Mióta kötelező EGR-el gyártani a dízel autókat?
Vagyis pontosabban mikor volt az év amikor bevezetésre került és egyre inkább elterjedt.
Biztos vagyok benne hogy kb 20 év már van legalább de pontosabb dátum érdekelne
Olyan szabály nincs, hogy kötelező lenne az EGR. CSak éppen nélküle a normát nem tudod teljesíteni. Euro5-nél sem tötelező a részecskeszűrő, csak másképp nem tudod megoldani hogy beleférj a kibocsájtásba.
Az Euro3 2000-től jött be. Tehát negyed évszázadosnál régebbi adagolós dízelt kell keresned.
Az 1991-es szívódízel F astrámon már van.
Vákumvezérelt, az gázpedál állásától függően kapcsolja az EGR-t.
Illetve van elektromos előtöltés szabályozás, a generátorról veszi a jelet, illetve dúsít is az adagolón, azt is a vákumkapcsoló állítja az adagoló tetején, gázpedálfüggően.
Ez mind szép és jó lenne, ha működne a vákum membránja.
De már az ebay-on sincs, kb sehol.
Így is működik, de kormol néha rendesen.
497000km van benne, olajat nem eszi cserétől cseréig.
Betiltva nem volt 2000 előtt sem az EGR. Nem volt tilos beépíteni egyik gyártó részére sem. Az, hogy 2000-től egyszerűen nem tudták másképp a normát teljesíteni, nem azt jelenti, hogy korábban egyáltalán nem alkalmazták.
Amúgy miért baj, ha van? Igen, tisztában vagyok vele, hogy hozzájárulhat a szívósor elkokszosodásához, ezért szeretik utólag kiiktatni. De egy dízel autón szerintem vannak sokkal drágább és érzékenyebb alkatrészek is. Személy szerint 2005-től vannak dízel autóim. Nem mindig új és nem cserélgettem őkat évente. De soha semmi gondom nem volt az EGR-rel egyik autóban sem. Az mondjuk igaz, hogy soha nem két sarokra futkostam kicsival, pláne nem dízellel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!