Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sdi motorról mi a vélemény?

Sdi motorról mi a vélemény?

Figyelt kérdés
Jó motorok? Mennyire gyenge mondjuk egy golf 4 be ?

tegnapelőtt 20:13
 1/3 anonim ***** válasza:
Jó igen. Gyenge, de nyugodt autópályás, országutas használatra legolcsóbban fenntartható VW.
tegnapelőtt 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Lassulása van, nem gyorsulása. De cserébe gázolajpárával eldöcög.
tegnapelőtt 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Eszik 5 litert, nincs kettőstömegű, nincs turbó, nincs részecskeszűrő, adagoló és porlasztók nagyon tartósak. Kevesebbet eszik egy benzinesnél, és olcsóbb is karbantartani (még gyertyát sem kell cserélni), plusz tartósabb az egész motor. Ha olcsón akarsz közlekedni, egyik legjobb választás. Vidéken tökéletesen el lehet karistolni vele, autópályán reális utazó 120 km/h (3000-es fordulaton) - kérdés, milyen használat lenne jellemző esetedben.


Komolyabb hiba egy időszakban a váltó volt (ugyanaz a probléma ami benzineseknél is), differenciálműben egy szegecs el tudott szakadni, gyári megoldás csavarra csere volt - igazából ilyen korban van már mindegyikben 200 ezer km-en felül, szóval gyakorlatilag ha eddig nem csinálták meg, akkor nem érinti az adott autót a dolog. Azért érdemes ellenőrizni, hogy szépen működjön, és időnként gyári eredeti kenőanyaggal olajcserét végezni (nyugi, nincs 2 liter, nem visz csődbe, viszont más olajokkal sokszor recsegni szoktak, pl egy gyors 2->3 váltással ezt is meg lehet próbálni).


Másik drága bajság a rozsda tud lenni, galvanizált karosszéria miatt alapvetően tartósak a lemezek, de pár kritikus pontot nagyon meg kell nézni rajtuk. Ilyenek az első sárvédők, a küszöbök eleje, és a csomagtérajtó. Az első sárvédőívek tetejét alulró a peremezésnél kell megnézni, ha ott dobja le a festéket, akkor már megindult a rohadás belülről. Ezen a felső részen belül van egy szivacs darab, ami állandóan vizesen tartja azt a részt, ez okozza - ha dízel Golfot veszel, első dolgod legyen kidobni ezt a szivacsot. Aztán ha egyébként jónak tűnik a sárvédő, a perem belső részét érdemes lefestegetni és karosszériatömítővel kihúzni ezt a ficakot végig, hogy ne legyen később baj. Mindegyik Golf 4-et érintő probléma, hogy ahol az első sárvédők alja és a küszöb találkozik, a műanyag dobbetét mögött összegyűlnek a falevelek, amik bepotyognak a szélvédő és géptető közti vízelvezetőbe. Ebből hamar komposzt lesz, ez is megtartja magában a vizet, és dolgozhat a rozsda. Ha már karfiolos a felület, akkor költeni kell rá, vagy kopogtasd-nyomogasd meg határozottan ezt a 2 tenyérnyi részt oldalról-alulról, és ha ropog valamelyik, akkor számolj az adott rész javításával (minőség függvényében 40-50 ezernél kezdődik szerintem egy sárvédő vagy küszöb javítás - ha nem is kell egyszerre mindkettő, akkor is pár éven belül követik egymást, és ugye két oldal van)... Az első dobbetéteknél elég kitekerni az alsó kb 4 Torx(!) csavart és bekukkantani, mindkét oldalon. Ezt évente 1-2x meg kell ismételni, pl kerékcsere alkalmával, és kimosni azt a részt, illetve valami üregvédő zsírral lekezelni. Néha az alján nem árt ellenőrizni a karosszéria dugók meglétét, szükség szerint pótolni őket, esetleg be is lehet ragasztani mindet alvázvédő kencével. Csomiajtó esetén a zár rész (kombin a rendszámvilágítás) és a sarkak ahol különösen meg kell nézni, üveg körül indul meg jellemzően. Hátsó sárvédő alsó-első része (ajtó és üreg között) ahová az első kerekek szórják a kavicsokat, szintén tud pöttyösödni, habár kevésbé problémás, de ilyen korú autónál nem árt azt is meglesni. Hátsó híd ne rohadjon.


Ugyanezt a technikát megkapod más jelvénnyel Skoda Octavia, illetve Seat Leon/Toledo néven is, hátha épp abból bukkan fel egy szép állapotú, nézz körül bővebb körben. Vagy eggyel kisebb méretben Polo/Ibiza-Cordoba/Fabia, azokat a könnyebb autókat valamivel jobban viszi.

tegnapelőtt 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!