Minek árthat, ha nincs idejében kicserélve a kettőstömegű lendkerék?
Néhány hónapja a porlasztó csavarja fellazult amiért erőteljes kopogó hang jött a motorból. A szerelő szerint a rezonancia volt az oka. Beindításnál és leállításnál a korábbinál nagyobbat remeg a kasztni, a szerelő szerint nem gáz még, de félek, hogy az előző porlasztós dolog is a kettőstömegű miatt lehetett. Miben tud kárt okozni ha így van használva az autó? Ha cserélődik akkor a kuplungon és a kinyomócsapágyon kívül mit érdemes ilyenkor még cserélni? Okoskerék, ilyesmi?
2012 Skoda Octavia 2.0 125kw.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Érdemes cserélni inkább, főleg ha nem volt cserélve az utóbbi, 200-300 ezer kilóméter alatt.
A rezgések amiket okoz a rossz kettőstömegű kárt tesznek a motorban a váltóban, és zermészetesen a kuplungszerkezetben elősször.
De nagyon extrém esetben törhet vagy repedhet a váltó bemenő tengelye, vagy elszakíthatja a vezérműszíjat, ha már az is régi.
Kuplunszerkezettek együtt KELL cserélni, nem véletlen árulják szettben, a kettőstömegűt a tárcsával a nyomólappal meg a kinyomócsapággyal. Ezek az alkatrészek összekopnak, nem szabad mókolgatni meg spórolni rajta, együtt kell újat berakni belőlük, különben sosem lesz jó, és továbbra is rázkódni fog az egész.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért egy főtengely törés elég durva lenne....
Bár a franc tudja mennyire spórolnak már ott is az anyagon.
Azt tudom, hogy a 30+ éves mergak főtengelyét, váltótengelyet szinte lehetetlen esztergálni is mert szetqrja a kést.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha megszorul attól még forog de akkorákat dobna a kasznin, hogy az ember egyből leállitaná a motort.
Amúgy én még nem hallottam megszorult kettőstömegűről 🙂
Inkább pont, hogy fellazulnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Semminek nem jó, mert szétrázza az egész autót.
Nyilván nem 1-2 km-en múlik, de cseréltesd ki, ha már tudod ,hogy az a baja
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat. Az autóban 210 ezer km van, gyári még a kuplung és a kettőstömegű is, természetesen szettben fogom cseréltetni.
Az mitől lehet, hogy most pl. szinte alig remeg meg leállításnál, kb. 3 hete próbából kuplung nélkül állítottam le, olyat csattant, hogy az asszony kijött, hogy minek mentem neki. Következő utam a szervízbe vezetett, ahol a szerelő azt mondta, hogy még nem sürgős a csere. Aztán ismét felerősödött majd újra gyengébb. Alapjáraton benyomva a kuplungot üresben nem hallani semmi változást a motorhangon, váltani is tudok, még alacsony fordulaton sem ráz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ott pedig már gáz van akkor.
Vagy a kettőstömegű hangját hallod, vagy a nyomólap kezdi már megadni magát. Ha benyomásra nem hallgat el akkor a kinyomócsapágy nem lehet az oka.
Én elve úgy indítom meg állítom le az autót mindíg hogy kinyomom a kuplungot, ezzel a nyelestengely terhét le lehet venni a kettőstömegűről, kicsit lehet nyújtani az élettartamát ezzel is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!