Klíma használatakor felforr a hűtővíz, miért?
Adott egy 2006 1.6 H Astra, XEP motorkóddal, és amikor klíma használva van felforr a víz.
- Olaj nem fogy
- Víz nem fogy
- Egyik sem keveredett a másikkal
- Nincs fehér kipufogó füst
Vízpumpa/Ventillátor/csövek. Ezekre gondoltunk, mennyi az esély hogy kizárhatjuk a hengerfej hibát, ha a fenti folyadékok nem keverednek/fogynak?
Azért, mert mikor klímázol és fújatod be a hideget, akkor hőt vonsz el az utastérből. Ezt a hőmennyiséget valahol el kell tüntetni, erre van a klímahűtő. Így a 30+ fokban, menetszél nélkül brutál mennyiségű (benzin + klíma) hő keletkezik a motortérben. A klímahűtő és a vízhűtő között van kb. egy cm, teljesen direktbe melegítik egymást. Ezen kívül a klímához is üzemanyag kell, tehát még több benzint égetsz, mint egyébként. Pár perc alatt fel lehet így forralni a vizet, ha nem megy a hűtőventilátor.
Kis kategóriás olcsó autóknál (Fabia, Polo) észre lehet venni, hogy dugóban állva is visszamelegszik a befújt levegő. Autópályán egy 60 fokos aszfalt mellett, fél órás dugóban elkezd lassan visszamelegedni az utastér. Minden tökéletesen működik, nem forr fel a víz, de már nem tud ennyi hőt a ventilátor sem eldolgozni egy helyben.
A 5-7 fokos befújt levegő kellene, úgy, hogy 60-80 fokossal tudod hűteni a klímahűtőt. Az alsó polcos autók ezt jellemzően nem szokták tudni teljesíteni.
11.
Ezt értem. De te meg azt értsd meg, hogy ha nem indul el a venti (márpedig ezt te is leírtad), akkor - nyáron - akkor is fel fog forrni a hűtővíz előbb-utóbb, ha NEM megy a klíma. Mondjuk pl dugóban araszolva biztosan, mert ott nem lesz elég a semmi kis menetszél. Tehát a venti hibája vagy legalábbis el nem indulása a hiba, nem pedig maga az, hogy a klíma is jár. A klíma már csak rásegít arra, hogy ez hamarabb történjen meg, de a hibakeresés akkor is félremegy azzal, hogy a klíma körül keresgéljük a hibát, mert a venti be nem indulása a probléma, amit a hűtővízkörnek akkor is be kéne indítania, ha a klíma ezt nem tette meg és ennek akkor már elégnek is kell lennie együtt is.
Tehát, ha valóban nem hengerfejes illetve nem fogy a hűtőfolyadék más okból sem, akkor vagy a venti nem indul el (a hűtővíz hőmérséklete alapján még mindig!), vagy a radiátor lamellái el vannak tömődve/fedve.
Ilyen fostaliga volt a céges autóm anno....
1 ventis és igen, egyből indul a venti ha klímát kapcsolsz.
Ez volt az egyetlen jó dolog a H astrában, a klíma :DDDD
minden más egy határ szar.
Klíma nélkül is felforrna egyértelmű, csak sokkal később. Akár hónapokig, évekig is rejtve maradhat így a hiba.
Laikustól azért szoktam kérdezni, hogy indul-e a klímára a ventilátor, mert ha nem, akkor nagy valószínűséggel meg is van a hiba..
12. Nem túl nagy autóm van. 6 éven át sose kapcsolt be a ventillátor. Aztán egyszer igen, mert utánfutóval mentem nyáron szélárnyékban. Meg is lepődtem, hogy mi ez az extra zaj.
Szóval méretezés (és műszaki állapot) kérdése
16.
És akkor most ebből mi következik? Hogy a klímától felforr a hűtővíz? Köze nincs a kérdéshez a sztoridnak.
A venti akkor kapcsol be, ha a hűtőfolyadék kb 103 fokos. Hogy éppen miért lesz 103 fokos, annak meg nyilván ezer oka lehet, az egyik az, hogy húzol még 500 kilót, ráadásul lassabban és melegben. De hogy kapcsolódik ez a klímázáshoz, hm?
18.
Tudod mi van, ne hagyjunk már elvarratlan szálakat :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!