Itt a traktor volt a gyenge, vagy ilyen terepen érthető a helyzet?
Több sebből vérzik a sztori.
-Nem volt elég lendület.
-A vezető tapasztalatlan.
-Az egy hátsókerekes f@s, laza talajon dolgozni is szar vele.
Olyan nincs, hogy a traktorban kevés az erő, le van áttételezve ez is rendesen. De ezt vezetni is sz@r. Ilyet háztájiban, meg esetleg mint itt is, ha a rendes gépek foglaltak, szállítani veszik elő. Öregek rejszolnak, rá, hogy milyen traktor az MTZ, hát egy sz@rkupac. Bedurran a vádlim, ha ránézek. 🤣
Kevés tapadási erő, csúszós talaj, tőkesúlyok voltak a traktor elején?
Ehhez a vontatmányhoz harmatgyenge volt a gép.
Lendületből felment volna, de rizikózni egy x tonna búza/árpa stb-vel hát...
Bővíteni kell a gépparkot.
1x egy Belarus próbált felhúzni egy nagyon meredek emelkedőn az autómmal, nem volt egyszerű. Attól féltem, hátraborul, és összenyom.
Valahogy a gazdáknál egy idő után mintha hiányozna a kockázat, mint olyan.
Alapvetően a probléma, hogy gyenge a traktor. Igen, gyenge. Meg lehet nézni a videóban, amikor kisebb sebességben próbált vele felmenni, a motor egyedül akkor bírta volna el ezt a súlyt, viszont ilyenkor nincs tapadás, elkapar. Ilyen csúszós talajon azt el lehet felejteni, hogy te szlip nélkül felmész vele. Két lehetőség van, de mindkettőhöz több teljesítmény kell:
-vagy lendületből nekiindulsz, termelsz egy kis mozgási energiát a vízszintes szakaszon, így kevésbé fogsz kaparni, mivel nagyobb lesz a sebességed végig, viszont ehhez olyan erős motor kell, ami adott sebességben végig képes nagyjából azonos menetsebességet tartani, nem kell hozzá visszaváltani, vagy ha vissza is kell, azt nyomatékmegszakítás nélkül meg lehet tenni, vagy eleve még a vízszintes szakaszon tovább tudsz vele gyorsítani, mert az erős motor elbírja. Ezek közül egyikre sem alkalmas egy 80-as MTZ.
-vagy közel 0 kezdősebességgel indulsz neki, ez esetben viszont biztosan kaparni fogsz, mert csúszós az út, hiába nem nyakig sár, de akkor sincs tapadás, csak akkor fogsz előre jutni, ha a nyílmintázatú gumi dolgozni kezd, ahhoz viszont pörögnie kell, tapadáshatáron járatva nem jutsz sehová. Nyilván a túl nagy szlip sem jó, de jól látható a videón, hogy a motor elbírta volna alacsony fokozatban, csak éppen nem megy sehova. Jól látható, hogy első nekifutásra jutott a legtovább, ami annak köszönhető, hogy a gumik végig dolgoztak, kis mennyiségű földet folyamatosan kapartak, ami tökéletesen elég volt ahhoz, hogy felmenjen. Ha a motor erősebb lett volna, akkor elsőre felhúzza, de sajnos a váltás során az összes megtermelt lendület elveszett.
Az összerékhajtás itt nem sokat tett volna hozzá, eleve emelkedőn van, pótkocsit is húz, ami eleve hátrafelé szeretné billenteni a traktort, az első tengely ilyenkor majdnem hogy tehermentesül.
Ha valamelyest nehezebb lett volna, akkor talán nem kapart volna el olyan könnyen amikor alacsony fokozatban próbálta, viszont akkor ugye még nagyobb teljesítményre lett volna szükség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!