Autó leállítása után hová lesz a turbónyomás?
Szerinted ha leállítod a motort, mind az összes henger minden szelepe varázsütésre bezár?
Arról nem beszélve, hogy nem ötezres fordulaton szoktuk leallítani a motort, hanem alapjáraton, amikor túl nagy nyomást nem produkál a turbó, és nem is fog hosszú másodpercekig forogni olajozás nélkül.
Amikor leállítod igen lesz még légáram. Ha az egyik henger éppen szelep összenyitásban állt meg (összes szelep nyitva egyszerre) akkor simán a kipufogóba áramlik.
Ha nem úgy áll meg akkor simán visszapattan a nyomáshullám és a turbon, fojtószelepen kiegyenlítődik.
De ennek elhanyagolható bármilyen hatása a motorra.
Érthetetlen a kérdés, mert ha lezárnának a szelepek, akkor a turbó hogyan tudná tölteni?
Ám idáig el sem jutunk.
Ugyanis több olyan szelep is van egy motorban, amelyik a leállítás után kisebb-nagyobb mértékben nyitva marad, sőt még olyat is találhatsz, amelyik éppen 100%-ig nyitott állapotban van.
Sőt, a következő indulásig úgy is marad.
Tehát ha azt mondod, hogy a motor leállításakor a szelepek lezárnak, az annyit jelent: fogalmad nincs a négyütemű motor vezérművének a működéséről. 🤣
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!