Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az egyik autóban...

Miért van az egyik autóban szíjas a másikban pedig láncos vezérlés?

Figyelt kérdés
Csak az ár miatt? Tehát a szíjasat gyakrabban kell cserélni viszont újonnan olcsóbb mint egy másik hasonló kategóriájú, de láncos vezérlés?

ápr. 26. 09:49
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Manapság már kb. csak ennyi a különbség, igen. Régen volt azért nagyobb is. Eredetileg láncos vezérlés létezett, amikor még alul vezérelt motorok voltak. Később jöttek a felül vezérelt motorok, itt viszont egy probléma adódott: túl hosszú láncot igényelt és az akkori technológia szerint ez a hossz rengeteg problémát jelentett láncnál, ezért a felül vezérelt motorok megjelenésével együtt megjelent a szíj is, ami megoldás volt a lánc problémájára.


Persze ez sok évtizeddel ezelőtt volt. Azóta a hosszú láncok problémájára is megoldás született, így manapság semmilyen tervezési, vagy technológiai oka nincs annak, hogy lánccal, vagy szíjjal tervezik.


Ennek függvényében igen, a különbség csak annyi, amit írtál. A lánc drágább, de megbízhatóbb. A szíj pedig az ellenkezője.

ápr. 26. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim válasza:
100%
Úgy tudom, hogy a lánchajtás olyan 5%-kal hatékonyabb, bár ez függ a teljesítménytől és a lánc korától is. Rosszabb is lehet esetenként. Szerintem emiatt, és mert ki lehet vele tolni a csereperiódust. Anyagban drágább, ugyanakkor azt hozzátenném, hogy alapvetően az lesz olcsóbb, amiből többet gyártanak.
ápr. 26. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

Hosszútávon pont, hogy olcsóbb a láncos vezérlés....


Jóval ritkábban kell cserélni.

A cseréje meg vicc kategória otthon ha az embernek van egy minimális szerelési képessége.

(igaz ez egy trükk, amit nem sokan ismernek)...

ápr. 26. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
70%
Régen lánccal hajtották a vezérműtengelyt, azután mint sok minden egyébben is valakik azt hitték, feltalálták a spanyolviaszt és gyártották, reklámozták a "csendesebb" vezérmű szíjat. Szétqrtak jó pár motort, és a normálisabb (Előbb japán majd egyre több) gyártók visszatértek a láncos hajtásra.
ápr. 26. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 Szolovjov ***** válasza:
100%
A lánccal csak annyi a baj, hogy vannak motorok (pl a v6-os Audik), amiken 1 millió Ft-ért vállalják a cserét, alig pár helyen az országban. Ezek a hátul láncos rettenetek.
ápr. 26. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%
Ez igaz 5-ös, de akit audit vesz az remélhetőleg kalkulál ezzel. Vagy legalább is nagyon remélem :DD
ápr. 26. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
5: ha szíjjas lenne akkor is marha drága lenne a cseréje, itt nem a lánccal van gond hanem a gyökér tervezőkkel akik oda tervezték a vezérlést.
ápr. 26. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
56%
#3 Tény, hogy egy sima hétköznapi motoron láncot cserélni nem egy nagy mutatvány, de ebben a témában nem sok értelme van, mert a szíjasat is. Sőt, azt még egyszerűbb.
ápr. 26. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
33%

Meglehetne csinálni fogaskerekesre is de ahhoz tervezni kellene és szinte örök életű lenne akkor.

NA ez nem kifizetődő az autó iparnak.

ápr. 26. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Nem kell itt Audi V6-ra gondolni. Egy Opel Astrában is jó 600e Ft egy láncos vezérléscsere.

Két autóm van, az egyik szíjas, a másik láncos. A szíjnak 150.000 km a csereperiódusa. Soha nem volt vele semmi gondolm. A láncos új korától nálam van, nem tiprom, mégis 28.000 km-nél (nem írtam le!) széthullott. Hála istennek még bőven a garanciaidő alatt. Ezért nekem kicsit megingott bizodalmam a láncban. Sajnos az sem örökéletű.

ápr. 26. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!