Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen első segédmotoros...

Milyen első segédmotoros kerékpárt vegyek?

Figyelt kérdés
B-s jogsim van, és kedvet kaptam a motorzáshoz, viszont még nem ültem egyen sem. Tudom hogy az "igazi" motorok nem ebben a kategóriában vannak, de ha megtetszik és elég gyakorlott leszek akkor leteszem majd a B125-öt, abban gondolom már komolyabb gépek vannak. Városon belül mennék főleg vele. Csak használt gépek és régebbi típusok jöhetnek szóba, mert az újakat nem tudom megengedni magamnak. Nem gond ha manuális váltós. Nézegettem robogókat is de azokról azt olvastam hogy a szerelésük macerás, meg nehéz szerelőt találni hozzájuk.

#segédmotors kerékpár
máj. 29. 12:33
 1/6 anonim ***** válasza:
52%
Ha tényleg motorozni szeretnél a robogót felejtsd el, azok csak motorral meghajtott kisszékek. Pont a motorozás élvezete, érzése hiányzik belőle, a sebesség le-fel kapcsolgatás, kigyorsítás, visszakapcsolás. Ha tényleg érdekelnek a régebbiek akkor vegyél egy simsont, kicsiben meglesz a motorozás élmény is, mellette ha nem áll tőled messze gyakorolhatod a műszaki dolgokat is. (beállítások, motor működése)
máj. 29. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
76%
Én nem ajánlanám senkinek a Simsont. 15 éve még talán, a mai világban egyáltalán nem. Drága, csak a baj van vele, alkatrész utángyártott kínai sz*r, többet szereli az ember, mint ül rajta. Igazából egy normális 50 köbcentis motort kell venni. De ha megtetszik a motorozás, olcsóbb egyből jogsizni, és ugyanannyi pénzért nagyobb motort venni. Amúgy Kérdező, vannak olyan vezetéstechnikai tréningek, ahol alád teszik a bukócsővel felszerelt motort, és a felöltözés-elindulás-megállástól kezdődően bevezetnek ebbe a világba. Én nem segédmotort vennék a helyedben, hanem elmennék egy ilyenre, és aztán annak a végén tudni fogod, akarsz-e motoros jogsit, vagy annyira nem is neked való.
máj. 29. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
69%

Én ezt úgy mondom, hogy segédmotorral kezdtem:


NE kezd azzal! Baromi jó dolog a segédmotorozás, én is nagyon szerettem - de max 14-15 éves korig. Ez arra jó, hogyha ennyi idősen szeretnél motorozni akkor meg tudod tenni legálisan. Ennél többre viszont sajnos nem. Gyenge, kicsi, erőtlen, középtávon meg kényelmetlen. Városban még csak-csak tudsz vele menni, főúton és lakott területen kívül meg egyenesen veszélyes. Mondom ezt úgy, hogy 4 és fél szezont egy Piaggio robogóval toltam le 14 és 19 éves korom közt, ami bivaly erőben volt, haverok 70-es 80-as hengerű motorjait simán legyorsultam vele. Sőt, én azt mondom, ha minimális érzéked van hozzá akkor az A1-et ki is lehet hagyni, azt is nagyon hamar (1-2 szezon max) ki fogod nőni. Ha megcsinálod az A2-es jogsit utána nem feltétlen muszáj egyből azt kimaxolni 48 lóerővel, vannak 25 kw-os gépek is.

máj. 29. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Szolovjov ***** válasza:
100%
Jó kérdés, mert a Simsonnak a mai napig nincs váltótípusa. 50-es váltós motor szinte nincs, csak robogók meg krosszok.
máj. 29. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
#4 Van bőven, csak nem a használtpiacon látod, mert családban maradnak, vagy drágább, mint amennyit költeni akarna az ember egy 50 köbcentisre. Hondának, Yamahának, Suzukinak reflexből mondom, hogy van 50 köbcentis váltós modellje, ezerszer megbízhatóbbak, mint egy ki tudja, hány tulaj által szétgányolt Simson. Konkrét típust fejből nem tudok, gugli megtalálja. Csak tényleg nem ezekkel van tele a használtpiac. Megjegyzem, amúgy is nehéz használtpiacon motort találni, mert ugye a B125 miatt 50 köbcentissel senki nem foglalkozik, régen az A korlátozott miatt 25kW-ra fojtották (már ha nem csak papíron fojtották) a nagymotorokat, azt meg most A2-vel nem vezetheted, mert 35kW, de max 70kW-ból fojtva, viszont ha 25kW-ra fojtanak, azt max. 50-ből lehet, tehát papíron nagyon sok motor nem A2 kompatibilis, amióta 2013-ban behozták ezt a nemzetközi kategóriázást, szóval nehéz amúgy jó áron jó motort találni. Hozzáteszem a motorozás mint hobbi sosem arról volt jellemző, hogy olcsó lenne. De olcsóbb megcsinálni a korlátlan jogsit, venni egy akkora motort, amit kezdőként azért kicsit óvatosabban kezelsz, mint csinálni kisebb kategóriát, keresni valami motort, aztán kategóriabővítéskor eladni és venni egy nagyobbat.
máj. 29. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Ha olyan városban élsz, ahol nem gyúrják el a robogósokat, akkor kezdésnek inkább az 50ccm-et javaslom.

A városi forgalmat tanulni teljesen jó, hozzászoksz a dinamikához, ráérzel a kanyarokra, és ha perecelsz egy ilyennel, kevésbé töröd össze magad.

Másrészt meg ha mégsem neked találták ki a motorozást, nincs akkora bukta, mint ha 125-ösből akarsz kiszállni.

Már csak a különbözeti vizsga több, mint egy 100-as. Amikor meg mocit akarsz venni, az is mélyen zsebbe nyúlós. 250e alatt nem nagyon találni még robogót sem, nem hogy váltóst. Egyszer kiszámoltam, alaphangon 4-500e lenne, ha most megcsinálnám a BA1-et és vennék egy robogót. Ha az A2-őt, akkor 6-700e. És akkor még mindig nem motoron ülnék, hanem egy használt 250-es tucat robogón.


Kezdésnek simán megteszi egy 100-130-ezres japán, vagy olasz kávédaráló. Ha nem jön be a kátyúk kerülgetése, az autók közelsége, hogy egyes autósoknak még kukás mellényben is láthatatlan vagy, akkor nagyjából ugyanannyiért el tudod adni.


Nem véletlen, hogy ritka a váltós 50-es motor. Sokkal egyszerűbb a röpsúlyos megoldás, és gondozás mentesebb is, ha jó minőségű alkatrészek vannak. A Simson már a maga idejében is elavult volt, mára meg méregdrága hozzá minden. Ha mindenáron váltogatni szeretnél, 250e körül már lehet kapni kis dirtbike-okat AM6-os blokkal. Nagyjából megvan a Simson érzés, csak megbízhatóbb.

máj. 30. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!