Mk3 Audi TTS, 2.0TFSI autó mennyire problémás/megbízható szervizigényes?
Nahát, hogy én erre nem gondoltam?! Pedig a "kert végében gondoltam rohasztani, az árokparton guberálnék hozzá gumit, 5-6 évente borítanék bele egy kis 20w50-es teszkós legolcsóbb olajat, ha már úgy látom, hogy fogy, hogy a diszkóba eljárja vele"...
Nem 17 éves vagyok és nem az első autómat venném. Volt már új, használt autóm is. Típusra, motorváltozatra jellemző dolgokra gondoltam, csak hogy mindenkinek világos legyen!
Használt autó, a kevés km-rel is, költeni kell rá, nem ezt kérdeztem. Az elején kapna egy full revíziót, az a minimum. És nem a garázssoron a Józsi bácsitól két sörrét - a tisztán látás végett...
Igazából maga a motor az EA888-as ami ezekben van nem egy problémás motor.
Arról nem tudok nyilatkozni, hogy mennyire tartós, de 310 lóval biztos, hogy iszonyat nagyot mehet.
Nekem egy S1 van abban csak 230 lóerő ugyanez a motor, de ez is elég komolyat lép.
Motorilag mióta nálam van (2021) kb az olajcseréken kívül nem volt foglalkozós, de nem tudom, hogy azért mert vissza van folytva, mert ugye az S3-ban és a TTS-ben is 310 lóerős vagy tényleg olyan jó technika!
Szoktam erről a motorról videókat nézni ott Stage 3-ban 400+ lóerőre is felhúzzák, de gondolom az már biztosan nem tartós! Gondolom az RS modellekben ennél a szintnél az Audi nem véletlenül 2.5TFSI 5 hengeres motort használ!
"Mégis milyen válaszra vágysz?"
Biztos én foglamaztam rosszul... nem a konkrét eladó példányról kértem véleményezést és nem is általában a használt autók vásárlásáról. Hanem mint többször írtam, általános típushibákra lennék kíváncsi mk3 tts-ről. Magáról az autóról és erről az EA888-ról.
Nem hiszem, hogy itt a GYK-n sok 3 generációs TT tulaj lenne pláne nem TTS tulaj!
Én amit tudtam a motorról leírtam, én a tapasztalataim alapján bele mernék vágni.
Annyit még hozzáfűznék, hogy a TT és TTS között nem tudom műszakilag mennyi a differencia. Bár ott maga 2.0 TFSI motort és a Quattro hajtást is szerelik az alap modellekbe is, lehet csak egy nagyobb turbo-t kapott, más szoftvert esetleg jobb fékeket.
Annyit akarok kihozni, hogy pl az én autóm esetében A1 / S1 esetén a két autónál a kasztnit és a belteret leszámítva totálisan más technika van benne, emiatt problémás hozzá egyszerűbb alkatrészeket is szerezni, többnyire csak külföldről megoldható. Valamint emiatt nyílván lényegesen drágább fenntartani az alap A modellhez képest valamint időigényesebb is egy komolyabb javítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!