Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vettem egy Toyota Aygot 1...

Vettem egy Toyota Aygot 1 literes, benzines motorral (első generációs Aygo, 2012). A motor rém egyszerű, még hidrotőkék sincsenek benne. Amíg be nem melegszik, csúnya, dízeles hangot ad. A hidrotőkék hiányára gyanakszom. Vélemény?

Figyelt kérdés
A motort időközben fejlesztették, pl. szívócső befecskendezéses helyett közvetlen befecskendezéses lett. De hidrotőkék valószínűleg a mai napig nincsenek benne. Egy kezelési könyv szerint 2019-ben még biztosan nem voltak benne. A km futás alapján még nem kellene szelephézagot állítani, amit korongcserés módszerrel lehet elvégezni. A Yaris-okban, Peugeot 107-ben, Citroen C1-ben is használták ezt a motort. Néhány hete volt olajcsere, korábban 5W-30-cal ment, most próbaképp 0W-20-at tettem bele. Mint ha nőtt volna a hidegüzemi zaj. Tapasztalat, vélemény?

#hidrotőke #Toyota motor #Hidegüzemi motorzaj
nov. 16. 16:57
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
83%

"A hidrotőkék hiányára gyanakszom."


Logikus. Szerintem ellenőrizd még a turbót, az invertert, meg a kardántengelyt is. Hátha azok közül valamelyik.

nov. 16. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
81%

Én is a japán autómba 0W20-at használok, ami talán a "leg motorkímélőbb"

az aygo mptorja ki van találva, nincs miért aggódni. Ezzel az olajjal tönkretehetetlen a motorja.


hogy kopog egy kicsit? nem baj, ez ilyen.

nov. 16. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
9%
Gyári előírásoknak megfelel az 5w30 és 0w20 is? Nem valószínű. Ha 5w30 nem felelt meg, akkor nem volt elég kenés és elkopott, ha 0w20 nem felel meg, akkor meg most nincs elég kenés. Például nekem ignisbe 5w30-tól 10w40-ig írja a kézikönyv, beleraktam a 10w40-et és csattogott tőle a motor, gyorsan lecseréltem 5w40-re és azóta mint az óramű, semmi zaja. Ha hagytam volna csattogni elkophatna a motor előbb utóbb ugyanis a csattogás a kenés hiányát jelzi. Akár most, akár a múltban.
nov. 16. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

3


Most rákerestem, a Toyota álláspontja az (volt?) hogy a 0W-20 a preferált, de ha nem áll rendelkezésre, ideiglenesen mehet bele 5W-30 is.

nov. 16. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
78%
#4 Rendben, de honnan veszi, hogy az előző tulajdonos nem 10w40-et rakott bele mert az “mindenbe jó”? Olyankor szokott ilyen probléma lenni.
nov. 16. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Már bánom, hogy az olajviszkozitás kérdését felvetettem, mert az félrevitte a problémát. A lényeg: 35 éve volt egyszer, és azóta sem hidrotőke nélküli autóm, egy 205-ös Peugeot (előtte Trabantjaim voltak). Annál állítottam is a szelephézagot, előírás szerint. Az viszonylag egyszerűen ment, elég volt hozzá egy csavarhúzó, egy villáskulcs és egy hézagmérő. De most nehezebb lenne a feladat: pl. ki kellene venni ehhez mindkét vezérmű tengelyt már az ellenőrzéshez, méréshez is. Ettől húzódozom.

Sajnos nem tudok visszaemlékezni, hogy annak idején a zaj hogyan függött össze a hidegüzemmel és a priodikus külső hőmérsékletváltozással. Amit most tapasztalok, hogy a telek beálltával növekszik, és még bemelegedés után is hallható némileg. Azért gyanakszom a hidrotőkék hiányára, mert azokat pont arra találták ki, hogy mindig optimálisra, vagyis közel nullára állítsák be a szelephézagot. Igaz viszont, hogy ez bonyolítja, drágítja a motort és növeli a meghibásodás lehetőségét.

Ez a motor már 1999-ben megjelent, a Yarisban, aztán számtalan egyéb típusban, a mai napig gyártják. Ilyen motorú autót használó tulajdonosok tapasztalatára lennék elsősorban kíváncsi.

Az első hozzászólónak pedig egy Hofi poénnal üzenek: „Mi a különbség a balf. és a jobbf. között? Mindkettő föláll, de a balf. hozzá is szól.”

nov. 17. 09:06
 7/11 anonim ***** válasza:

#6 Ne üzengess. Ha volt bátorságod ilyen marhaságot írni, legyen bátorságod vállalni is.


De akkor zárjuk rövidre a témát: a kutya nem tud válaszolni a napjában 20-szor kiírt ilyen és ehhez hasonló kérdésekre. Nem látnokok vagyunk, olyan nehéz ezt megérteni? Ezer oka lehet, nekünk pedig nincsenek telepatikus képességeink, hogy nulla hasznos információ alapján a képernyőn keresztül diagnosztizáljunk. Talán menj el egy rohadt szervizbe és majd ott segítenek. Tippelni mi is tudunk ezer dolgot, de annak mégis mi a fene értelme van? Előrébb leszel egy ezer tételes "akár ez is lehet" listával?

nov. 17. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Sajnos nem jól fogalmaztam meg a kérdésemet. Inkább így kellett volna: Ha nincsenek egy motorban hidrotőkék, akkor törvényszerű, hogy a motor bemelegedéséig egy dizelmotor hangjára emlékeztető hang hallható a motor felől? Vagyis egy vadonat új Toyota 1 literes motor is így viselkedik?

Ezért írtam, hogy elsősorban az említett motor tulajdonosainak hozzászólását várom. Leginkább olyanokét, akik újonnan vették az autójukat.

nov. 17. 13:17
 9/11 anonim ***** válasza:
Szerintem ezt a kérdést te sem gondolod komolyan.
nov. 17. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

A problémám úgy tűnik. megoldódott. A YouTube „elém tolt” egy videót, amelyben elmagyarázzák, hogy az említett motor mindenkinél úgy viselkedik, mint nálam, mert ilyenre konstruálták. Nem a lánc, nem a szelepek vagy valami ezekhez hasonló alkatrész okozza. Amíg be nem melegszik, roppant zajos, a bemelegedés pedig télen tovább tart. Kárt nem okoz, csak kellemetlen hallgatni, ill. kétségbeesésbe képes kergetni a tulajdonosát. Az olajviszkozitás változtatásával lehet próbálkozni, valamit ez tud is segíteni, de megszűntetni nem.

Kár, hogy nem ilyen motor tulajdonosai írtak nagyobb számban, mert akkor előbb nyugodtam volna meg. Pedig kimondottan ilyen embereket kértem válaszra.

Az említett angol nyelvű videó: https://www.youtube.com/watch?v=OvrNABdGr-s&t=183s

A hozzászólásokat is érdemes elolvasni, a Google pillanatokon belül lefordítja magyarra.

dec. 7. 12:09
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!