A külső féltengely gömbcsukló gumiharang cseréje miatt levettem a külső gömbcsuklót, szétszedve hibátlan volt, ezért visza akartam tenni új zsírral. Elkalapálható a vége?
Elfelejtettem olyan átmérőjú csövet/kulcsot vinni, ami rámegy a ricnis részre. kb ilyet:
Kalapáccsal ütöttem át a féltengely acél gyűrún, és most nem tudom berakni az kerékagyba. Nagyon erős acél anyagnak tűnik, ránézésre ép, benyomódhatott mégis a vége? Teljesen letiszítva kell rátolni ugye? Mert már bezsírozva a végét is próbáltam. Esetleg flexel finoman simitsam el a ricni végét?
"Esetleg flexel finoman simitsam el a ricni végét?"
Ha elverted a végét máshogy nem fog belemenni. Sajnos kalapáccsal szépen zömíthető, annyira nem kemény.
Leütöd a csuklót, és lehetőleg új rögzítőgyűrűvel rakod össze.
Utána vissza az egész.
Kérdés, hogy van rögzítve a csuklóban a féltengely rúdja.
Lényeg, hogy legyen meg a rögzítés, mert képes szétverni a váltó kihajtását.
Nem egy nagy mágia, nem kell hozzá semmilyen célszerszám, csak a zsírban rossz kotorászni.
Na meg 0 fokban a szabad ég alatt. :)
Köszönöm szépen a válaszokat! A kerékcsapágy felőli részét ütöttem, rá féltengely ricnire, azon már rajta van, ki tudja, a félt. ricni ép maradt-e.
A kerékcsapágy ricnibe nem megy bele. Ez végig ricnis, csavar megy a közepébe.
A féltengelynek ettől elvileg semmi baja nem lehet, persze ha valamit nagyon nem jól csináltál és 5 kilós kalapáccsal 10 perc verés után ment fel, akkor nyilván rip, de ha normálisan felcsúszott, akkor oké.
A csukló viszont kuka. Ha tömörül az anyag, akkor deformálódik a borda is, azt pedig a jóisten sem fogja tudni helyrehozni.
Erre találták fel a réz, vagy bronz kalapácsot. Ha ilyeneket csinálsz, akkor jó beruházni ilyenekre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!