Egy 1.0-s, 70kW-os VW polo hogy tud 4 év alatt 513.000 km-t futni?
Nekem ez nagyon furcsa. Ez azt feltételezi, hogy minden egyes napon, hétvégén és ünnepnapokon, még KArácsonykor is napi 350 km-t fut az autó.
Vannak persze területi képviselők, meg taxik, meg akik sokat ingáznak. Na de arra a célre nem egy gyenge kisautót vesznek. Nem?















#5, persze ez rendben is van. Csak céges autó kiválasztásakor nem a szeretet szokott az elsődleges szempont lenni. Pont ezaz, hogy autópályázásra cégnek semmilyen szempontból nem ideális egy 3 hengeres 95 lóerős, 175 Nm nyomatékú benzinmotor. Egy főleg városi használatra szánt kaszniban pedig lehet hogy nem a legkényelmesebb utazóautó, napi 8-10 órát folyamatosan benne ücsörögni. 180 km/h körül van a végsebessége. 130-140-nél gondolom már üvölt a kis mákdaráló. Ilyen kisautóknak a zajszigetelése sem a legjobb.
Pont erre irányult volna a kérdésem, hogy ilyen felhasználásra mégis miért esik ilyen autóra a választás?
És elsősorban nem a tartósság szempontjából kédezem. Saját magam is ingáztam autópályán 8 évig. De ez alatt is csak 330.000 km-t sikerült egy dízel autóba beletolnom. Fogyasztás 140 km/h környékén 5,5 l/100 km-nél megállt klímával, fűtéssel, fullra telepakolva. A kis TSI-ről ilyen körülmények között teszteken közel nem ennyit írnak. Műszaki gondom nekem sem volt. 150.000 km-nél kellett ledobnom az első fékbetét garnitúrát. Olajfogyasztás még így 330e-nél sem volt. A beltér sem volt kopott, mert jóval kevesebb volt a ki-beszállás, ajtónyitogatás, motornak a hidegüzem, mint városi nyúzáskor. Ez számomra egyértelmű, nem is ezt kérdeztem. Ez a Polo is teljesen újszeűnek néz ki élőben. Ha nem tudnám, simán azt mondanám ránézésre hogy nem 510e van benne, hanem csak 51e, a kinézte és a kora alapján.










"Még is miért vennék dízelt."
Talán azért a bő 6 millió forintért ami a zsebedben marad 513.000 km alatt, ha magánszemély vagy. Ha cégként veszed, még ennél is több megmarad, amit nem kell jótékonyságból a Molnak adományoznod.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!