Vettem egy Toyota Aygot 1 literes, benzines motorral (első generációs Aygo, 2012). A motor rém egyszerű, még hidrotőkék sincsenek benne. Amíg be nem melegszik, csúnya, dízeles hangot ad. A hidrotőkék hiányára gyanakszom. Vélemény?
"A hidrotőkék hiányára gyanakszom."
Logikus. Szerintem ellenőrizd még a turbót, az invertert, meg a kardántengelyt is. Hátha azok közül valamelyik.
Én is a japán autómba 0W20-at használok, ami talán a "leg motorkímélőbb"
az aygo mptorja ki van találva, nincs miért aggódni. Ezzel az olajjal tönkretehetetlen a motorja.
hogy kopog egy kicsit? nem baj, ez ilyen.
3
Most rákerestem, a Toyota álláspontja az (volt?) hogy a 0W-20 a preferált, de ha nem áll rendelkezésre, ideiglenesen mehet bele 5W-30 is.
Már bánom, hogy az olajviszkozitás kérdését felvetettem, mert az félrevitte a problémát. A lényeg: 35 éve volt egyszer, és azóta sem hidrotőke nélküli autóm, egy 205-ös Peugeot (előtte Trabantjaim voltak). Annál állítottam is a szelephézagot, előírás szerint. Az viszonylag egyszerűen ment, elég volt hozzá egy csavarhúzó, egy villáskulcs és egy hézagmérő. De most nehezebb lenne a feladat: pl. ki kellene venni ehhez mindkét vezérmű tengelyt már az ellenőrzéshez, méréshez is. Ettől húzódozom.
Sajnos nem tudok visszaemlékezni, hogy annak idején a zaj hogyan függött össze a hidegüzemmel és a priodikus külső hőmérsékletváltozással. Amit most tapasztalok, hogy a telek beálltával növekszik, és még bemelegedés után is hallható némileg. Azért gyanakszom a hidrotőkék hiányára, mert azokat pont arra találták ki, hogy mindig optimálisra, vagyis közel nullára állítsák be a szelephézagot. Igaz viszont, hogy ez bonyolítja, drágítja a motort és növeli a meghibásodás lehetőségét.
Ez a motor már 1999-ben megjelent, a Yarisban, aztán számtalan egyéb típusban, a mai napig gyártják. Ilyen motorú autót használó tulajdonosok tapasztalatára lennék elsősorban kíváncsi.
Az első hozzászólónak pedig egy Hofi poénnal üzenek: „Mi a különbség a balf. és a jobbf. között? Mindkettő föláll, de a balf. hozzá is szól.”
#6 Ne üzengess. Ha volt bátorságod ilyen marhaságot írni, legyen bátorságod vállalni is.
De akkor zárjuk rövidre a témát: a kutya nem tud válaszolni a napjában 20-szor kiírt ilyen és ehhez hasonló kérdésekre. Nem látnokok vagyunk, olyan nehéz ezt megérteni? Ezer oka lehet, nekünk pedig nincsenek telepatikus képességeink, hogy nulla hasznos információ alapján a képernyőn keresztül diagnosztizáljunk. Talán menj el egy rohadt szervizbe és majd ott segítenek. Tippelni mi is tudunk ezer dolgot, de annak mégis mi a fene értelme van? Előrébb leszel egy ezer tételes "akár ez is lehet" listával?
Sajnos nem jól fogalmaztam meg a kérdésemet. Inkább így kellett volna: Ha nincsenek egy motorban hidrotőkék, akkor törvényszerű, hogy a motor bemelegedéséig egy dizelmotor hangjára emlékeztető hang hallható a motor felől? Vagyis egy vadonat új Toyota 1 literes motor is így viselkedik?
Ezért írtam, hogy elsősorban az említett motor tulajdonosainak hozzászólását várom. Leginkább olyanokét, akik újonnan vették az autójukat.
A problémám úgy tűnik. megoldódott. A YouTube „elém tolt” egy videót, amelyben elmagyarázzák, hogy az említett motor mindenkinél úgy viselkedik, mint nálam, mert ilyenre konstruálták. Nem a lánc, nem a szelepek vagy valami ezekhez hasonló alkatrész okozza. Amíg be nem melegszik, roppant zajos, a bemelegedés pedig télen tovább tart. Kárt nem okoz, csak kellemetlen hallgatni, ill. kétségbeesésbe képes kergetni a tulajdonosát. Az olajviszkozitás változtatásával lehet próbálkozni, valamit ez tud is segíteni, de megszűntetni nem.
Kár, hogy nem ilyen motor tulajdonosai írtak nagyobb számban, mert akkor előbb nyugodtam volna meg. Pedig kimondottan ilyen embereket kértem válaszra.
Az említett angol nyelvű videó: https://www.youtube.com/watch?v=OvrNABdGr-s&t=183s
A hozzászólásokat is érdemes elolvasni, a Google pillanatokon belül lefordítja magyarra.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!