Mikor egy adott autótípust több márka is piacra dob, az pontosan hogy működik?
Vannak illetve voltak bizonyos autótípusok amik lényegében csak abban különböztek másik gyártó modelljétől hogy más embléma volt rajtuk elől-hátul. Ilyenek voltak például:
-Suzuki WagonR mint Opel Agila
-Suzuki Ignis mint Subaru Justy
-Toyota Corolla mint Suzuki Swace
-Toyota Rav4 mint Suzuki Across
Ilyen esetekben ezek a modellek többnyire közös fejlesztések, vagy a forgalmazók licenszelik a másik gyártó modelljét hogy ne kelljen saját modellt fejleszteni?
A chatgpt valaszol:
"Az általad említett esetek mind licencelési megállapodások példái, ahol egy autógyártó engedélyezi egy másik autógyártónak, hogy az ő modelljét saját márkanév alatt forgalmazza. Az ilyen típusú megállapodások gyakran abból a célból jönnek létre, hogy a résztvevő cégek csökkentsék a fejlesztési költségeket, gyorsabban be tudjanak lépni egy új piacra, vagy kihasználják egy másik márka meglévő infrastruktúráját és hírnevét.
Íme néhány konkrét példa és magyarázat:
1. **Suzuki WagonR mint Opel Agila**:
- Ebben az esetben a Suzuki WagonR+ modelljét licencelte az Opel, és Agila néven forgalmazta. A két modell közt minimális volt a különbség, főként az emblémák és néhány apró dizájnelem tekintetében.
2. **Suzuki Ignis mint Subaru Justy**:
- A Suzuki Ignis modelljét a Subaru is forgalmazta Justy néven. Ez a megállapodás a két japán autógyártó közötti együttműködés része volt.
3. **Toyota Corolla mint Suzuki Swace**:
- A Toyota és a Suzuki között létrejött egy stratégiai partnerség, amelynek részeként a Toyota Corolla kombi változatát Suzuki Swace néven is forgalmazzák. Ez a megállapodás lehetővé teszi, hogy a Suzuki kihasználja a Toyota hibrid technológiáját és piacra dobja saját márkaneve alatt.
4. **Toyota Rav4 mint Suzuki Across**:
- Hasonlóan a Corolla-Swace párosításhoz, a Toyota Rav4 modellt Suzuki Across néven is árusítják, részeként a két vállalat közötti partnerségnek. Az Across modell gyakorlatilag egy az egyben megegyezik a Rav4-el, beleértve a hibrid hajtásláncot is.
Ezek a megállapodások lehetővé teszik, hogy a licencbe vevő cég kiterjessze termékpalettáját és belépjen új piacokra anélkül, hogy jelentős fejlesztési költségeket kellene vállalnia. Az ilyen típusú együttműködések gyakran előnyösek mindkét fél számára, mivel növelhetik az eladásokat és csökkenthetik a költségeket. "
Amugy lol :D mekkora
Kertem tole megtobb ilyet.
"
1. **Suzuki Ignis - Subaru Justy**
2. **Suzuki WagonR+ - Opel Agila**
3. **Toyota Corolla Touring Sports - Suzuki Swace**
4. **Toyota RAV4 - Suzuki Across**
5. **Mazda 2 - Toyota Yaris (USA)**
6. **Mazda CX-5 - Ford Escape (USA)**
7. **Subaru BRZ - Toyota 86 - Scion FR-S**
8. **Citroën C1 - Peugeot 107 - Toyota Aygo**
9. **Renault Trafic - Opel Vivaro - Nissan NV300 - Fiat Talento**
10. **Renault Kangoo - Mercedes-Benz Citan**
11. **Chevrolet Captiva - Opel Antara**
12. **Mitsubishi Outlander - Peugeot 4007 - Citroën C-Crosser**
13. **Nissan Navara - Renault Alaskan - Mercedes-Benz X-Class**
14. **Mitsubishi Pajero - Dodge Raider**
15. **Mazda BT-50 - Ford Ranger**
16. **Mitsubishi ASX - Citroën C4 Aircross - Peugeot 4008**
17. **Suzuki Baleno - Toyota Glanza**
18. **Renault Zoe - Nissan Micra EV**
19. **MG Hector - Chevrolet Captiva (2020)**
20. **Isuzu D-Max - Chevrolet Colorado**
21. **Mazda MX-5 - Fiat 124 Spider**
22. **Toyota ProAce - Peugeot Expert - Citroën Jumpy**
23. **Toyota ProAce City - Peugeot Partner - Citroën Berlingo**
24. **Toyota Highlander - Subaru Ascent**
25. **Chevrolet Volt - Opel Ampera**
26. **Holden Commodore - Chevrolet SS**
27. **Daihatsu Terios - Toyota Rush**
28. **Hyundai Santa Fe - Kia Sorento**
29. **Hyundai Tucson - Kia Sportage**
30. **Mazda 6 - Ford Fusion (USA)**
31. **Mitsubishi Lancer - Dodge Colt**
32. **Nissan Micra - Renault Pulse**
33. **Nissan Qashqai - Renault Koleos**
34. **Nissan X-Trail - Renault Koleos**
35. **Suzuki Vitara - Chevrolet Tracker**
36. **Suzuki SX4 - Fiat Sedici**
37. **Volkswagen Sharan - SEAT Alhambra**
38. **Volkswagen Caddy - Ford Tourneo Connect**
39. **Volkswagen Amarok - Ford Ranger (2022-től)**
40. **Ford Ka - Fiat 500 (Brazília)**
41. **Chevrolet Trailblazer - Holden Colorado 7**
42. **Chevrolet Spin - Suzuki Ertiga (Indonézia)**
43. **Chevrolet Tracker - Opel Mokka**
44. **Opel Astra - Buick Verano**
45. **Opel Insignia - Buick Regal**
46. **Honda Crossroad - Land Rover Discovery**
47. **Suzuki Alto - Nissan Pixo**
48. **Fiat Ducato - Peugeot Boxer - Citroën Jumper**
49. **Renault Master - Opel Movano - Nissan NV400**
50. **Mitsubishi Mirage - Dodge Attitude**
51. **Mazda Bongo - Ford Econovan**
52. **Chevrolet Spark - Daewoo Matiz**
53. **Mitsubishi L200 - Fiat Fullback**
54. **Toyota Land Cruiser Prado - Lexus GX**
55. **Chevrolet Cruze - Daewoo Lacetti**
56. **Toyota Auris - Scion iM**
57. **Mitsubishi i-MiEV - Peugeot iOn - Citroën C-Zero**
58. **Chevrolet Aveo - Daewoo Kalos**
59. **Hyundai i20 - Kia Rio**
60. **Chevrolet Suburban - GMC Yukon XL - Cadillac Escalade ESV**
61. **Chevrolet Tahoe - GMC Yukon - Cadillac Escalade**
62. **Toyota Land Cruiser - Lexus LX**
63. **Isuzu Rodeo - Honda Passport**
64. **Toyota Harrier - Lexus RX**
65. **Chevrolet Malibu - Holden Malibu**
66. **Opel Zafira - Chevrolet Orlando**
67. **Suzuki Carry - Bedford Rascal**
68. **Ford Galaxy - Volkswagen Sharan - SEAT Alhambra**
69. **Renault Kadjar - Nissan Qashqai**
70. **Renault Twingo - Smart Forfour**
71. **Peugeot 4008 - Mitsubishi ASX**
72. **Fiat Scudo - Peugeot Expert - Citroën Dispatch**
73. **Fiat Talento - Renault Trafic**
74. **Fiat 500X - Jeep Renegade**
75. **Fiat 124 Spider - Abarth 124 Spider - Mazda MX-5**
"
A fenti felsorolásból az Opel - Bucik viszony szerintem egy kicsit más. Olyan mint az Opel - Vauxhall. Vagy az Opel - Holden.
Azaz egy konszernen belül különböző mérkanevek.
Mondjuk ezy Opel - Suzuki, vagy Toyota - Suzuki kicsit más, sosem voltak egy konszern tagjai.
#3 Az Opel és a Buick is csak papíron egy konszern. Olyan, mint a Ford. Ugyan a Ford egy amerikai cégcsoport, de a Ford Europe egy teljesen önállóan működő leányvállalat. Saját magának tervezi és gyártja az autókat, az amerikai piaccal közel nulla az átfedés.
Az Opel esetében, az Opel a GM tagja volt, de teljesen önállóan működött. Önálló fejlesztések, önálló gyártás, stb, az átfedés a GM-mel minimális, szinte nulla. Az Opel közvetlenül licenszelte a típusait a Vauxhallnak és a Holdennek, azonban a Buickhoz az égvilágon semmi köze. Egy cég tulajdonolja őket, de egymástól teljesen függetlenek.
Szóval nem, az Opel-Buick közel sem olyan, mint az Opel-Vauxhall, Opel-Holden, stb. Nem egy konszern a kettő. Az Opel és a Buick nem ugyanaz a konszern. Attól nem tartoznak ugyanabba a konszernbe, mert ugyanaz tulajdonolja mindkettőt. A konszern a felek szoros együttműködésétől, megegyező identitásától lesz konszern. Opel és Buick között ilyen nincs.
"Saját magának tervezi és gyártja az autókat..."
"...a Buickhoz az égvilágon semmi köze."
Aham. Tehát akkor az, hoyg ez kísértetiesen hasonlít egy J Astrára, csak a totális véletlen műve, mert ez teljesen önálló független Buick tervezés: [link]
Nahát, micsoda véletlen! Ez meg egyáltalán nem hasonlít egy B Insigniára, csak én látom bele... [link]
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!