Minek árthat, ha nincs idejében kicserélve a kettőstömegű lendkerék?
Néhány hónapja a porlasztó csavarja fellazult amiért erőteljes kopogó hang jött a motorból. A szerelő szerint a rezonancia volt az oka. Beindításnál és leállításnál a korábbinál nagyobbat remeg a kasztni, a szerelő szerint nem gáz még, de félek, hogy az előző porlasztós dolog is a kettőstömegű miatt lehetett. Miben tud kárt okozni ha így van használva az autó? Ha cserélődik akkor a kuplungon és a kinyomócsapágyon kívül mit érdemes ilyenkor még cserélni? Okoskerék, ilyesmi?
2012 Skoda Octavia 2.0 125kw.
Érdemes cserélni inkább, főleg ha nem volt cserélve az utóbbi, 200-300 ezer kilóméter alatt.
A rezgések amiket okoz a rossz kettőstömegű kárt tesznek a motorban a váltóban, és zermészetesen a kuplungszerkezetben elősször.
De nagyon extrém esetben törhet vagy repedhet a váltó bemenő tengelye, vagy elszakíthatja a vezérműszíjat, ha már az is régi.
Kuplunszerkezettek együtt KELL cserélni, nem véletlen árulják szettben, a kettőstömegűt a tárcsával a nyomólappal meg a kinyomócsapággyal. Ezek az alkatrészek összekopnak, nem szabad mókolgatni meg spórolni rajta, együtt kell újat berakni belőlük, különben sosem lesz jó, és továbbra is rázkódni fog az egész.
Azért egy főtengely törés elég durva lenne....
Bár a franc tudja mennyire spórolnak már ott is az anyagon.
Azt tudom, hogy a 30+ éves mergak főtengelyét, váltótengelyet szinte lehetetlen esztergálni is mert szetqrja a kést.
Ha megszorul attól még forog de akkorákat dobna a kasznin, hogy az ember egyből leállitaná a motort.
Amúgy én még nem hallottam megszorult kettőstömegűről 🙂
Inkább pont, hogy fellazulnak.
Semminek nem jó, mert szétrázza az egész autót.
Nyilván nem 1-2 km-en múlik, de cseréltesd ki, ha már tudod ,hogy az a baja
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat. Az autóban 210 ezer km van, gyári még a kuplung és a kettőstömegű is, természetesen szettben fogom cseréltetni.
Az mitől lehet, hogy most pl. szinte alig remeg meg leállításnál, kb. 3 hete próbából kuplung nélkül állítottam le, olyat csattant, hogy az asszony kijött, hogy minek mentem neki. Következő utam a szervízbe vezetett, ahol a szerelő azt mondta, hogy még nem sürgős a csere. Aztán ismét felerősödött majd újra gyengébb. Alapjáraton benyomva a kuplungot üresben nem hallani semmi változást a motorhangon, váltani is tudok, még alacsony fordulaton sem ráz.
Ott pedig már gáz van akkor.
Vagy a kettőstömegű hangját hallod, vagy a nyomólap kezdi már megadni magát. Ha benyomásra nem hallgat el akkor a kinyomócsapágy nem lehet az oka.
Én elve úgy indítom meg állítom le az autót mindíg hogy kinyomom a kuplungot, ezzel a nyelestengely terhét le lehet venni a kettőstömegűről, kicsit lehet nyújtani az élettartamát ezzel is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!