Jelenleg milyen üzemű motort fejlesztenek a legtöbben?





Engem is érdekelt. Beírtam Google-be és ChatGPT-be is.
Google:
Úgy tűnik, nincs igazán jó találat a keresésére
Próbáljon olyan szavakat használni, amelyek megjelenhetnek a keresett oldalon. Például keressen a „süteményreceptek” kifejezésre a „hogyan süssünk süteményt” kifejezés helyett.
Segítségre van szüksége? Tekintsen meg további tippeket a Google-on végzett keresésről.
ChatGPT:
A jelenleg legnépszerűbb motorfejlesztések közé tartoznak az elektromos járművek, mivel egyre nagyobb hangsúlyt kap az autóiparban a fenntarthatóság és az elektromos járművek környezetbarát működtetése. Emellett a hibrid és plug-in hibrid hajtásláncok fejlesztése is nagy figyelmet kap a gyártók részéről, mivel ezek a technológiák lehetővé teszik a hatékonyabb üzemanyag-felhasználást és a károsanyag-kibocsátás csökkentését. Az autógyártók továbbra is dolgoznak a belső égésű motorok hatékonyságának növelésén és tisztábbá tétele érdekében is.




















Ugye mindenképp a full elektromos hajtás fele konvergál a piac, de amíg az olajban van pénz addig benzin, diesel üzem fog dominálni.
A hidrogénhajtások és a bio üzemanyag zsákutcák, megoldanak egy problémát és teremtenek több másikat.





30 milliós autóval járok most is, nem vagyok csóró, egyszerűen zsákutca az elektromos autó, ezt már rengeteg tanulmánnyal bizonyították az elmúlt években. A globális szennyezés szempontjából károsabb, mint a belső égésű motorok, egyszerűen nagyobb környezeti terhelést jelent az előállítása.
Az egyetlen értelme, hogy nem helyben szennyez, azaz a nagyvárosok levegője jelentősen tisztább lehet, de ehhez nem kell elektromos autó, elég egy hibrid is, ill. a régi dízelek kitiltása.
Emellett pedig ugye az egész nonszensz minden értelmes és tájékozott ember szemében, hiszen az EU-s politika azért kísérelte meg kinyírni az európai autóipart, hogy a világon 6% körüli szennyezést minimálisan csökkentsük. Ugyanis ennyit tesz hozzá az autóipar az üvegházhatású gázok kibocsátásához globálisan. Az erőművek, a mezőgazdaság, a vegyipar sokkal-sokkal nagyobb szennyezők. És hát ugye ez a 6% is elenyészően kicsi mértékben csökkenhetett volna, hisz Európában kevés ember és kevés autó van globálisan nézve.
Na most a fentiek mellett a közelmúltban több ízben is megbuktak a lítiumos akksik újrahasznosításával ill. másodlagos energiatárolásával kapcsolatos, nagy reményű technológiai tesztek. Mivel a politika is enyhülni látszik ilyen téren, gyakorlatilag az összes nagy gyártó drasztikusan csökkentette az elektromos autók irányába tett fejlesztéseit és beruházásait, és a pénzt a hagyományos motorokba kezdik el ismét pumpálni. Tehát JELENLEG nem biztos közel sem, hogy az elektromos hajtások téren zajlanak a legnagyobb fejlesztések. A BMW és a VW csoport gyakorlatilag minimalizálta az elektromos dolgokat, hamarosan csatlakozik hozzájuk a Merci és a Stellantis is. És ezek ugye kiteszik az európai autóipar 90 százalékát.
De itt egy friss hír is: a Toyota, a Subaru és a Mazda együtt kezdtek dolgozni a belső égésű motorok új generációján [link]
Na rinyáljatok tovább, lúzerek!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!