Miért van az egyik autóban szíjas a másikban pedig láncos vezérlés?
Manapság már kb. csak ennyi a különbség, igen. Régen volt azért nagyobb is. Eredetileg láncos vezérlés létezett, amikor még alul vezérelt motorok voltak. Később jöttek a felül vezérelt motorok, itt viszont egy probléma adódott: túl hosszú láncot igényelt és az akkori technológia szerint ez a hossz rengeteg problémát jelentett láncnál, ezért a felül vezérelt motorok megjelenésével együtt megjelent a szíj is, ami megoldás volt a lánc problémájára.
Persze ez sok évtizeddel ezelőtt volt. Azóta a hosszú láncok problémájára is megoldás született, így manapság semmilyen tervezési, vagy technológiai oka nincs annak, hogy lánccal, vagy szíjjal tervezik.
Ennek függvényében igen, a különbség csak annyi, amit írtál. A lánc drágább, de megbízhatóbb. A szíj pedig az ellenkezője.
Hosszútávon pont, hogy olcsóbb a láncos vezérlés....
Jóval ritkábban kell cserélni.
A cseréje meg vicc kategória otthon ha az embernek van egy minimális szerelési képessége.
(igaz ez egy trükk, amit nem sokan ismernek)...
Meglehetne csinálni fogaskerekesre is de ahhoz tervezni kellene és szinte örök életű lenne akkor.
NA ez nem kifizetődő az autó iparnak.
Nem kell itt Audi V6-ra gondolni. Egy Opel Astrában is jó 600e Ft egy láncos vezérléscsere.
Két autóm van, az egyik szíjas, a másik láncos. A szíjnak 150.000 km a csereperiódusa. Soha nem volt vele semmi gondolm. A láncos új korától nálam van, nem tiprom, mégis 28.000 km-nél (nem írtam le!) széthullott. Hála istennek még bőven a garanciaidő alatt. Ezért nekem kicsit megingott bizodalmam a láncban. Sajnos az sem örökéletű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!