A gumisok a 4 évszakos abroncsok miatt emelték az egekbe az árakat?
10 milliót beletolni egy vállalkozásba aprópénz, pláne, hogy 0,5-1 szezon alatt visszajön a befektetés. A gombaként nőnek a földből a mobil gumisok.
Nagy agyi szint nem kellhet hozza, látod neked is sikerült, tipikusan alacsony belépési küszöbű meló tulajdonosként és dolgozóként is. Gumiszerelő állásnál ha ki van írva, hogy 8 általános követelmény, az már ritka. Egy majmot betanítasz erre pár nap alatt.
Kihagytad a tipikus gumis bullshiteket:
-a 4 évszakos semmire se való, leesel az útról vele
-téli-nyári csak a jó, lehetőleg gumihotelben tárolva
-5 éves abroncs már öreg, azonnal a kukába való új profillal is
-Ausztriában kötelező a téli és 2000 Euro a büntetés ha nincs
Egy majom meg tudja csinálni, te meg nem, mit mond ez el rólad?
Amúgy:
1. Nem vagyok gumis.
2. Ez a 10 millió ez csak az emelő, a gumiszerelő és a centrírozó gép. Ez édeskevés. Ebből még nincs gumiszerelés.
3. Ha szerinted egy modern autón pikk-pakk 15 perc a gumicsere és betanított meló, akkor úgy érzem, hogy neked semmi jogod nincsen ebben a beszélgetésben véleményt nyilvánítani, mert annyira értesz hozzá, mint én a biokémiához. És csak hogy tiszta legyen a kép: a nevén kívül semmit sem tudok biokémiából.
A bullshiteket meg csak azok tartják bullshitnek, akik nem értenek hozzá. Hú de erős deja vu... mintha ezt már leírtam volna egyszer. 🤔
Menjél szépen vissza az undorító penészes neonfényes irodádba és tologasd tovább a papírokat, az autókkal kapcsolatos dolgokat pedig hagyd inkább ránk. Nem szégyen ilyen tesze-tosza nőies férfinak lenni manapság, szóval nem kell tettetned.
Figyelj, nem az a gond ha elkéritek a munkátok árát, csak ez már a lónak a másik fele. Ennyit közel nem lehet az inflációra ráfogni. 3 éve 6400-at fizettem mindennel együtt a 4 kerékre. Most ugyan ez 15-20 ezer, ca. 3X-os ár. A fodrász, autószerelő, fogorvos kb. senki nincs a közelébe se ilyen arányú áramemelésnek.
Mindezt úgy, hogy szétcseszik a menetet a kerékagyban a légkulccsal ferdén belehajtott csavarral. A csavaros dísztárcsát úgy akarják leszaggatni a kocsiról, hogy benne van mind az 5 és nem értik miért nem jön. Ha minden összejön, 110Nm helyett lehúzzák 300-ra a felnit.
Így már nem sok az ár, hanem rablás.
#15 Te meg vagy olyan balek, hogy gumishoz mész. Na akkor miről beszélünk? Házhoz mész a pofonért. A te saját hibád. Azért tudják ezt megtenni, mert vannak ilyen együgyű emberek, akikkel így bánhatnak.
Félreértés ne essék, a 15-20 ezres díj továbbra is reális. Nem fogja ezt senki az inflációra, egyszerűen ennyibe kerül és kész, teljesen reális, senkinek sem kell magyarázkodnia. Viszont a gumis műhelyeket én magam is elítélem, mert mint írtad, ocsmány gusztustalan munkát végeznek. Nem is értem, hogy ha ezt te is tudod, akkor miért ilyen helyre jársz...
Ez 3 különböző hely volt, a dísztárcsából és a kerékagyból is állták az újat. Azt meg előre nem tudja az ember milyen hely, ha még nem járt ott, az ajánlás is lutri.
A 15-20 ezer Forint továbbra sem reális, mert itt pl: 11 ezer lenne az én kerékméretemmel a 4db.
#17 Minden gumis ilyen, úgyhogy igenis lehet tudni előre.
És pont azért dolgoznak így, mert a 20 ezer az kispénz ezért a munkáért. Azért dolgoznak így, mert nincs idejük igényesen dolgozni, a gyorsaság fontosabb a minőségnél, hogy minél többet tudjanak megcsinálni. Ha az a 20 ezer olyan sok lenne, akkor nem lenne ilyen probléma.
Ezzel szemben egy (normális jó) szervizben nem a gumizásokból élnek, a pénzt nem az termeli, az inkább olyan, mint egy pihenő két normális munka között, ezért ott van idő igényesen csinálni. Van idő nem szétverni a felnit a súlyokkal, van idő precízen kicentrírozni, van idő nyomatékra húzni a csavarokat légkulcs helyett, stb.
Úgyhogy csak ismételni tudom magam: ha ennyi negatív tapasztalat után még mindig gumisokhoz jársz és várod a csodát, akkor te vagy a balek.
A 20 ezer pedig reális, tök mindegy hogy te mit gondolsz, kár erőlködnöd. Nem értesz hozzá, nincs rálátásod, nem tudsz a témáról semmit, úgyhogy totálisan irreleváns a véleményed.
#19 "Szerinted a gumiszerviz nem a gumizásból él."
Na akkor most kérlek másold be ide azt, ahol ilyet állítottam, utána pedig majd megbeszéljük azt is, hogy ki a mentálisan visszamaradott, rendben?
Nem igazán értem a logikádat... Én külön nyári és téli kerekeket használok. Mégis átlagban 7-8 évente járokgumishoz. Akkor miattam is drágult?!
Azt meg ne magyarázd hogy emiatt drgult minden kb a duplájára az utóbbi 3-4 évben. Az élelmiszerek, szolgáltatások, vagy akáraz autók...
Amúgy valóban nem olcsó a gumiszerelés. Januárban voltam utoljára gumisnál. Nem is komplett csere miatt, hanem vittem 4 db felnit, 4 db gumit és csak össze kellett pattintani. Erre fizettem egy 20-ast. És nem is valami óriási malomkerék volt, csak egy mai átlag 16"-os szett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!