Nagy gáz ha az autóban a min szint alatt van a fagyálló?
Figyelj.Az autóban nincsen olyan hogy "fagyálló szint".
Hűtőfolyadék van a kiegyenlítőtartályban amibe fagyálló adalékot tesznek,hogy télen ne fagyjon szét a motor,amikor nem használod a kocsit és nem meleg ugye.
Ha a kiegyenlítőtartályban(ez egy áttetsző műanyag,általában olyan gömbölyű féle doboz :) a motortérben,hasonló ahhoz amibe a szélvédőmosót beletöltöd)a szint alatt van a hűtőfolyadék azzal előszőr is azt kockáztatod,hogy a motorod túlmelegszik és extrém esetben a dugattyúk is megolvadhatnak a súrlódási hőtől.
Tehát alapból ennek ez a veszélye és még nem beszéltünk a fagyállóról.
Ez utóbbit ilyenkor feltétlenül tedd bele egy kis desztillált vízzel keverve,majd a kúton kérdd meg az embert h ellenőrizze le h hány fokig jó.
A fűtésre hatással van,mert a motorod extrém módon melegszik,tehát hó lesz a fűtésed.Egész addig amíg meg nem főződ a motort,vagy összesütöd.
A sallang elméleti embernek ne higyj!!!
A motor hűtését nem az a pár liter víz(fagyálló) végzi hanem a hűtőkör, tehát hogy elöl a hűtő lehűti, a motor meg felmelegíti a vizet. Ha kicsit kevesebb víz van benne attól semmi baj nem lesz mert ugyan úgy lehűti csak hamarabb melegszik fel a víz mivel kevesebb van. Ezért esetleg többet forog a ventillátor.
Télen viszont jó ha hamar felmelegszik a víz, meg a ventillátor sem kapcsol be mert a hideg menetszél lehűti.És mivel hamarabb felmelegszik ezért hamarabb lesz fűtés. Sőt a fűtés is hűti a vizet elég jelentősen.
Azt szokták javasolni hogy télen a min. szintig kell lennie nyáron meg a max ig
Az ökörséget meg meg se halld. Sok tudatlan azt hiszi ért a kocsikhoz mert el tudja olvasni hogy min és hogy max.
hát még mázli hogy az előttem szóló mond ilyeneket mikor egyáltalán nem vágja h mi van XD,
a termosztát pont arra van h amig hideg a viz nem engedi a hütőhöz a vizet igy hamarabb fog felmelegedni télen is a viz, és nem az egy deci miatt fogja főzni a vizet és brutálisan túl melegedni, mivel a hötőrendszer zárt rendszer a kiegyenlitő tartály pedig a nyomáskülömbségek ,hőtágulás miatt van beépitve. pl ha felforr a viz akkor a nagynyomás miatt ne a hütöt küldje földkörüli pályára hanem ott tud elszállni a nagynyomás és miután a gőz is viz ami elpárolgot ezt vhonnan potolni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!