Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg hengerfejes lesz az...

Tényleg hengerfejes lesz az autó az lpg gázüzemtől?

Figyelt kérdés
nemrég vásároltam egy seat toledo 1.6 16v-t benzin/LPG üzemmel, eddig egy trafó cseréjével megúsztam a dolgot, viszont egyik szerelő ismerősömtől azt hallottam, hogy a gázüzem előbb-utóbb hengerfejesedéshez vezet. az autó 20 éves, 2016 óta gázos. Ezen kívül árt a rendszernek, ha huzamosabb ideig 150-160km/h-val megyek gázzal?

júl. 12. 15:19
 1/7 anonim ***** válasza:

Urbanlegend. Ha szarul van beállítva, bármely autó lehet hengerfejes.

Föként régi feltöltött motorok tuningolásánál hallottam, hogy túl szárazon járatták a motort, aztán ott meg azért sírtak, hogy kilyukadtak a dugók.


Apropó, dugók. Ötvözettöl függ, hogy reagál a melegebb égésre. Egy ismerösöm szétszedte az ösi gázzal jártott V6-os fordmotorját, a dugó úgy tört, mint egy kerámibögre, amikor leejtette.

júl. 12. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim válasza:
35%
Szerintem ne használd inkább gázzal,vagy tényleg sűrűn vidd megnézetni
júl. 12. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
88%
Gázos kocsinál inkább a ritka tankolás szokott baj lenni. Benzinnel indul a kocsi, de valaki annyira skót, hogy egyből nyomja a gázt így belerohad a benzin. Néha kell benzinnel használni, amúgy a hegerfejes lesz/szét kopik stb valóban inkább urban legend. Hosszabb úton nyugodtan elhasználhatod az egész tank gázt. Egy szakszerűen telepített gázrendszer semmilyen káros hatást nem fejt ki a motorra.
júl. 12. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
általában városban, meg rövidebb távokat benzinnel teszek meg, mert érzésre jobban megy vele, meg ugye megvárom még eléri a 90 fokos üzemi hőmérsékletet. nekem nem automatikusan kapcsolja át, hanem nekem kell átnyomni.
júl. 12. 17:10
 5/7 anonim ***** válasza:

1x vettem egy istenverte gázos autót, szét kellett szedni a motorját, sok ugyanolyan motort szereltem már, de ez egész más volt.

Kitámasztott szelepek, hófehérre égett égéstér, a motor hibája az volt, hogy átégett 2 henger között a HF tömítés.

De kismillió helyen írják is, hogy a gáz jóval nagyobb hőfokon ég, ezért szétégnek a szelepek, szelepülések, tömítések, dugattyúk.

Ennyit a zurbanlegendről.

júl. 12. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Normális motornál, normális használat esetén elhanyagolható a gyorsabb kopás. Ha nem melegíted be benzinnel vagy más hasonló, akkor gyorsan elfogy. A kis lökettérfogatú agyon élezett motorokhoz nem ajánlott a gáz.
júl. 12. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Szolovjov ***** válasza:
A gázos autó hosszabb élettartamú mint a benzinnel használt, mivel a gáz az gáz, a benzin folyadék, aminek egy része kicsapódik a hengerfalra, lemosva onnan az olajat. Az égéshő kb 120 fokkal magasabb gáz esetében. A német motoroknak meg sem kottyan. A japán motorok silányabb minőségűek, ott van amelyik nehezebben viseli. Én 15 éve használom gázzal a Passatomat. Az égvilágon semmi baja.
júl. 14. 03:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!