Lada 1500 (Vaz2103) első autónak?
Örököltem egy ilyen típusú autót, megtartanám. Mennyire okos ötlet első autónak? Hamarosan meglesz a jogosítványom.
30/N
Vezetted már? Ha igen és tetszik miért ne egy autó mint a többi.
-De ha nem, egy hátsó kerék meghajtású autót uralni csúszós úton nehezebb (ebben nincs elektronika ami közbe pofázzon).
-A szervó nélküli globoidcsigás kormánymű igényli az erőt (álló helyzetben marha nehéz tekerni)
-Hiányzik belőle vagy 30 évnyi aktív és passzív biztonsági megoldás (amire soha ne legyen szükséged, de ha kell azért jól jön) biztonsági karosszéria (az új kocsik ripityára törnek, hogy ne te kapd a pofont) blokkolás gátló, légzsák, övfeszítő stb ami egy 20 éves kocsiban jó eséllyel van.
A Zsiguli korának egyik megbízható autója volt, de igényli a törődést és a bütykölgetést pláne ennyi idősen. Amit vagy te csinálsz meg, vagy valaki a közeledben.
Összességében a komfortja is rosszabb mint egy 20 éves G Astrának, térugrás átülni, egy másik világban találod magad.
De ha LADA mániás vagy vigyorogva tolod neki a találkozókra és jól érzed magad. 😉
Attól is függ, mire használnád. Én egy 2101-est örököltem. De munk amiatt napi 200 km-es autópályázásra finoman szólva is alkalmatlan. Városban még azt mondom csak-csak el lehet vele gurulgatni. Fájt érte a szívem, de eladtam.
Nekem az a tapasztalatom, hogy kényszerből is mindent magadnak kell bütykölgetni rajta. Szerelők valamiért félnek tőle és nem, vagy nem szívesen vállalták el.
A többit előttem leírták. Amit vettem helyette, ma már 20 éves. De: adaptív, elektronikus csillapítású futómű, front mellett oldal és függönylégzsákok, 5 csillagos ncap törésteszt, ESP, ASR, ABS, visszagurulásgátló, aktív fejtámlák, radarok, digit klíma, ülésfűtés, navigáció, kanyarkövető bixenon fényszóró, esőérzékelő, fényszenzor, stb... mind benne van. Pedig ma már ez is egy öreg, nem túl nagy presztízsű relatív olcsó autó. De nem kicsit más kávéház, komfortban, fogyasztásban, menetteljesítményban, biztonságban.
Hát, ha úgymond majdnem hobby / szabadidő használatra tartanád, ergo nem élet-halál az autó akkor igen. Mivel 30 évesen csak most lesz jogsid akkor gondolom tudod nélkülözni. Máskülönben csak ha autószerelő vagy, vagy nagyon értesz hozzá. Látom nő vagy, azért legyél tisztában hogy a kormány kemény, kell erő a pedálokhoz is rendesen, nem cicababáknak való hanem tökös csajoknak.
Ha mégsem kell, akkor írj rám privátban, megveszem :)
Nem a mai igények szerint lett tervezve, hanem az 1966-osak szerint. Azt az előttem szólók kihagyták, hogy az autó jól áttekinthető, mivel látod a sarkait, sokkal könnyebb vele parkolni, mint egy mai autóval (elektronika nélkül).
Hobbi/hétvégi autónak szerintem jó lehet, de tanuld meg az alap karbantartást. Egy megszakító hiba, egy fúvóka dugulás bárhol megállíthatja az autót.
Ha lenne garázsom én is vennék egyet.
Nem biztos hogy megutálja. Ha első autó, nincs viszonyítási alap, akkor nem biztos, hogy feltűnik, hoyg ez lehetne másmilyen is.
Nekem pl annak idején nem tűnt fel, hogy ez így nem jó. 2011-ben ültem át egy modern autóba. Nekem a fék volt a legnagyobb különbség. Megszokásból fékeztem, teljesen reflexből nyomtam a pedált. Sokszor csak egy kicsit akartam lassítani, de megszokásból nyomtam és ha nem lettem volna bekötve konkrétan lefejelem a szélvédőt. Jó ideig tartott mire megszoktam hogy fékezéskor nem kell a teljes testsúlyomat a pedálra pakolni.
Visszafelé még rosszabb volt. Úgy értem két éve ültem vissza próba erejéig egy 2101-esbe egy 2018-as biturbós, ledmátrixos, radaros, kamerás, minden földi jóval felszerelt modern autóból. Döbbenet, hogy a különbség régebben fel sem tűnt. Iszonyat magasan ülök, a műszerfal a térdemnél van. Kormány nagy és az ölemben van. Nehéz tekerni. Fék olyan mintha nem fogna. Nyomom megszokásból, de semmi nem történik. Rá kell állni rendesen a pedálra, ha lassulást akarok. A bokám kitörik a pedálok is olyan közel és magasan vannak. Kormány nem is állítható. Az ülés mint valami süppedős fotel, oldaltartás nulla, az üléstámlának már a hátam közepémél vége van. A futómű billeg enyhe kanyarban is. Engem kifejezetten zavart, hogy a motorháztetőt látom, mintha egy asztallap lenne előttem végig. Parkolásnál ez szerintem nem akkora segítség, mert a lökhártót nem látom, azt ennél is ugyanúgy érezni kell.
A lényeg, hogy régen nem is értettem mi a baj a Ladával, mi a fenének ennél jobb autó, elvisz ez is minnhova. Jó lehet hogy nincs benne annyi elektronika, hangosabb, meg többet fogyaszt. Ezt még a 2010-es évek elején is így gondoltam. Ma már vissza nem ülnék! Vagyis nosztalgiából kipróbálni két sarokra jó volt, de napi futkosásra, netán rendszeres hosszútávú pályázásra biztosan nem vállalnám be. Egy mai autót jóval könnyebb vezetni és kényelmesebb is.
Ladát ma tényleg csak második/harmadik hobbiautónak tudnám elképzelni, ha valaki ennyire fanatikus, meg van kedve, ideje, kapacitás foglalkozni vele.
Én is ladáztam, 2104 évekig, utána második autónak megtartottuk. Most is megvan, ki kéne lakatolni, de nem akarok már rá költeni. Drága a benya is, 8 liter alá sose sikerült beállítani a fogyasztást. Szerintem már a háború óta az alkatrész utánpótlás sem a régi, bár ennek nem néztem utána.
Ha öreg autót akarnék, vennék egy kis japánt a 90-es évekből, vagy egy megkímélt Felíciát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!