Egy kicsit az érme másik oldaláról is:
Nekem van egy Fábiám, ami nem sokára eladó lesz.
Ez egy 24 éves 1.4 mpi csapott hátú autó.
A beltere magán viseli két gyerek nyomait, a tetőkárpit felcsavarozva, rajta kifröcskölt gyümölcslé nyomai. A vezetőülés kissé lötyög, de nincs kiülve. Az üléskárpit nincs szétszakadva, de erősen tisztítandó, egykoron elektromos ablakai voltak, de már nem, és a kapcsolók helye üresen tátong az ajtó fogantyún, tehát összességében nem egy megkímélt autó érzetét kelti a beltér. Bár takarítás után egész barátságos az összkép.
A motor kétszer volt hengerfejes, kétszer volt felújítva, a második kb. 1500km-el ez előtt.A vizet még csipegeti, és bár jó üzemanyaggal nagyon szépen jár, szerintem ez a motor már sohasem lesz tökéletes.
Szervó hibajelző időnként kigyullad, és a szervó is elmegy, de ezzel együtt tudok élni, erre pénzt már nem adok ki.
Az alja nem rohad, lakatolva sosem volt, ez ilyen típus. Az első kerékjárati ív és az ajtó találkozásánál jelent meg a rozsda, lekezeltem, lefújtam. Ebben a hónapban kapott műszakit némi felkészítést követően, és nem az áttolós fajtát.
170000 valós kilométer van benne, mert sokáig állt és utána második autó volt, de kis távokra használtuk főleg, ami tudvalevő nem tesz jót a motornak.
Elmentem két kereskedésbe, hogy felmérjem az árakat és állapotokat.A látottak alapján úgy döntöttem, hogy 400-at kérek érte, de 300 alatt semmiképp nem adom el. Ha annyit nem adnak a piacon érte, keresek egy rászoruló családot, vagy egy friss jogsis nehéz helyzetben lévő fiatalt, akinek nincs ennyi és jelképes összegért a nevére íratom. Egy havi fizetésem, amit kérek érte, nem élünk mi sem nagy lábon, de friss műszakival nehogy már ne érjen meg ennyit hogy két évig mobil legyen az ember. Olyan meg ne akarja megvenni 150-ért, aki 500-ért adja tovább, mert tudom, hogy az ilyen autókra ezek a lények úgy repülnek rá, mint a zöldlégy a szarra.
A kérdező is sok ilyennel fog találkozni, ha ebben az árban keres autót. Jó, ha tudja, amit 300-ért vesz a neppertől, azt ő kb. 100-ért vette valakitől, aki megunta árulni az árán, és inkább megszabadult a kocsitól.
14.
Valakivel összekeversz. Nem szeretem a Fabiát, pedig tényleg nem rossz, csak elkövettünk egy hibát, mivel nem értettünk hozzá annak idején, és így lett hengerfejes.
Azért hulladéknak nem nevezném, mert kiszolgált minket. Tudod mi a hulladék? A Vw Polo. Az magán viseli a Fabiák összes átkát, de legalább rohad az alja.
Hulladék még a Peugeot 307, bazi drága hozzá az elektronika, és van benne mindenféle okosság.A haveromék állandóan a szerelőhöz hordták az övékét.
A Fiat punto, amiért sokan oda vannak, hogy ilyen igénytelen, olyan olcsó, az konkrétan olyan elektromos hibákra képes, amikre még sokat látott villamosságis is csak vakarja a fejét. Ha akar indul, ha nem, nem.
Citroen? Volt egy puttonyosom, 190e-km-nél kezdett széthullani alattam, alig tudtam megszabadulni tőle.
Persze, de elég ciki. Elrepedt a kiegyenlítő tartály kupakja, én meg nem méretazonos kupakot kaptam csak a boltban. Nem zárt normálisan, lötyögött a meneten.El is fogyott a hűtővíz, amire a visszajelző jelzett-az is szar volt- addigra már üres volt a tartály. Onnantól ette a vizet. Megcsinálták, de szarul. Újra szétszedettem mással, kiderült, hogy az előző brigádnál több tőcsavar is beszakadt.
Úgy voltam vele, hogy ha nem sikerül, veszek bele egy használt motort, mert a kaszti még elég jó. De egyelőre úgy néz ki, sikerült. Ha ilyen marad, akkor megpróbálom eladni. Ha hengerfejes lesz megint, akkor motorhibásként adom el donornak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!