Mitől lehet, hogy a Skoda Octavia leáll menet közben?
Adott egy 2004-es, 1.4 benzines Skoda Octavia. Az utóbbi időben előfordult, hogy menet közben leállt a kocsi mindenféle előjel nélkül. Ha utána rögtön leállítom és újra beindítom akkor hibátlanul megy tovább, de a jelenség elég kellemetlen.
Az első után elvittem szerelőhöz, akkor az akksit és a generátort átnézték, azt mondták semmi baja.
Mikor következő alkalmakkor leállt, próbáltam megfigyelni a közös dolgokat bennük:
- az üzemanyag szintjelző kb. Negyedig van: tettünk a tankba spuri üzemanyag adalékot, hátha retkes a tank, de nem oldotta meg
- minden alkalommal 80-90-100 km/h-van mentem, tehát kb. 3000res fordulatszámnál állt le.
A mai napon kicseréltettem a gyertyákat, mert már rég voltak ezért gondoltam talán az lehet. A szerelő mondta, hogy kicseréli, de nem hiszi, hogy ez a baja, rákötötte a gépre a kocsit, de megint nem írt ki semmi hibát.
Ha a googleben rákeresek akkor rengeteg lehetőség van mi lehet rossz, ezért kérném, hogy aki járt már így legyen kedves írja le a tapasztalatait.
Köszönöm
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1. Minden dadogás, akadozás nélkül megy és egyszer csak elkezd motorfékezni?
2. Közben a műszerfalon a műszerek rendesen mutatnak? Pl. a sebességmérő és a fordulatszámmérő?
3. Kigyullad valamelyik jelző?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Bár off téma.
Nekem a mercédesem csinálta azt, hogy megyek két város közt 90-nel. És egyszer csak leállt a motor, és mivel gyújtáson volt és ment is az autó, rögtön be is indult a motor, és ezt a műszerfalon felvillanó összes lámpát látva, csak azt néztem, hogy ez mi volt. De érdekes módon, ez csak egyetlen egyszer fordult elő, azóta se jöttem rá mi lehetett ez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha nem rángat, nem dadog csak egy pillanat alatt leáll és közben a műszerek működnek, tehát megvan a feszültség, akkor én elsőként arra tippelnék, hogy a főtengelyszenzornak vagy a vezérműtengely szenzornak van egy időszakos kontakthibája.
Érdemes lenne venni egy OBDII interface-t és ha sikerül gyújtáslevétel nélkül megállni, akkor azonnal kiolvasni a hibatárolót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!