Mi lehet az oka?
Például a hevüléstől vagy korróziós folyamatoktól felszabadult gázoktól.
Amúgy örülj neki, hogy ennyire jól záró biztonsági szelep van a vízkörön!
Igen, normális - hisz a gépkocsik hűtőrendszerét enyhe túlnyomásra méretezik, melynek maximális értékét a túlnyomás-leeresztő szelep határozza meg.
Ez a szelep általában a puffertartályon levő zárókupak része, melyen fel szokják tüntetni a névleges nyomásértéket is. Ha nincs ez a nyomásérték feltüntetve, akkor nézz utána online a helyes értéknek!
P.S.
Ez a szelep azért is nagyon fontos, hogy a magasabb hegységekben ne forrjon fel a hűtővized az üzemi hőmérséklet elérésekor.
Amúgy a klasszikus tervezési szempontok értelmében a puffertartályt a hűtőkör legalacsonyabb nyomású pontjába szokás beiktatni, hogy a zárókupak esetleges hibájánál se spricceljen ki a víz a hűtőkörből.
Naaa azért álljunk meg, hogy a fenébe lenne ez normális? Egyáltalán nem az.
Menet közben persze, hogy normális a túlnyomás, de szerintetek mitől van túlnyomás? Azért, mert meleg. Hőmérséklet emelkedésre tágul minden, a fagyálló is, a tágulás miatt pedig nő a nyomás. Na de a kérdező azt mondja, hogy MÁSNAP is még nyomás van. Másnapra régen visszahűl a fagyálló, azaz a rendszer nyomásának is vissza kell állnia 1 atmoszférára. Mégis mi a fene állítana elő nyomást, ha a fagyálló hideg? A nyomás csak melegedés hatására emelkedhet, de ez hideg. Honnan jönne a nyomás?
Hát, egészséges körülmények között sehonnan. Normál esetben a rendszerben csak fagyálló van, aminek hidegen a nyomása 1atm, azaz nincs benne túlnyomás. Túlnyomás hidegen attól lehet, hogy a rendszerben a fagyállón kívül más is van. Több minden ugyanakkora helyen egyenlő túlnyomás. Ez nyilvánvalóan rossz.
Több oka is lehet, én nem nagyon tippelgetnék, mert az semmi jóra nem vezet, személyesen lehet csak megállapítani különböző módszerekkel.
#6 (19:15) - gondolom most töltötte föl frissen, és még nagyon parázik rajta. Az első nap után még a friss korróziótól felszabaduló hidrogén se bírt megszökni neki a rendszerből.
Ha menet közben nem bugyog a puffertartály, akkor nem fújnak át a gázok a hengerből - különben "nagy gáz van"!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!