Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Baj ha nem használom a szivató...

Baj ha nem használom a szivatót motoron?

Figyelt kérdés
Derbi senda kismotorrol lenne szó. Baj ha soha nem használom a szivatót, még hideg motornál sem? Jobbat tesz a motornak vagy pont ártok vele? Ha kell használni, meddig hagyjam nyitva?

okt. 6. 17:17
 1/7 anonim ***** válasza:
Nem kötelező használni, ha amúgy a motor könnyen indul. Max mínuszban lehet rá szükség, de olyankor meg valószínűleg úgysem motorozol majd.
okt. 6. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

AZ a baj hogy ha hidegen beindul és megy is szívató nélkül, akkor sokat kap.

Melegen nem fog jól menni és sokat zabál.

okt. 6. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
20%
#2 Ez nem ócska Simson, hogy szívató nélkül nem indul, ennyi erővel alapjárat se lehetne. Szívató akkor kell ha túlságosan hideg a hengerfal, és lecsapódik rajta az üzemanyag, de az én motoromon is fél fordulatra van kitekerve a keverék csavarja, és egy rúgásra indul szívató nélkül. Ahhoz, hogy a szívatót is kelljen használnom, vagy sokat kell álljon a motor, vagy nagyon hidegnek kell lennie.
okt. 6. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat!
okt. 6. 20:27
 5/7 anonim ***** válasza:
3. A szívatónak és az alapjáratnak semmi köze egymáshoz.
okt. 7. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
#5 Látszik,hogy csak ennyit értesz a motorokhoz, cagy a múltban élsz, mikor még el kellett úsztatni egy kétüteműt, hogy elinduljon, de a mai motorok nem ilyenek. Pl alu henger, membrán vezérlés, teljesen normális, hogy elvétve kell neki a szivató, és hidegen, szivato nélkül is van alapjárat.
okt. 7. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

#6: ne akarjuk már megmagyarázni, hogy nem használunk szivatót egy mai karburátoros motoron, amikor ilyen szempontból teljesen ugyanaz a technika. Mi köze az alu hengernek és a membránnak a falveszteségekhez? A legtöbb mai aluhengeres motor ugyanúgy vaspersellyel van szerelve, mint egy Simson (a persely nélküli henger meg csak még rosszabb lenne ilyen szempontból az alumínium jobb hővezetése miatt). Mellesleg ha már a Simsont fikázod, tudhatnád, hogy nem úsztatója volt, hanem rendes szivatója, külön fúvókával.


A legmodernebb injektoros személyautó benzinmotorok is dúsítanak hidegindításnál, mivel minden benzinmotornak hidegen dúsabb keverékre van szüksége. Egy robogóban is ott van a fűtőpatronos szivató.


Ha a te motorod ennyire nem igényli, az két eshetőségre vezethető vissza, egyiket sem mondanám jónak:


1: az alapjárati keveréked jó, a motor kevésbé érzékeny a hidegindításra. A motor viszont így szegényen jár, ami egy kétüteműnél nem igazán jó, mivel a benzinből nyeri a kenőolajat is (meg amúgy még egy rakás dolog miatt, ami négyüteműnél izzógyújtáshoz vezet, de hidegen nem vészes).


2: az alapjárati keveréked annyira dús, hogy hidegen pont jó a motornak, melegen viszont túl dús. A dús keverék nem egy nagy dráma ha a motor alapvetően jól megy, cserébe feleslegesen túl nagy a fogyasztása.


De eleve maga a felfogás már ott rossz, miszerint szerinted csak a gagyi motoroknak van szükségük hidegen szivatóra, ez egyszerűen nem igaz. Mindenféle motor igényli hidegen a dúsítást, ha nem így lenne, akkor nem így tervezték volna a karburátorokat, injektoros motornál pedig a befecskendezési mapokat. Különbség abban lehet, hogy melyik motor mennyire érzékeny rá, de egy jól karburált motornak igen is szüksége van rá a stabil működéshez.

okt. 9. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!