Honnan tudok tájékozódni arról, hogy milyen hibakód olvasóval, és programmal tudnék hibakódot olvasni?
Ha nem sikerül kiguglizni melyik a márkához használt dianosztikai eszköz, akkor szerintem nincs értelme pénzt adni ilyenekért.
Egyébként a gyári (vagy szerelők által használt) komolyabb eszközöket engedd el, több százezer lehet. Bőven elég laikusként, ha megveszed a tört verzióját ezeknek otthoni használatra
Őszintén nem értem...
Játsszunk már egy kicsit. Szarakodik a Renault, egyenetlenül jár, erőtlen. Kiolvasod a hibakódot, azt írja:
P0172 - rendszer túl dús
Mi a következő lépésed?
#1 Úgy, ahogy a Fiatokhoz is lehet Delphit használni, úgy lehet MES-t is. A Fiatosok, Alfások mégis a MES-t ajánlják a Delphi helyett.
Tehát attól, hogy okoskodsz egy guglizással, érdemben mégsem sikerült hozzászólnod mely programot érdemes használni.
Egyértelműen nem gyári programra fogok előfizetni, a Fiatnál is a MES-re fizettem elő, sőt annál még fontos, hogy 1.4-es legyen az OBD kábel, az 1.5-össel nem kommunikál.
Tehát köszönöm szépen, inkompetensnek nem kell nézni.
#2 Egyértelműen nem ezt az egy hibakódot hozná ki, de ha neadjisten igen, akkor:
-alapjárati motor
-lambdaszonda, hisz ez küld információt a vezérlőnek
-levegőszűrőtől a szívósorig ellenőrzés, bár ha dús, akkor inkább kevés a levegő (/sok az üzemanyag)
-injektor folyik, injektorhíd le, ellenőrzés
Mondd kérlek, te hogyan, milyen úton indultál volna el? Csak, hogy tanuljunk egymástól, előfordulhat, hogy én kihagytam valamit
#4 Mi a fenéért ne hozhatná ki ezekkel a tünetekkel?
Amúgy azt kérdeztem, hogy mit csinálnál, nem pedig azt, hogy mik szerinted a lehetséges hibák. Hogyan tesztelnéd őket? Hogyan döntenéd el, hogy mit csinálj? Vagy rögtön cserélnéd őket?
"alapjárati motor"
Egészen biztosan nem, mert ettől nem lenne erőtlen a motor és egyenetlenül is max hidegen járna, melegen már nem.
"lambdaszonda"
A rossz lambdaszonda nem tud ilyen hibakódot dobni. Na meg eleve kettő van belőle, szóval melyikre gondolsz a kettő közül?
"levegőszűrőtől a szívósorig ellenőrzés"
Te magad is írtad: dús keveréknél aligha a levegővel lesz baj. Ha meg kevés lenne a levegő például egy ezeréves, koszos légszűrő miatt, akkor a kevés levegőre a légtömegmérő jele alapján csökkentené az üzemanyagot az ECU. Így lehet, hogy az autó erőtlenebbé válik, de nem lesz semmilyen hibakód, főleg nem dús keverék.
"injektor folyik"
Dízeleknél inkább előfordul, de ott sem igazán gyakori. Benzineseknél nagyon-nagyon ritka. Plusz, ránézésre nem fogod tudni megmondani, kivéve, ha extrém esetről van szó és nyitva maradt a szelep, de ha van például egy 0.2ml extra folyás, azt a büdös életben nem fogod észrevenni.
A négyből három kizárható, a maradék egy elképzelhető, még ha pici esélye is van, illetve nem tisztázott, hogy mit csinálnál pontosan ezzel a lehetőséggel.
A dús keverékért 100-ból 99 alkalommal a rossz, gyenge égés a felelős. Legnyilvánvalóbb (és leggyakoribb) ok a rossz gyújtás. Innen hogyan mész tovább?
Na jó, a lényeg amire ki akarok lyukadni (de amúgy szívesen játszhatunk tovább, mert ebből legalább tudsz tanulni), hogy a hibakódolvasó önmagában nem ér semmit. Azt nem mondja meg, hogy mi a hiba, csak azt, hogy mi a tünet. Egy tünetet sok minden okozhat és a hibakód nem fog segíteni abban, hogy a sok opció közül mi rossz valójában. A hibakód a diagnosztika nulladik lépése. Úgy szokás mondani, hogy a hibakód nem azt mondja meg, hogy mi a probléma, hanem azt, hogy mi NEM a probléma, ezzel időt spórol az embernek, de a válasz attól még nem lesz meg.
A tudás hiányán kívül van még két jelentős probléma: az egyik, hogy mint az injektornál is utaltam rá, eszközök és felszerelés nélkül nagyon kevés dolgot tudsz megfelelően ellenőrizni, tesztelni. A másik az, hogy ezek az olcsó kínai vacak hibakódolvasók kizárólag a szabvány kódokat ismerik, amik törvény szerint publikusak, de a gyártó-specifikus kódokat (amikből gyártónként tízszer-hússzor annyi van, mint a szabvány kódokból) nem. Azokat a kódokat sosem fogja felismerni. Van egy hibakódolvasód, az autóban van egy hibakód és nem tudod kiolvasni. Annak nem sok értelme van szerintem.
Felőlem vehetsz egy ilyet, sőt, ha olvasol valami hibakódot és itt kiírsz egy kérdést, hogy az mit jelenthet, akkor szívesen segítünk. Csak szerintem felesleges, mert mi csak szóban tudunk segíteni, gyakorlatban nem. A gyakorlat rád marad és ha nem tudod mit hogyan kell csinálni, akkor úgy nehéz lesz bármit is elérni. Vagy random kicserélsz alkatrészeket, ami hatalmas pénzpazarlás (olcsóbb lenne szervizbe vinni), vagy a vége úgyis a szerviz lesz, akkor meg kár volt pénzt adni a hibakódolvasóért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!