Az újabb autókban ahol már nincs fűtéscsap, hogyan állítja be a megfelelő hőmérsékletet?
" A fűtésbox keveri össze a fűtőradiátortól érkező forró és a kintről érkező hideg levegőt"
Pontosan! Van benne egy zsalurendszer, és a szükséghez mérten onnan ereszti be a levegőt az utastérbe,ahogy te kéred.
Hőmérséklet-szabályozás: Az autókban lévő klímaberendezések és fűtésrendszerek elektronikusan vezéreltek. Amikor beállítasz egy kívánt hőmérsékletet a klímaberendezésen, az autó elektronikus vezérlőegysége (ECU) a szükséges beállításokat automatikusan elvégzi.
Fűtésbox és levegőkeverés: A fűtésbox (vagy légkeverő) a fűtőradiátortól érkező forró levegőt és a kintről érkező hideg levegőt keveri össze, hogy elérje a kívánt hőmérsékletet. Ez a rendszer motorral vagy elektromos hajtással működik, amely állítja a légáramlás irányát és a keverés mértékét.
Hőmérséklet-érzékelők: A rendszer hőmérséklet-érzékelőket használ, hogy folyamatosan mérje a kabin hőmérsékletét, és az alapján állítsa be a fűtést vagy hűtést. Ha a kabin hőmérséklete eltér a beállított értéktől, a rendszer automatikusan állítja a fűtés és hűtés intenzitását.
Automatikus klíma: Sok modern autó automatikus klímavezérlést kínál, ami azt jelenti, hogy a rendszer folyamatosan figyeli és szabályozza a kabin hőmérsékletét a beállított érték alapján, anélkül, hogy a vezetőnek manuálisan kellene beállítani a hőmérsékletet vagy a légáramlást.
#4.
A fűtéscsap az a berendezés, amivel zárhatod/nyithatod az autó hűtőrendszere és a fűtés radiátora közötti csőben, a víz útját.
Értsd: amikor a csapot kinyitod, a fűtőraidátoron átáramlik a melegvíz, a vetilátor átnyomja a lamellák között a levegőt.....tádám!!!...máris megjött a fűtés.
Ez korábban -értsd 2000 előtt- minden vízhűtéses autóban megtalálható volt.
Pl. ha egy zsiguliban skodában daciában stb. a jobb első ülés előtt vízfoltot/csöpögést tapasztalsz, akkor a fűtéscsap enged.
Egyik automban se volt futescsap, fixen kering a futoradiatorban a viz. A terelolapokkal allotod a hideg/meleg aranyat a futesboxban.
A 30 eves kocsimban is ilyen volt mar.
#5 vagyok.
Egy kis multidézés (egykori AFIT-os szemmel)
Amikor a ladában tönkrement a csap:
-pl. nyáron nem lehetett elzárni, dőlt be a forróság, mert a menetszél a fűtőtesten keresztül behozta az üzemmeleg motor által közvetített 90°C-os meleget.
vagy
-télen nem lehetett kinyitni, és -15°C-ban (mert akkoriban voltak még hidegek) elautóztál 100-150km-t.
vagy
-lehetett ugyan nyitni-zárni, csak egyszerűen csöpögött/folyt a csap, és a lábtérben, úszott minden.
Amúgy a műszerfalon egy bowdent húzgálva kellett működtetni.
Boldog békeidők..... 😁
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!