Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a jele ha az autó motojában...

Mi a jele ha az autó motojában kopott a hajtókar csapágy illetve a főtengely csapágy?

Figyelt kérdés

ápr. 12. 19:32
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:
Majd ha letérdel.
ápr. 12. 20:38
 12/18 anonim ***** válasza:
84%

"Majd ha letérdel."

Az tovább növeli a számlát.

Ha hajtórúd csapágyas az sok autónál könnyen gyorsan javítható, ha nem ette meg a forgattyús tengelyt akár egy egyszerű csapágy cserével. Ha összefordul és szétdrehál mindent a qva drága.

ápr. 12. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:
Miért mondják hogy egy sima csapágy cserénél többet ér az egész motrot generálozni?
ápr. 12. 21:00
 14/18 anonim ***** válasza:
85%

Jobbnak nem jobb. Két különböző dologról van szó.


A csapágyazás és a vezérléscsere nem javítási vagy felújítási munka, hanem karbantartás. Magyarul egy teljesen normális alkatrész-elhasználódásról beszélünk, ami minden autón előjön előbb vagy utóbb. Nyilván ez függ a tulajdonostól is, és a motor teljesítményétől is.


Azok az emberek mondják, hogy jobb a teljes generál, akik a kőkorszaki fűnyírómotoros autóikkal járnak, amibe nyilván kb. sosem megy tönkre a csapágysor, ezért úgy vannak vele, hogy "majd ha nagyobb baja lesz, egyben megcsináljuk". De ez illúzió, mert amikor nagyobb baja lesz, akkor már az autó értékének többszörösét kéne elkölteni a motorra, amit senki nem fog kifizetni.



Hozzáteszem, nem az öreg autókkal van a baj. Én is egy 25 éves E39 530i-vel járok hétvégente. Az igénytelen analfabéta tulajdonosokkal van a baj.

A generál sok mindent tartalmaz. Aki komolyan gondol egy idősebb autót, ott valóban van értelme egy teljes felújításnak.


De aki átlagos felhasználás céljából tart egy átlagos autót, az nem ez a kategória. Csak gondolj bele. Mondjuk látatlanban tippre az autódnál 200-300 ezer között jönne ki a csapágyazás mindenestül. De ha sokat vársz, akkor főtengely is kuka lesz, és veheted a gyári újat, 800 ezerért, alsó hangon. Vagy veszel 200-ért egy bontottat, amivel vagy jó lesz egy ideig, vagy nem.


És akkor még tényleg alig beszéltünk egy pár dologról.


És ennél még sokkal komolyabb összegeket is jelentkezhetnek a végére.


Arról nem is beszélve, hogy ha neked 130-as tempónál elszáll a főtengelyed, akkor garantált a baleset.


Figyelj, nem értesz hozzá, ne próbálj okosnak lenni. Ha szeretnéd még használni az autót, akkor vidd el szerelőhöz. De ne feltétlen a falu végi JóskaPistához... Lépj be tematikus csoportba fbn és kérdezz körbe a lakhelyed környéki szakikról.

ápr. 12. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:
Nem valószínű hogy fogok ezzel foglalkozni, inkább eladom a kocsit. Nincs nekem most 200-300 ezer forintom erre.
ápr. 12. 21:27
 16/18 anonim ***** válasza:
79%
Ez is egy opció. De azért szerelőhöz én elvinném, aki tényleg ért is hozzá, hátha mégsem az a baja, és menthető lenne.
ápr. 12. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Milyen autó? Láncos vezérlés?


Benzinesnél könnyen észrevenni ha hajtókarcsapágyas... Dízel hangja lesz.

Opel astra h-k mind ebbe döglenek bele pl.

ápr. 12. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:
Ez egy 2-es focus 1.6 benzin a 100 lovas.
ápr. 13. 05:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!