni használatra

dec. 24. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
77%

Őszintén nem értem...


Játsszunk már egy kicsit. Szarakodik a Renault, egyenetlenül jár, erőtlen. Kiolvasod a hibakódot, azt írja:


P0172 - rendszer túl dús


Mi a következő lépésed?

dec. 25. 05:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

#1 Úgy, ahogy a Fiatokhoz is lehet Delphit használni, úgy lehet MES-t is. A Fiatosok, Alfások mégis a MES-t ajánlják a Delphi helyett.

Tehát attól, hogy okoskodsz egy guglizással, érdemben mégsem sikerült hozzászólnod mely programot érdemes használni.

Egyértelműen nem gyári programra fogok előfizetni, a Fiatnál is a MES-re fizettem elő, sőt annál még fontos, hogy 1.4-es legyen az OBD kábel, az 1.5-össel nem kommunikál.

Tehát köszönöm szépen, inkompetensnek nem kell nézni.

dec. 25. 07:18
 4/10 A kérdező kommentje:

#2 Egyértelműen nem ezt az egy hibakódot hozná ki, de ha neadjisten igen, akkor:

-alapjárati motor

-lambdaszonda, hisz ez küld információt a vezérlőnek

-levegőszűrőtől a szívósorig ellenőrzés, bár ha dús, akkor inkább kevés a levegő (/sok az üzemanyag)

-injektor folyik, injektorhíd le, ellenőrzés


Mondd kérlek, te hogyan, milyen úton indultál volna el? Csak, hogy tanuljunk egymástól, előfordulhat, hogy én kihagytam valamit

dec. 25. 07:23
 5/10 anonim ***** válasza:
63%

#4 Mi a fenéért ne hozhatná ki ezekkel a tünetekkel?


Amúgy azt kérdeztem, hogy mit csinálnál, nem pedig azt, hogy mik szerinted a lehetséges hibák. Hogyan tesztelnéd őket? Hogyan döntenéd el, hogy mit csinálj? Vagy rögtön cserélnéd őket?


"alapjárati motor"

Egészen biztosan nem, mert ettől nem lenne erőtlen a motor és egyenetlenül is max hidegen járna, melegen már nem.


"lambdaszonda"

A rossz lambdaszonda nem tud ilyen hibakódot dobni. Na meg eleve kettő van belőle, szóval melyikre gondolsz a kettő közül?


"levegőszűrőtől a szívósorig ellenőrzés"

Te magad is írtad: dús keveréknél aligha a levegővel lesz baj. Ha meg kevés lenne a levegő például egy ezeréves, koszos légszűrő miatt, akkor a kevés levegőre a légtömegmérő jele alapján csökkentené az üzemanyagot az ECU. Így lehet, hogy az autó erőtlenebbé válik, de nem lesz semmilyen hibakód, főleg nem dús keverék.


"injektor folyik"

Dízeleknél inkább előfordul, de ott sem igazán gyakori. Benzineseknél nagyon-nagyon ritka. Plusz, ránézésre nem fogod tudni megmondani, kivéve, ha extrém esetről van szó és nyitva maradt a szelep, de ha van például egy 0.2ml extra folyás, azt a büdös életben nem fogod észrevenni.


A négyből három kizárható, a maradék egy elképzelhető, még ha pici esélye is van, illetve nem tisztázott, hogy mit csinálnál pontosan ezzel a lehetőséggel.


A dús keverékért 100-ból 99 alkalommal a rossz, gyenge égés a felelős. Legnyilvánvalóbb (és leggyakoribb) ok a rossz gyújtás. Innen hogyan mész tovább?


Na jó, a lényeg amire ki akarok lyukadni (de amúgy szívesen játszhatunk tovább, mert ebből legalább tudsz tanulni), hogy a hibakódolvasó önmagában nem ér semmit. Azt nem mondja meg, hogy mi a hiba, csak azt, hogy mi a tünet. Egy tünetet sok minden okozhat és a hibakód nem fog segíteni abban, hogy a sok opció közül mi rossz valójában. A hibakód a diagnosztika nulladik lépése. Úgy szokás mondani, hogy a hibakód nem azt mondja meg, hogy mi a probléma, hanem azt, hogy mi NEM a probléma, ezzel időt spórol az embernek, de a válasz attól még nem lesz meg.


A tudás hiányán kívül van még két jelentős probléma: az egyik, hogy mint az injektornál is utaltam rá, eszközök és felszerelés nélkül nagyon kevés dolgot tudsz megfelelően ellenőrizni, tesztelni. A másik az, hogy ezek az olcsó kínai vacak hibakódolvasók kizárólag a szabvány kódokat ismerik, amik törvény szerint publikusak, de a gyártó-specifikus kódokat (amikből gyártónként tízszer-hússzor annyi van, mint a szabvány kódokból) nem. Azokat a kódokat sosem fogja felismerni. Van egy hibakódolvasód, az autóban van egy hibakód és nem tudod kiolvasni. Annak nem sok értelme van szerintem.


Felőlem vehetsz egy ilyet, sőt, ha olvasol valami hibakódot és itt kiírsz egy kérdést, hogy az mit jelenthet, akkor szívesen segítünk. Csak szerintem felesleges, mert mi csak szóban tudunk segíteni, gyakorlatban nem. A gyakorlat rád marad és ha nem tudod mit hogyan kell csinálni, akkor úgy nehéz lesz bármit is elérni. Vagy random kicserélsz alkatrészeket, ami hatalmas pénzpazarlás (olcsóbb lenne szervizbe vinni), vagy a vége úgyis a szerviz lesz, akkor meg kár volt pénzt adni a hibakódolvasóért.

dec. 25. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
36%
#3: Ja értem, funkcionális analfabétizmus. Nem baj, kell az ilyen polgár is. majd arra figyelj, hogy amikor kicserélték 3-4 alkatrészt potyára, akkor ne sírj, hogy dupla annyiba került a móka, mintha hozzáértő nyúlt volna hozzá elsőre is.
dec. 25. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
#6 továbbra is tudsz bármit érdemben hozzászólni, vagy toxikus hangvétellel csak engem degradálsz?
dec. 25. 10:34
 8/10 A kérdező kommentje:

#5 Valóban a gyújtás meg sem fordult a fejemben. Köszönöm.

Ilyen esetben ha túl dús lenne a keverék nem társulna mellé égéskimaradás, kopogó hang?


Ezesetben a következőket nézném:

-gyertyák (hány ezer km van már benne, csereperiódus)

-trafókat nem igazán néznék, mert azesetben inkább háromhengerezés lenne megfigyelhető

-vezérlés nincs-e elugorva

-jeladók, noha ezekről külsőre sok minden nem vonható le, ha pedig vezetékszakadás kenne, kihozná hibába


Egyértelműen igen, óriási tapasztalatra van szüksége az embernek ahhoz, hogy eme tünetek alapján tudja merre induljon el, na meg felszerelésre is, több éves, évtizedes munkára.

Tervezem, hogy az egyetem után egy autoszerelő SZJ (korábbi OKJ) - t elvégzek, hogy noha az a 2-3 év alatt nem is professzionálisan tanulok ki mindent, de egy alap tudást negszerzek, amelyre lehet építkezni, és például egy kisebb nagyobb kopóalkatrész cseréjét bátran elvégzem.


Különböző autók csoportjában mindig van pár szaki, aki keni vágja ezeket a gyakran előforduló hibákat, mindegyik autónak van valami gyenge része ami rá jellemző, hibakódok alapján pedig beazonosítható. Emellett természetesen még ezernyi más ok is lehet a baj, és ha nem is mechanikus, előfordulhat, hogy villamos.

Szóval én tényleg csak addig akartam eljutni, hogy egyszer lássam mire panaszkodik a gépezet, utána ráérek kutakodni, elmélkedni.

De tényleg, valóban köszönöm a szakmai diskurzust.

dec. 25. 10:51
 9/10 anonim ***** válasza:

"Ilyen esetben ha túl dús lenne a keverék nem társulna mellé égéskimaradás, kopogó hang?"


De, konkrétan égéskimaradásról beszélünk. Gondolj vissza a tünetekre: egyenetlen járás, erőtlen.


"gyertyák (hány ezer km van már benne, csereperiódus)"

Irreleváns. Nekem ősszel 3000km után hánytak be a Bosch gyertyák. Meg láttam már olyat is, aminél 180 ezer után cserélték a gyári gyertyákat, 60 ezres csereperiódus mellett. És a már említett probléma itt is adott: szemmel nem feltétlenül látod meg a problémát.


"trafókat nem igazán néznék, mert azesetben inkább háromhengerezés lenne megfigyelhető"

Háromhengerezünk. Mit tudsz rajta nézni, hogyan tudod tesztelni?


"vezérlés nincs-e elugorva"

Nincs jelölése a vezérlésnek, ami alapján össze tudnád nézni a tengelyeket.


"jeladók"

Egyetlen henger égését nem befolyásolja semelyik szenzor. Élő adatban amúgy szenzor adatokat nagyon szépen lehet ellenőrizni, így is szokás általában, de a kínai vackok ezt nem tudják.


Ráérsz kutakodni, persze. Csak ahogy te is mondtad, még ha van is valami hibakódhoz köthető típushiba, akkor sem garantált, hogy a te esetedben is az a baj. Sőt, lehet nincs is semmilyen típushiba. Akkor aztán hiába kutakodsz, választ nem fogsz találni. Neten amúgy vannak jó források hibadiagnosztizálásra, tudom ajánlani például youtube-on a "Z SZ minden ami technika" nevű csatornát, volt osztályfőnököm, diagnosztikában nagyon jó és remek oktató videói vannak. Ezek sokat tudnak segíteni, de ha komolyan bele akarsz mélyedni, akkor mindenképpen pénzt kell majd áldozni.

dec. 25. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Természetesen igen. Éppen ezért nem kínai vackot akarok, ezért van a Fiathoz is meg a MES, meg az elm327, kkl kapcsolós kábel. MES-be is látni minden elő adatot, airbagbe, absbe is bele tudok nézni, légzsáknál hasznos volt, hogy a 8 légzsák közül melyiknél ellenőrizzem a kábelezést.


3 hengernél trafókról stekkert lehúzod, ahol nem változik a motor hangja, ott a trafó lehet rossz. Utána felcserélem másik trafóval, hogy biztosra menjek.


Régi mecha dízelben mennyire vagy otthon? Lenne egy kettes Golf, barátom küzd vele.

dec. 25. 14:34

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!