Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora rizikó egy használt...

Mekkora rizikó egy használt elektromos autó vásárlása? Érdemesebb az újat választani?

Figyelt kérdés
Úgy értem, hogy milyen nagy az akkumulátor amortizációja?
jún. 26. 04:20
 1/5 anonim ***** válasza:
60%
Ez ellenorizheto,hogy hany %-os, utana kell kerdezni szakszervizben,hogy meddig ajanljak a hasznalatot, es akkor csere
jún. 26. 04:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
8%
Nem vennék használt autót.
jún. 26. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Feltöltöd, és egy hosszú próbaúttal becslést tudsz tenni az akku állapotára.

Ha megberhelték, hogy 300 km várható hatótávot mutasson és 50 km után már csak 100-at mutat, akkor erősen gyanakodnék. Vannak műszeres mérések az akku állapotának a mérésére, de nem vagyok benne biztos, hogy olcsóbb.

jún. 26. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Mad Max2 ***** válasza:
66%

Az elektromos autók akumlátorának elhasználtsági szintje csak labor körülmények közt mutatható ki százazalékos pontossággal


A gyakorlatban csak használat mutatja meg milyen állípotú az aksi


tehát ha gyárilag 200km re elég, megnézed hogy fullra töltve mennyi az aktuális max hatótáv


Hazsnált elektromos autóval nagyon rá lehet fázni


Árulnak sok olyan hazsnált elektromos autót aminek az aksija már csak 30-40km tud .


Gyakorlatban 10-15 évig bírják ugy ahogy az aksik


utána lesz egy szart se érő öreg autód amibe kellene egy új aksi ami amugy többe kerül mint az autó piaci értéke...

jún. 26. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Isti1976 ***** válasza:

Az elektromos autók aksijának degradációja nem gyors, ha hűtöttek (Leaf nem volt az). Átlagosan 5 év alatt <10%, 10 év alatt <20%, de inkább 15%, használattól függő, viszont nem lehet végtelenig húzni ebből egy egyenest. Az északabbról pl Hollandia hozott autók aksija ennyit sem öregszik, mert az öregedést jórészt a naptári öregedés, főként a magas (>25C) hőmérséklet okozza.


A megtett km-ek nem nagyon befolyásolják, ha elég nagy az aksi, mert használattól (mennyire töltötték átalában fel 80% vagy 100% és mennyire merítették le) függően 1000 - 2000 töltési teljes ciklust kibírnak. Egy 300km hatótávú autónál ez 300000km.


A legnagyobb ellenség tehát a hő (gyorstöltés, naptári öregedésnál a külső hőmérséklet)


A naptári öregedés ahogy én számoltam kb 13-15 év alatt teszi tönkre az aksit teljesen, tehát pl egy 11 éves Model S megvásárlása 5 év használatra, ha még nem volt aksi cserélve nem egy jó döntés, ezzel szemben egy 5 éves autó simán megvehető.


A meghibásodási görbe Gauss eloszlást követ, tehát először, kb 10 év alatt ritka (ha nincs gyártási hiba), majd meredeken elkezd emelkedni. Ha rákeresel, hogy Gauss görbe, akkor látni fogod hogy néz ki és ahogy én számolom kb 15 év körül éri el az 50%-ot, a görbe tetejét, de jelenleg csak a régi Tesla-k itt-ott fellelhető adataira lehet támaszkodni, a 15 év tippelésénél.

júl. 2. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!