Lambdaszonda checkengine?
"érdemes lenne-e kicserélni, vagy esetleg valami diagnosztikai műszert rákötni hogy jobban tudjuk mi a probléma?"
Minek? Úgy jó a magyar autó, ha kotla, nem? Kicsit füstöl, kicsit csipegeti az olajat, gázadáskor megtorpan, de jön-megy, teszi a dolgát, költségmentes, csak bele kell ülni, nem dohányzó női tulajdonostól.
" esetleg valami diagnosztikai műszert rákötni hogy jobban tudjuk mi a probléma?"
Egy standard OBDII interface-en keresztül is leolvasható a két lambdaszonda feszültsége. Az első szondának bemelegedés után 0,2 és 0,8V között kell ingadoznia. a hátsónak ennél simább jelet kell mutatnia. Ha ez így van, akkor jók a szondák és a katalizátor.
Rosszul értetted. Az O2 sensor, vagy oxygen sensor az a lambdaszonda. Angoloknál ez a kifejezés jobban elterjedt.
Nem lenne rossz tudni a pontos kódot, mivel nagyon nem mindegy, hogy szonda hibára panaszkodik, vagy katalizátor alacsony hatásfokra. Az, hogy a hiba eltűnik, és néha visszajön az arra enged következtetni, hogy a hibás alkatrész pont a tűréshatáron mozog. Néha átmegy a diagnosztikán, néha megbukik. Ha elegendő számban bukik meg, vagy megy át egymás után, akkor ennek függvényében magától meggyógyulhat, illetve a hiba újra előjöhet. Így működik az OBD, az időszakosan futó diagnózisokat tekintve.
Talán ha márkaszervízbe vinnéd ott megcsinálják. Értenek hozzá. Nekem is volt hasonló hibám, megjavítoták. Legrosszabb amikor laikusok babrálnak olyan szerkezetekbe amiről fingjuk sincs.
.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!