Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyit kérnek a szerelők a...

Mennyit kérnek a szerelők a féktárcsa+fékbetét cseréért?

Figyelt kérdés

Kíváncsi vagyok hogy Magyarországon mennyibe kerülne egy kisebb autón ami nem luxus autó hanem pl Astra, Civic, Golf, Corolla. Csak első pár tárcsa betéttel együtt.

Azt mondják hogy már nyugati árak vannak otthon de szerintem ez a szolgáltatásokra nem felététlen igaz. Nekem Amerikában ezért a műveletért átszámolva kb 160 ezer forintnyi dollárt kellett fizetnem anyaggal együtt. Egyik ismerős dupla ennyit fizetett de neki hátul is tárcsafék volt, szóval szerinte ez itt korrekt árnak számít.


okt. 28. 02:03
 1/10 anonim ***** válasza:
35%
2007-es szedán Civicemen 1,5 évvel ezelőtt 137ezerért lett cserélve 4 tárcsa és betét plusz egy tőcsavar.Előbbi TRW utóbbi ATE márkájú,számla nélküli ár volt.
okt. 28. 02:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Ha nem húznak le, maximum 100 ezerből megvan két tárcsa + két betét. Meg a fékkopásjelző, akinek van az autójában.
okt. 28. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
54%

Az egyáltalán nem volt drága. Anyag nem mindegy hogy milyen. "Gyári", ATE, vagy a legolcsóbb autodocos Ridex és társai. A munkadíj meg nem mindegy hogy márkaszerviz, vagy valami kis sufni a garázssoron számla nélkül.

Vegyünk egy középutat. Független szerviz, Opel Astra. Ez 2022-ben volt. Gyanítom, hogy azóta olcsóbb nem lett. Ennyit arról, hogy Magyarországon minden fillérekbe kerül...

[link]

Márkaszervizben utoljára 2021-ben jártam. Opel Astra, egy olajcsere + szűrők cseréjére előzetesen telefonban 60e-t mondtak. Úgy voltam vele, hogy nem kevés, de oké, mégis csak márkaszerviz, legyen... Elvégezték a munkát, megyek fizetni, akkor 112.000 Ft-ot kérnek. Én meg néztem egy nagyot! Kérdeztem, hogy volt valami komplikáció, másit is kellett csinálni, mert közel nem erről az árról volt szó. A válasz: hát ők nem tudják, hogy kivel és mit beszéltem, de ez márpedig náluk ennyi. Némi balhézés után lett "kedvezményesen" 90.000. Ez 3 éve volt, azóta nem kevés infláció volt. Abba bele se merek gondolni, hogy mi van akkor ha a megbeszélt árra készülök és nincs a bankszámlámon ennyi likvid tőke hónap végén?! Azóta mindig mindenről írásos árajánlatot kérek, mint a fenti fékcseréről is.

160e Ft teljes fékcserére, jó minőségben, anyaggal, munkadíjjal számlábal, garanciával manapság Magyarországon is teljesen rendben van, nem drága.

okt. 28. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Astra J 4 féktárcs+fékbetét+fékolaj csere 120.000 (Textar-hoz ragaszkodtam de pár száz km után már fütyülnek fékezéskor szóval ez is valami gatya minőség már)
okt. 28. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

#3

Azért azt, hogy téged pofátlanul le lehet húzni, ne keverjük össze a normális javítási árakkal.

okt. 28. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

#5 pofátlanul lehúzni? Ember, ezek az árak. El lehet menni himi-humi sufniszerelőhöz, aki 6 ezres órabéren dolgozik, de az vagy jól megcsinálja vagy nem, vagy elbax valami mást vagy nem, meg a legtöbb egy tahó paraszt, ja és ha időpont kell akkor majd 2 hónap múlva hívj vissza.


Egy RENDES szerviz, ami akár márkaszerviz akár független szerviz, az úgy kezdődik hogy 25-30 ezer ft/óra, de rendesen kiszolgálnak még kávét is adnak, szép műhely, és általában pár napon belül van időpont. De van is ára, nekem 2022-ben egy J astra első-hátsó féktárcsa+fékbetét csere 252.000 ft volt. Ja, és nem gyári féktárcsával+fékbetéttel, valami "MAN" márkájút akartak felrakni, teszem hozzá nem én kértem hogy ne legyen gyári. Gyárival szerintem nekem is 300k felett lett volna.


Szóval szó sincs itt lehúzásról, max fillérbaszásról, de az más részéről...

okt. 28. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Így van, teljesen egyetértek. #3-as vagyok. A normális szervizekben ezek az árak. Valami kis sufniban számla garancia nélkül lehet hogy nem "húznak le". Csak éppen ott ha valami gond van, mehetsz a sóhivatalba. A fék meg pont az a kategória szerintem, ami nem játék.
okt. 28. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Normális szervizbe járok én is, ezek bőven túl vannak árazva, bár lehet hogy Budapesten magasabbak az árak.


Egyébként pont a márkaszervizekben zajlik a leggányabb munka (tisztelet a kivételnek).

okt. 29. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Átlagos autóhoz igen ilyen 120-140 körül megy általában. 2 óra munkadíjat minimum kiszámláznak rá. Az meg szervizfüggő de kisebb helyeken is már 18-24/óra. Márkaszerviz meg 2-szer ennyi minimum.

Az a durva, hogy sokan azt gondolják, hogy mivel a márkaszerviz be van kamerázva így nincs csalás meg igényes a munka. Nem egy példát tudnék hozni, hogy oda van állítva a tanuló magába, hogy na akkor ezt csináld meg. Olajjal is tudnak trükközni.

okt. 31. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

#9, nekem konkrétan márkaszervizben a tanulók törték össze az 1 éves garanciális autómat. A csápot nem az emelési pont alá tették, hanem simán a köszöbre, ami szépen be is rogyott.

A legszobb, hogy amikor mentem a kocsiért egy büdös mukkot nem szóltak, hoyg mi történt. Otthon vettem észre, rongyoltam is vissza az asztalt verni. Hála istennek nem tagadták le.

Pont a márkaszervi az, ahol "futószalagon" jönnek az autók. A szerelő sokszor nem is találkozik közvetlenül a tulajjal. Így épp ott sokkal kevésbé lelkiismeretesek. Legalábbis én így tapasztaltam.

okt. 31. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!