Tönkretettem a váltót azzal, hogy szándékosan lefullasztottam hatodikban?
Céges J Astra 1.7 cdti, mésfél éve kezdtem vele dolgozni, annó 480e kilométerrel vettem át, én pedig 40ezret nyomtam bele. Már az elején is feketén füstölt kicsit, de a fogyasztása jó volt, kb 6 liter körül. Az utóbbi 2-3 hónapban megnőtt a fogyasztás 7.5 literre és jobban is füstölt. Tegnap városi tempónap elkezdett hirtelen nagyon csúnyán kalapálni, a fordulatszám magától 1400-2200 között ingázott anélkül, hogy a pedálhoz értem volna és le sem tudtam állítani. A kulcsot is kivettem és nem állt meg a motor, úgyhogy álló helyben hatodikba tettem és a féken állva lefullasztottam. A lefullasztáskor volt egy mégnagyobb csattanás, és a motor alól elkezdett folyni az olaj. Később a szerelőnél kiderült, hogy a turbó miatt kelt önálló életre a motor, és az egész hajtáslánc kuka, mert a lefullasztástól eltört a váltóház, és abból folyt a végén az olaj.
A motor egyébként is gazdasági tk a turbó miatt, de a főnököm szerint a váltó az még menthető lett volna, és én tettem tönkre amiért lefullasztottam. Merthogy mint utólag kiderült, az lett volna a szakszerü leállítás abban az esetben, ha a lészürőháznál elzárom a levegó útját.
Nem. A váltót nem hülyék tervezték, és az sem egy utolsó szempont, hogy egy nyomatékos motorra akkora váltót tervezek, ami elbírja azt a motort, akár 480 ezerig is, mint az ábra mutatja.
Hogy felkapta az olajat, azzal még szerencséd is volt, hogy nem öngyilkoltam meg magát, mint egyes BMW-k szokták ilynkor.
Lehetséges, igen.
Viszont a motort lehet, hogy megmentetted ezáltal.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!