Total 10w40 olajjal tapasztalat?





Alapból hülyeség 10w40-t belerakni normál használat mellett... az első szám a hideg oldali áramlási arányszám. Azaz mennyire könnyen szivattyúzható hidegen az olaj. Na most ez neked nem releváns, mert 2-3 perc alatt bemelegszik az a motor... kivéve persze ha Szibériában, a Sarkvidéken, Alaszkában stb. közlekedsz rendszeresen.
Ellenben, problémát simán okozhat kopottabb motorban/rendszerben a nagyobb viszkozitású olaj. Tönkremenni nyilván nem fog tőle, de a hidrotőke simán elkezdhet csattogni pl.
Jó lenne megtudni, pontosan honnan jön a csattogás. Egyébként Opel a szóban forgó autó?










Nem feltétlenül. Simán lehet, hogy az előző már annyira elhasználódott, hogy felhígult, most meg "meglepted" a motort a sűrűbb olajjal. Bár ha évenként cseréled tényleg, valószínűleg nem ez a helyzet.
A "motorból" jövő csattogó hang elég tág fogalom... több minden is tud ilyen hangot okozni. El kellene különíteni, hogy a forgattyúsház (ez a motorblokk "teste"), a hidrotőke (motor hátsó részén található, de a pontos pozíciója attól függ, hogy hossz- vagy keresztmotoros az autó) vagy a szelepfedél felől jön.
Ezek mind tudnak csattogni.





Én a helyedben lecserélném az olajat újra. Ez semmiképp nem normális. Ne hagyd annyiban.
Válassz másik márkát... Motul, Shell, Liqui Moly, Eneos stb.





Én Total Quartz 9000 5W40-et használok évek óta, ez a Peugeot 206 (1.4 HDI) gyári olaja.
Nem írod milyen motor, de ha hidrotőkés, valószínűleg az csattog hidegen.





"kézikönyv szerint 15w40 való bele, de azt túlzásnak tartom azért"
Most akkor te tudod jobban vagy a fejlesztő mérnökök? Jó hogy csattog hidegen ha vékonyabb hidegoldali olajat teszel bele.
Amúgy a Total is jó márka, nem lehet hogy alapból sz@r a motor és azért csattog?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!