Melyik atuót lehet olcsóban fentartani ez kettő közűl?
#5
Ki beszélt Opelról? Egy 3 literes CRTDI rendszerről van szó, rengeteg típushibaval. Nagynyomású pumpából ezekben a ledarálódós fajta (CP4) van, annak a felújításával kell kezdeni, alapból félmillió forint! Valószínűleg a porlasztók is gatyán vannak, a legtöbb ilyen autóba magnéstekercsest szereltek, ami nem felújítható. Tehát vehetsz újat. 150-200 ezer ft / db. 1-2 porlasztó biztosan cserés ebben a korban már, mivel idős autóról beszélünk. Nyilván mondhatod azt hogy nem foglalkozol vele, de ha a pumpa ledarálódik az viszi magával az összes porlasztót és a fél üzemanyagrendszert is, tehát az ott kezdődik hogy másfél millió forint. Garantálom neked hogy bekövetkezik ezen az autón hamar, 350-400 ezer km között szokott általában. További típushibájuk a szívósor nagyon durva kokszosodása, az EGR egésze (mechanika + hűtő), hogy tele van gagyi műanyaggal a motortér. Még lehetne sorolni az apróságokat sokáig. A 3 literes TDI motorok ezen generációja a Volkswagen csoport egyik legrosszabb motorja, amit valaha csináltak. Szerintem már nem nagyon van belőle jó állapotú az egész országban. Ja, egy gyári turbó is félmillió forint fölött van bele, az is le fog halni ilyen futásnál hamarosan (bár ezt már lehet cserélték).
Ezzel szemben a BMW egy egyszerű szívóbenzin üzemű motor, ezen a szinten filléresnek mondható típushibákkal. Szelepfedél tömítés, Valvetronic rendszer, a szívósor változtatható geometriájának a mechanikus része, túl későn nyitó termosztát és a hengerblokkban futó alumínium vízcső két végén lévő gumi elem. Ezekre kell odafigyelni, az egész orvosolható max félmillió forintból! Vezérléssel nem szokott probléma lenne ezeknél az N62-es motoroknál, mellesleg már vagy tízet javítottam, szóval veled ellentétben nem a levegőbe beszélek és nem vagyok műszaki analfabéta.
Sokat elmond rólad hogy típusismeret nélkül, a hengerűrtartalom alapján próbálod megítélni az egyes autók/motorok fenntartási költségét. Nagyon okos vagy, gratulálok. Nyilván a BMW nagyságrenddel több üzemanyagot fog zabálni (aki ilyet vesz, az nyilván tudja ezt), de maga a fenntartása olcsóbb, mert bő félmillióból orvosolhatod minden típushibáját, míg egy ennyit futott 3.0 TDI autóra kb. kétmilliót kéne rákölteni hogy normálisan fel legyen újítva az üzemanyagrendszer és bárhová el lehessen bele indulni nyugodt szívvel. Mert bizony ott van még a rail cső, a nyomásérzékelő és nyomásszabályzó szelepek, ki kéne pucolni a tankot és az üzemanyagcsöveket... Stb....
Úgyhogy röviden és tömören, ne okoskodj abba, amihez nem értesz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!