Az tényleg lehetséges, hogy egy Volvo S40-es fenntartása nagyjából annyiba kerül mint egy Suzuki Swiftnek?
Szóval erről a 2 autóról lenne szó:
-2. generációs(2004-2012) Volvo S40 1.6 benzines motorral
-2010-17 között gyártott Suzuki Swift 1.2 benzines motorral
Az tény, hogy fogyasztásban nagyon megveri a Suzuki, ez nem kérdés, spiritmonitor szerint ez a Swift 6 litert fogyaszt az 1.6-os S40 pedig 7,9-et.
Ettől eltekintve viszont rákerestem pár alkatrészre és nagyjából hasonló árban vannak! Gondolom ez annak is köszönhető hogy ebben S40-ben sok Focus MK2 alkatrész van. De ez mindegy is, hogy miért engem nagyon meglep ez a dolog, most akkor én nem értek valamit vagy tényleg hasonló költség fenntartani ezt a 2 autót?
Mivolt az a pár alkatrész?
De jól látod a helyzetet, a Focus rokonság miatt nem egy egetrengető költség egy S40-es Volvo üzemben tartása.
Attól függ, hogyan értelmezzük a fenntartást.
Az S40 azzal az 1.6-os motorral egy nagyon megbízható autó, szóval ritkán kell rá költeni és igen, e tekintetben nem drágább, mint egy Swift. Na de ha valami tönkremegy, akkor az drágább mulatság lesz. Például a hátsó futómű felújítása alsóhangon 300 ezer forint, míg a Suzukinál van két hídszilent oszt viszlát, 50 ezer maximum.
Köszi a válaszokat!
#1 Kuplungszett, fényszórók, lengéscsillapító, ilyesmik.. tök hasonló áron vannak a dolgok
#2 Így már mondjuk más a helyzet valóban.. Tudsz még esetleg hasonló dolgokat írni, ami jelentősen költségesebb lehet ezzel a Volvóval?
Ezek a sztereotípiák, hogy a Suzukihoz, Opelhez minden filléres, a Volvóhoz egyéb márkához meg horror áron van minden, nem minden esetben igazak.
Valami kommersz, gyakori cucc a Volvóhoz simán lehet olcsóbb, mint valami ritka extra a Swifthez.
A fogyasztás használatfüggő. Az adó nem márkafüggő. A biztosítás kevéssé függ a márkától. A szerviz munkadíj sem feltétlenül márkákra van leosztva.
Az S40 Volvo valóban olcsón fenntartható, ha a vételkor jó állapotban van. És igen, azért olcsó hozzá az alkatrész, mert Focus utángyártott futómű-motor-motortartó-fék elemekkel lehet szerelni. Nincs benne kéttömegű mint a nagyobb benzinesekben, a féltengelyeket, váltót sem nagyon lehet benne szétrúgni, mert egyszerűen gyenge a motor. Pl. a nagyobb benzineseknél panaszkodnak, hogy az utángyártott féltengely pl. 10-20 ezer km-t bír, a gyári meg háromszor annyiba kerül. Egy gyári kerékcsapágy 60 ezer, míg egy utángyártott max. a fele. Féktárcsák is kisebbek rajta, mint a nagyobb motoros autókon. Éppen ezért rá lehet tenni a 15 colos felnit, egy ballonosabb gumival szerelve ki lehet kímélni a futóművet is ezeken a vacak utakon. Az 5 hengeresnél vagy a 2 liter dízelnél már csak 16-tól fölfele tudsz felnit rátenni.
Olyan sok extra nem volt ezekben az autókban, ami el tudna romlani. Ami idővel zsebbenyúlós lehet ahogy már írták, a hátsó futómű, de az is nagyon sokat elmegy. Rendesen alá kell nézni, hogy rohad-e, főleg a hátsó futómű bekötési pontjainál, hátsó tornyok környékén, ott szokott megindulni a rozsda, ha megindul. Ha eddig nem rozsdásodott, itthoni használat esetén nem is nagyon fog, egész jó a gyári alvázvédelmük (nem olyan mint a P1-es S40-nek...), sót is már csak 2-3 hétig látnak az autók. Nem szokott beázni sem mint egyes típusok, a műszerfal nem öregszik, az ajtókárpit Fordosan széthullik idővel, de azt újra lehet húzni. Mind a szövet, mind a bőr ülések jó minőségűek, nyilván ezeket is ki lehet ülni, de nem 10-15 éves korban jellemző, hanem majd 20 fölött.
Szerelni nagyon könnyű, még a 2.5 turbós motorhoz is könnyen hozzáférsz, nagy a motortér, safety okok miatt pedig nincs rányomva a tűzfalra a motor. Egy 1.6-os benzinmotor mögé túlzás nélkül be is állhatsz a motortérbe. :D
Egy hátránya van, hogy lomha azzal a motorral. Ha ezzel a kompromisszummal együtt tudsz élni, akkor nagyon jó választás. Ha nem, akkor az 1.8 meg 2.0 Mazda motoros benzinesbe véletlenül se gondolkozz, azok nagyon rossz konstrukciók. A 2.4 meg már más dimenzinó fenntartás szempontjából, bár motorikusan az is megbízható, csak azt nem hozod ki 8-8,5 liter alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!