Ha kormányzáskor a járművek hátsó kereke nem mozog oldalirányba, akkor kanyarodáskor miért nem kopik el vagy törik ki a kerék?
Figyelt kérdés
júl. 16. 12:45
1/4 anonim válasza:
Ha arra gondolsz, hogy a hátsó kerék nem fordul be a kanyarba, ezért más íven halad valójában, mint amerre 'áll', azt a kis eltérést vagy kompenzálja a gumi rugalmassága, vagy igenis csúszik, radíroz (szűk íven forduló kamion bizony feketíti az aszfaltot, zúzza az aprókavicsot)
Ha arra gondolsz, hogy a kanyar belső íve rövidebb, mint a külső, azt teljes mértékben kezeli a differenciálmű, vagy a kerekek egymástól független forgása.
2/4 anonim válasza:
Egy személyautó általában 12-15 méter átmérőjű körben tud megfordulni. Hátrafelé 6-8 méteres körben. Az nem okoz olyan nagy kihívást egy guminak, hogy ilyen nagy ívben kanyarodjon. Félpótkocsinál jóval nagyobb gondot jelent, amikor a kerekek ténylegesen oldal irányban csúsznak, sokszor le is fordul a gumi a felniről, főleg a kis átmérőjű kerekeknél.
3/4 A kérdező kommentje:
Hát igen, de ezek az infók teljesen szembe mennek az ember által elképzelt józan ész határaival, nem? Ha nem ismernénk fizikát, akkor arra következtetnénk hogy el sem fordulna a járgány.
júl. 16. 14:27
4/4 anonim válasza:
#3 Hát, nem tudom, neked mi a józan ész, nálam a talicska kereke sem kormányozható, egyenesen áll, mégis tudok vele kanyarodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!