Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzinesbe vagy dízelesbe...

Benzinesbe vagy dízelesbe érné meg jobban?

Figyelt kérdés

Egy autót gondoltam egy tökéletes választásnak magamnak:

ez pedig egy Skoda Octavia RS lenne.

Mindig is álmom volt egy ilyen plusz az egyik feltétel az erő

Viszont nem az a hosszútávú kocsikázós vagyok és nem szeretnék ezért dízelest venni és egy egyszerű 2.0 TSI változatot gondoltam ki

Csak a probléma hogy rossz hírt hallok minden felől a TSI-kről vagy hogy ha turbós akkor csak dízelest vegyek.

ez mennyire van igy vagy melyik lenne a jó döntés? esetleg mennyi a probléma a tsi-kkel



szept. 17. 21:49
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
71%
Nem tudsz vezetni, nem értesz az autókhoz, de az Octavia RS az nagyon kell neked.
szept. 17. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
65%
Éppenséggel ültem Octavia RS-ben. Nem kezdőknek való autó, kezdők csak meghalnak benne, rosszabb esetben kinyírnak más vétlen közlekedőket is, olyan Stétz Dani, meg egyéb hozzá hasonló idióta módon.
szept. 17. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
A probléma legalább annyi mint a diesellel, de cserében sokat is zabál. De ilyen sport autóba nem feltétlenül a józan ész diktál, ha jobban tetszik a hangja pl..
szept. 18. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
87%
Sport(osabb) autóba illetve kabrióba nem való a dízel. Change my mind.
szept. 18. 05:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Attól függ, melyik generációt szeretnéd. Nekem 1.8T meg 2.0 PD RS-em volt. Mindegyiknek megvolt az előnye-hátránya
szept. 18. 06:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Dízel: Jó választás, ha minimum 30-50 km-t mész naponta, plusz ha eleve sokat utazol (lehetőleg nem városban). Ha dinamikusabban szeretsz vezetni, mivel már alacsony fordulatnál is elérhető a nagyobb nyomaték. Ha esetleg fejleszteni kell, kicsit húzni akarsz rajta, sokkal többet ki lehet hozni egy turbódízel motorból (pl chiptuning). Nem forog el annyit, alapjáraton pl simán eljár 1500-as fordulattal, a benzinesek jobban szeretik a 2000 körülit, így AKÁR lehet tartósabb is egy dízel. Negatívumok: kényes technika, eleve több meghibásodási lehetőség (kettőstömegű, befecskendezés, porlasztók, eleve a turbó is, EGR, részecskeszűrő), hiába a jobb fogyasztás, simán elmehet szervizekre, tehát költségesebb lehet sokkal. Hideg jobban megviseli, nehezebben melegszik be, így sokkal nagyobb mértékű lehet a kopás. Rövidtáv szintén megviseli, ahogy a városban tötyörgés. Korom, kokszosodás nagyobb mértékű lehet, de alapjáraton is jobban oda kell rá figyelni, és karbantartani. Ketyegős dízel traktor hang, de ezt embere válogatja, sokan nem szeretik. Szeretnek kigyulladni, viccen kívül, konstrukciós hiba, természetesen nem minden típust és gyártót érinti.


Benzin: Hamar bemelegszik, városi lámpázás így nem probléma neki, jobban tűri a napi 16x leállás-beindítást. A szó jó értelmében igénytelen, időjárást le se kakilja, nincsenek porlasztók, nem kormol annyit, ahogy szokás mondani, ami nincs, az nem romlik el. Lényegében sokkal jobban fenntartható, egyszerűbben karbantartható, ha baja is lesz nem kell annyira zsebbe nyúlni. Egy klasszik egyszerű szívó motor örök mint a nyomorúság (már ha jó konstrukciót választasz, mert mindkettőnél lyukra lehet futni, de nagy általánosságban sosem jársz rosszul egy szívóval). Gyönyörű hang már egy kétezres motornál is akár, egy minőségibb kipufogóval. Benzines V6, V8 motorok hangjához közelébe nem ér semmi, bárki bármit mond. Negatívumok: Sajnos össze sem lehet hasonlítani egy nyomatékosabb turbódízellel. Ég és föld egy szívó és egy turbó 1,6. Ha dinamikusabban vezetsz az átlagnál, szeretsz haladni, akkor nem biztos, hogy jó választás, vagy veszel turbós benzinest, vagy ha szívó, akkor minimum 2 ezres motorral, de ott már jóval több lesz a fogyasztás. Chippelni, húzogatni nem sok értelme van, turbó nélkül keveset lehet belőle kihozni. Többet forog, előzésnél jobban ki kell húzatni, ez inkább még a nem teljesen üzemmeleg motornál okozhat gondot.


Összességében szerintem ennyi, nekem volt mindkettőből, dízeles autót ma már biztosan nem vennék, pláne az újak közül. Egy átlag sofőrnek A-ból B-be eljutni szerintem sokkal jobb választás egy benzines. És a legtöbbünk szerintem ilyen. Hobbinak persze simán mehet egy V6, V8 otthonra attól függetlenül. De mászkálgatni, boltba menni, alapvető napi rutinokat elvégezni, asszonyért menni, gyereket vinni sokkal jobb egy benzines. Minden más esetben, ha sokat tekeregsz, hosszú távokra jársz, messzebb van a melóhely jobb a dízel. De ami igazán fontos, hogy utána nézzünk a pontos típusnak, érdeklődjünk, informálódjunk, típushibák stb. Fanboyoskodás nélkül. Mindkét oldalon mellé lehet lőni, még ha benzines oldalon nagyobb valószínűséggel nem is, de egy lelakott autó mindkét motorral megkeserítheti az életünket.

szept. 18. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

"Éppenséggel ültem Octavia RS-ben. Nem kezdőknek való autó, kezdők csak meghalnak benne..."

Azért ne túlozzunk! Ez a "méteres kékRS" nem egy 600 lóerős versenyautó, amihez speciális képzettség kellene. Kortól változattól függően, ez nagyjából egy 220-245Le-s, 1,5 tonnás autó. Egyáltalán nem a kezelhetetlen aszfaltszaggató szörny kategória. Arról nem is beszélve, hogy a gázpedál nem digitális: nem kötelező padlóig nyomni, a motort meg elforgatni teljesítménymaximumig. Lehet azzal is normálisan közlekedni, ahogy egy Suzukival is lehet száguldozni.

szept. 18. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Azért tettem fel a kerdest mert korabban egy 3.0 tdi bmw most pedig egy 2.0 tdi superb-m van

(És nem kezdo vagyok, evek ota vezetek)

És a mostani skodamnak 0 baja! Hibatlan hozzá a dizel motor

De szeretnék benzinest is tsrtani direkt a rövid távokra, de akkor már egy erosebbet meg olyat amit szerettem volna mindig

És azert kerdezem mert eddigi dizeles autoimmal semmi gond nem volt és egy TSI-vel lesz e több mint ezekkel? (Fogyasztas nem erdekel)

szept. 18. 10:32
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon jól és reálisan leírtad a dolgokat 7-es!! Nem c6-os corvette ez :D
szept. 18. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim válasza:
Rövidtáv egyiknek sem jó! A benzines is turbós,annak fel is kell melegednie és le is kell hűlnie.Egyik sem városba való.
szept. 18. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!