Opel Vectra C első autónak megfelelő lenne?
Kívül-belül ronda, az 1.8-as motor egész jó, bár az autó 1,5 tonnája miatt nem ezzel a motorral lesz a legdinamikusabb.
Testvérmodellje a Saab 9-3ng, az utolsó csavarig megegyezik a két autó és az legalább szép is.
Z18XER motor, kőkorszaki Opel technika, 7-9 litert kér átlagban. Rengeteg helyen lehet vele gond. PCV szelep átszakadás, gyújtótrafók, szolenoid szelepek, vez. mod. kerekek, kb. az összes tömítésnél engedi az olajat. Bármelyik használtat megnézed tocsog az olajban a motor/váltó. Az olajhűtőnél, olajpumpa tömítésnél be is szokta keverni a fagyállóval. Se friss jogsival, se 10 évessel nem vennék ilyet. A Z16XER ugyan ez.
A Saab mellett, az Alfa 159-ben és a Fiat Cromaban is ez a retek volt.
"Z18XER motor, kőkorszaki Opel technika..."
Kőkorszaki??? Ez egy Euro4-es, 16 szelepes, változó szelepvezérlésű, szívó benzinmotor. Valóban nem Euro6-os, nincs turbó, nincs OPF. De kőkorszakinak nem mondanám. Akkor egy 8 szelepes, EGR, canbusrendszer nélküli, mechanikus karburátoros motor micsoda, ősrobbanás előtti?! :D
A kérdésre térve, én inkább abban látom a problémát, hogy jellemzően ezek már húszon éves autók. Bennük az összes előző tulaj sunyogó hanyagságával. Állapot, karbantartottság függvénye, hogy vennék-e ilyet, akár első, akár huszadik autónak. Patika állapotút pedig ebből nehéz találni. Ha csak arra kell, hogy legyen egy kis tapasztatod, autózás, szerelés, szervizek terén és pár év múlva, amikor lejár a műszaki, úgyis bontóba lököd, arra szerintem teljesen megfelel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!