Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány éves kortól számít...

Barito kérdése:

Hány éves kortól számít idősnek egy autó?

Figyelt kérdés
nov. 23. 12:06
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
28%
Attól függ milyen autóról beszélünk. Cégesben 4-5 év. Második, hobbi autónál nálam olyan 15 évnél van valahol a határ. Vagy egy ugrással oldtimer/youngtimer kategória már kb. 35-40-ig ok.
nov. 23. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
35%
Szerintem 15 évtől. Ha nincs sokat használva-tehát még nem éri el a 200E km-es futást,- innentől kezdenek sorban, de inkább egyszerre letérdelni a dolgok: első lakatolás, hengerfejezés, váltó felújítás, stb..Bár ez típus függő. 20 évtől szépen potyognak ki a műszakin gazdasági totálkárral, vagy még átmennek egy hunyorítós műszakin valamelyik bevállalós állomáson, és csak utána.
nov. 23. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.
nov. 24. 08:33
 14/18 anonim ***** válasza:
100%

"Ha nincs sokat használva-tehát még nem éri el a 200E km-es futást..."

Ezzel nem feltétlenül értek egyet. Ha valaki naponta az agglomerizációból futkos ugyanúgy összejön ennyi km, mintha valaki hentente egyszer autópályán átingázza az országot, vagy Európát.

A folyamatos, egyenletes tempójú, üzemmeleg motorral végrehajtott hosszabb utak, kevesebb ki-beszállással, kevesebb indítózással általában(!) kevsébé viseli meg a technikát, mint a naponta dugóban araszolás.

Előző autómat pl. pályás üzemmódban használtam, hét közben garázsban állt. 310.000 km-rel is teljesen újszerű volt a kinézete. Kárpitok, kormánybőzözés, gombot... semmi nem foszlott még. Motor, váltó, még a turbó, EGR is gyári bontatlan volt. Mérhető olajfogyás nem volt. Lengéscsillaptóból a gyárit 280.000 km-nél cserélte. Egy fékbetét garnitúra elment 120e km-t. Városozással a töredékét se ment volna el!

nov. 24. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
100%
Tű pontos leírás 14es!
nov. 24. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
14.: Találkoztam 300e km felett futott Peugeot-val. Igen, ha letekerték volna az órát 160e-re, meg nem mondtam volna a beltérből, hogy mennyit futott, de még a kasztni is gyönyörű volt. Főleg nagy távokat mentek vele. A motortérben voltak a gondok és a műanyag mechanikákban. Mentek tönkre szépen, repedt az öntvény, pedig azok nem kopó alkatrészek. Ingázásban is gallyra mennek ennyi futás után, csak ott hamarabb roggyan meg a kupplung, váltó, dugattyú, de a kopók ugyanúgy elevődnek.
tegnapelőtt 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
A műanyagok az állásban is öregednek, nem feltétlenül a km-ektől. Ha karban volt tartva, mindig cserélve, amit kell, a szemmel láthatóan repedezett műanyagokra nem legyintettek, hogy jól van az úgy, mert költeni nem akartak rá, akkor nincs gond.
tegnapelőtt 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
A műszaki állapot valóban nem feltétlenül arányos a korral. De hogy az egésze mennyire lesz hosszú életű az nagyban függ attól is, hogy kik és mikor gyártották....
tegnapelőtt 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!