Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 450 ezres netto fizetesbol...

450 ezres netto fizetesbol fent lehet tartani 1 dizeles 6os passatot? Hitelem semmim nincs

Figyelt kérdés

nov. 17. 11:11
 1/5 anonim ***** válasza:
Fent.
nov. 17. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Es mennyi az osszkoltsege kb uzemanyag kopas szerviz havi szinten? (Kb) Szám érdekelne

Havi olyan 2-3k kilometer mennek vele varoson kivul foleg

nov. 17. 12:26
 3/5 anonim ***** válasza:

Hali.


Hát attól függ hogy mennyiért, milyen állapotban veszed meg azt a passatot. Képben vagyok a használtautó piaccal és az árakkal is, főleg vw konszernekben mozogtam mindig.



Én vennék 6-os passatot, sedanban és kombi kivitelben is, mert tetszett mindig is. De nálam így nézne ki a dolog:


Ár: 1.500.000Ft alatt nem vennék sem 1.9 pd-t, sem pedig a 2.0 pd-t sem a 140 sem a 170 lovas változatból.


Azért ha megnézni az ember a 750.000Ft-os árkategóriát és a dupla annyit, azért lehet látni különbségeket állapotban is, kívül és belül egyaránt.


Amúgy inkább az 1.7 és a 2 milla közötti kategóriát céloznám meg ebből. A facelift utáni 2008 és a 2010 közötti darabokat.


Tudni kell, hogy az utolsó darabok amik 2010-ben gördültek le a gyártósorról, azok is már lassan 15 éves autók, szóval új autót semmi esetben sem várhatunk. Mert ugye mindenki azt akar 2 millió ft-ért is, de be kell látni, hogy ez csak nekünk nagy pénz, amúgy meg nem. (Nekem is e körül mozog a fizetésem, mint a tiéd.)


Mivel havi 2-3 ezer km-t mennél vele, ezért mindenképp érdemes a dízelt választanod, le sem beszéllek téged róla, mert a benzin többet fogyaszt, gyakrabban tankolod.


Ha nem akarsz nagyon ráfázni, akkor 1.9 pd tdi-t vennék a helyedben. 105 kőkemény lóerő, de legalább nem fogsz vele sem gyorsan hajtani, és nem is fog sokat fogyasztani. Átkozottul megbízható.


Ha neked is mindened az autózás és nem sajnálod rá a pénzt, akkor ott vannak a 2.0 pdtdi-k is. 140 és 170 lóval. Azért ezek már mennek. Nem versenyautók egyértelműen, de azért szépen lehet velük haladni, na.


Én venném mind a kettő motorral, csak itt is az állapotra kell odafigyelni. Ha van benne 300.000km az nem baj ezeknél, de olyan helyről vedd az autót akár magánszemély akár kereskedő, ahol szervízszámlák vannak az autóval kapcsolatosan.


Nem mindegy hogy tudod-e, hogy voltak-e már a porlasztók cserélve akár újra, bontottra vagy felújítva. Turbó szintén, kettőstömegű szintén. Ha volt foglalkozva az autóval és nem csak szóban tudják ezt mondani hanem számlával is bizonyítani tudják, az már egy jó jel. Csak így vásárolnék autót.


Egyébként, én pont az irreális árak miatt nem vettem végül B6-ot. 2 millióért is olyat találtam hogy azt mondtam rá hogy köszönöm szépen, de nem. Inkább kerestem mást. Így vettem egy 2009-es T25-ös Toyota Avensis kombit, 2.0 d4d motorral, láncos vezérléssel. 126 le, 300Nm és 6-os váltó. 1 év alatt mentem vele 17.000km-t (nem sok, de mellette van egy benzines "bevásárlókocsim" is) és mindösszesen egyszer cseréltem benne eddig olajat. Semmi mást nem költöttem rá, de nyilván a kínálat tetejéről választottam.


Ja, hogyha mégis maradnék ennél, akkor tényleg a kínálat tetejéről válassz, a facelift utáni utolsó darabok közül. Azokban már nem PD, hanem CR TDI motor van, de teljesítményben ugyanazok a verziók elérhetőek belőle. Autószerelők azt mondják, hogy a CR hiába újabb konstrukció, egyszerűbb és jobb szerelni, kevésbé problémásabb mint a régi PD változatok. Ezt csak úgy kis segítségnek itt hagyom.


Ha nincs hiteled és káros szenvedélyed sem, akkor ne sajnáld a pénzt az autótól. Egy olajcsere kb 50-60.000Ft körül van, ha jó minőségű olajat és szűrőket szeretnél bele rakni. Én javaslom azt, hogy minden olajcserénél cseréld az összes szűrőt. Én így szoktam a dízel és a benzines autómnál is. Vagy gyárit, vagy jó minőségű mindenből bele.


Ha ilyet veszel, akkor csinálj rajta rövid időn belül egy nagyszervízt. (Nem kell egyszerre, mert az hatalmas munka és anyagdíj.) Én ezeket javaslom első körben cseréltetni az autón:


- Motorolaj (Motul, Liqui Moly olajat ajánlok bele.)

- Váltóolaj (Akár automata akár kézi, mindenképp érdemes, kivéve ha nem tudod hogy mikor volt lecserélve. Akkor inkább ne cseréld le. Ha teheted, akkor inkább kézi váltósat vegyél.)

- Összes szűrő (olaj+levegő+pollen+gázolaj)

- Vezérlés vízpumpával együtt

- Fékolaj (2-3 évente érdemes)

- Fagyálló (2-4 évente érdemes)

- Szoftveres ellenőrzés, értékek kimutatása


Ha most veszel dízelt, akkor nem árt képben lenni vele, hogy jó-e a termosztátod például, az izzítógyertyák az autóban, az aksi stb. Érdemes mindent kiméretni.

nov. 17. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

A 105 lovasat neztem ki:D

Igazabol enis olyan 1,3m korul keresgelek belole, viszont nem vagyok auto szakerto.

Tanulmanyozom amiket mondtal

Koszi:D

nov. 17. 15:56
 5/5 anonim ***** válasza:
Simán fenn lehet tartani. Nekem kb havonta egy százas megy el üzemanyagra, és persze foglalkozni is kell néha vele, az sincs ingyen.
nov. 17. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!