Tolatás során miért fulladok le könnyebben?
Papíron ugyanaz az elv mint előremenet során, de aztán mégsem úgy érződik.
Az oktatóm is mindig adja ugyanazokat a tanácsokat, de az istenért sem akarok ráérezni, volt hogy egy bő 5 méteres szakaszon is 2x lefulladtam, érthetetlen.
"nem érezni a fogáspontot."
De a kuplung vagy hidraulikus vagy bowdenes. Egyiknél sem számít, ha elmozdul a váltó.
"Tolatás során miért fulladok le könnyebben?"
Lehetséges okok:
1. Talán hátramenetben jobban koncentrálsz a kormányzásra, meg egyebekre és emiatt kevésbé figyelsz a kuplungra.
2. Tolatásnál hosszasan kell a kuplungot fogásponton tartani, hacsak nem tolatsz alacsony fordulaton felengedett kuplunggal. Előremenetnél meg csak adni kell a gázt és röviden átjutni a fogásponton.
3. Hátranézéskor a kicsavarodott testtartás miatt másként viszonyul a lábad a kuplunghoz. Mások a távolságok.
2:
Igen, csak, ahogy csúsztatod lassan a kuplungot, nem az autó kezd elindulni, hanem először ugrál a motor/váltó a kaszniban. Nem megy át az erő az autóra hanem motort/váltót tekeri előre hátra.
5 éves jogsival is rendszeresen lefulladtam ilyen kocsival, amíg nem lett cserélve az alsó motortartó.
Szóval akkor mégsem a fogáspont...
Viszont érdekes a személyes tapasztalatod. Az autó a laza bakok miatt rángatva indult? Vajon a kérdezőnél is van ilyen jelenség?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!