Az ilyen erősebb 3T bakok miért ilyen keskeny felülettel vannak mind?
Pl. ez. Az autókon kör alakú emelési pontok vannak, miért nem.abba illeszkedik? Az összecsukható gyengébbeknek kör a teteje, de az kevés, nem bízok bennük.
"Az autókon kör alakú emelési pontok vannak"
Autószerelőként töltött éveim alatt még soha egyetlen autóval sem találkoztam, amelyiknek kör alakú emelési pontja lett volna. Majdnem minden autó emelési pontja a küszöb, pont ezért íves a bak felfekvő felülete, hogy ha bármi történik és az autó mozdulni akar, akkor csak a bak középpontja felé tudjon mozdulni. BMW és Alfa rendelkezik külön emelési pontokkal, ezek is téglalap alakúak, nem kör alakúak. Igaz, formától függetlenül ez a bak nem megfelelő hozzá, dehát nem lehet egy valami jó mindenhez, azokhoz másfajta bakot kell venni. 10-ből 9 autóhoz ez a kialakítás tökéletes.
#1
Ford Fiesta. A küszöb egy lefele álló kettős, összehegesztett lemezben végződik. Kb. 1 centire nyúlik le. Mint egy lefelé álló "taraj". A gyári emelőn van egy rés és a taraj mellett két oldalon, a vízszintes lemezen támaszt.
Ha egy ilyen bak a tarajnál támaszt, akkor megroppantja?
#3 nem mindegyik ilyen, sőt…
Pl.: Suzukinál (kicsit újabb) olyan, mintha “kapók” lennének az emelési pontok. Renaultoknál vannak még hosszabb bucik, de nagyrészt ahogy 1-es is írta a küszöbön kell emelni az autókat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!