Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bmw 316 és 318 első autónak...

Bmw 316 és 318 első autónak kb 800ezer forintig jó lehet?

Figyelt kérdés

Szedán/coupe kivitelben benzines motorral.

Város/pálya kis egyszerű 110-20as tempóval (persze pályán nem városban :D ). Tetszik mind a kettő forma terve. Nem száguldozni vagy méregetni akarok vele, csak szimplán tetszik a forma terv.


Esetleg más gyártótól ennyiért mit ajánlotok?



#BMW 318 #első autó #BMW 316i #BMW 316Ti #800ezer forint #800ezer forintig
jún. 22. 00:03
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Persze, ha meg akarod utálni az autókat egyből, akkor nyomassad.
jún. 22. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Mi a baj velük?
jún. 22. 00:38
 3/8 anonim ***** válasza:
a legjobb
jún. 22. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
95%

Szia! Gondolom E46-ban gondolkodsz (E36 alig van már eladó). Ami általánosságban elmondható róluk, hogy kiváló, időtálló konstrukciók, főleg az M motorkódos darabok. A gyártás első három-négy évében a 316i-be és a 318i-be is ugyanaz a motor került (M43B19). A minimális teljesítménybeli különbséget a sallangok adják, maga a motor az koppra ugyanaz. Ezzel 2001-ig szerelték az autókat, én ezekből válogatnék elsősorban, mert az utána következő N-es motorkonstrukciók már bonyolultabbak és több hibalehetőséggel ronthatják meg a kispénzű tulajdonos napjait.


A legfontosabb dolog azonban a rozsda, ezt nagyon nézd meg vásárlás előtt. Ajtók alja, küszöbök, emelési pontok, összes sárvédő ív, csomagtérajtó, na meg persze a komplett alja, beleértve a futóművet is.


Összességében ezek tökéletesek első autónak, nagyon megbízhatóak és motorikusan sosem lesz velük probléma. Egymillió kilométert is elmennek bontás nélkül.


Azonban a koruk miatt, na meg persze mindegyikbe tettek bőven kilométert, ezeknél az autóknál bármi jöhet. Igazából az általad írt modellek annyira egyszerűek és kis teljesítményűek, hogy az üzemanyagrendszerrel pl. fixen nem lesz probléma soha. De elektromos baja bőven lehet, és a motorikus sallangokra is oda kell figyelni.


800 ezerért már lehet értelmes állapotú kismotoros E46-ot venni, de úgy számolj, hogy a vásárlást követő egy évben még kb. félmilliót el kell rá költeni, ha tényleg jó állapotú autót akarsz.


Mert hiába megbízható motorikusan egy autó, ott van a fékrendszer, ott van a futómű, ott van a motortér, ezekre költeni kell és kérni fogják a pénzt.


A BMW egy prémium gyártó, és hiába beszélünk egy 25 éves kismotoros autóról, a fenntartása mindig drágább lesz, mint egy alsó kategóriás napi szaladgálósnak. Cserébe kapsz is valamit, bár a 100 lóerő körüli teljesítmény nem fog belepréselni az ülésbe, de cserébe kényelmesen, csendesen és viszonylag tempósan tudsz utazni aprópénzért.


Azt mérlegeld, hogy lenne-e pénzed fenntartani az autót, tankolni a 8 literes városi fogyasztást, és kifizetni egy bármikor beeshető 200 ezres kiadást.


Ja, és nem árt, ha pár dolgot meg tudsz magadnak csinálni otthon. Ha mindenért szervizbe kell vinni, az sem időben, sem anyagilag, sem szakmailag nem lesz kellemes. A legjobban akkor jársz, ha keresel a lakhelyed szerint egy BMW szakit a közelben (mindegy hogy normál műhely vagy full maszek), úgymond normál szervizekbe ezeket nincs értelme vinni szerintem.

jún. 22. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Csak ez lehet jó.
jún. 22. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

#4 köszi szépen!


Annyira nem tűnik életveszélyes kiadásúnak. Ismerős Chevrolet lacetti kombija is ilyen fogyasztás körül van, illetve szerelési költségben is így mozog kb

jún. 22. 09:28
 7/8 anonim ***** válasza:

Az alábbi tanácsokat tudom neked adni, ha a tárcád engedi:


1. Vásárláshoz vigyél valakit, aki ténylegesen ért hozzá, és nézzétek alá normálisan az autónak.


2. Vásárlás után cseréld ki a következő dolgokat: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, 4 db gyertya, 4 db gyújtótrafó, főtengely jeladó, vezérműtengely jeladó, vákuumcsövek és a teljes kartergáz rendszer (lecsapató szelep, csövek stb.)


Ha maszek, normális áron dolgozó BMW szakinál csináltatod, akinek van kedvezménye az alkatrészekhez, akkor mindennel együtt ez 300-350 ezerből kijön kb. És cserébe lesz egy motorikusan tökéletes autód.


Arra figyelj még, hogy ha 318i-t veszel (117 lóerős verzió), abba már raktak DISA szelepet. Ez egy kis műanyag alkatrész a szívósorban, ami az áramlás sebességet befolyásolja/állítja. Ez bizony el tud törni, és akkor beszívja a motor, ami több százezres kárt fog okozni alsó hangon. Szóval érdemes ránézni, hogy volt-e már egyáltalán cserélve. Sajnos nagyon drága dolog, a leggyagyibb utángyártott is 60 ezertől kezdődik... Normális minimum kétszer ennyi.


Ami még típushiba, az a szívósor előtti nagy gumikönyök kiszakadása, de ez pár ezer forintos tétel, érdemes a gyárit megvenni.


3. Ha a motor megvan, lehet foglalkozni a fékkel és a futóművel. Ha még minden gyári benne, akkor se kell pánikba esni. Ilyen idős korban szilentek, toronycsapágyak, esetleg rugók cserések, de a lengéscsillapítók és a lengőkarok még jók szoktak lenni. Kiváló minőségben pakolták ezeket össze a gyárban anno. Fék téren nyilván betét + tárcsa cserés, ha indokolja az állapotuk. Érdemes ránézni a dobfékre is. A fékcsövekkel szinte biztos, hogy nem foglalkoztak még az előző tulajdonosok. A gumi rész könnyen cserélhető, max a szokásos összerohadás jelenthet problémát, a fém rész azonban kritikusabb, kevesen vállalják, hogy peremezik és legyártják. De ha szét van rohadva, akkor muszáj. Ezért is mondtam, hogy érdemes BMW szakit keresni, akik kb. mindent meg tudnak csinálni egy autón a nagyon specifikus felújításokon kívül. Egy normál szerviz az életben nem fog neked fékcsövet gyártani. Üzemanyagrendszer terén meg kell nézni, hogy a csövek nem rohadnak-e, nagyjából ennyi. Az injektoroknak nem nagyon kellene, hogy baja legyen ennél a típusnál. Ha mégis, akkor az üzemanyaghíd felől érkező kopogó hang utalhat erre. Hajtáslánc terén sem lehet nagy baj, ez az autó nem ad le nagy terhelést. Én mindenképp manuál váltósat vennék. Kardánnal, diffivel, féltengelyekkel nem szokott probléma lenni. Esetleg egy Hardy-tárcsa lehet cserés, de az nem nagy tétel.


Ha nem volt korábban normálisan szerelve (vagy sehogy nem volt), akkor minden össze lesz az aljában rohadva, de egy jó szerelő megoldja.


Nagyjából ennyi.

jún. 22. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
33%
Persze, ha hobbyd a szervízbe járás és pénzed is van rá
jún. 26. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!