A Volvo C30 miért ennyire (gyanúsan) olcsó?
Elnézést a hosszú linkért, nem akartam egyesével.
Például a 2. találat: 12 éves 150 lovas 150 ezer körüli futásteljesítménnyel árulnak 2,8-ért vagy 2 millióért már szintén lehet kapni picivel idősebb (2009 körüli), de 200ezer km alatti kocsit is.
Ebben az árkategóriában a Hyundai i30 mozog miközben a Volvo egy prémiumautó nem egy koreai tucatmárka.
Azért merült fel a kérdés, mert szeretnék majd venni egy sportos hatchback-et mindazonáltal ez egy megbízható, svédesen biztonságos (elvégre egy Volvo) és azért ennyi pénzért ilyen teljesítményű autó nem sok van.
Alternatíva max a Swift Sport és Ford Fiesta, de azokat nevetséges is összehasonlítani a C30-al. Azért se értem miért ez az árazás?
"Volvo egy prémiumautó"
Na itt esel bele ugyanabba a csapdába, amibe a BMW-sek, Mercisek, stb. Ti azt hiszitek, hogy létezik olyan, hogy "prémium márka". Nem létezik ilyen. Prémium típusok vannak, prémium márkák nincsenek. BMW esetében például a hülyegyerek megveszi a 318 füstgépet és azt hiszi prémium autója van. Miért? Mert a BMW-nek vannak prémium típusai. Csak az a baj, hogy a hármas BMW, főleg ilyen picsafüst 318, 320 kivitelben, olyan távol állnak a prémiumtól, mint a Trabant. Mercedesnél ugyanez a helyzet, ott az S-osztály, prémium, de attól még a szaros C-osztály nem válik prémiummá, csak mert ugyanaz a matrica az elején, mint az S elején. A BMW 3, a Mercedes C-osztály, az Audi A3, a Volkswagen Passat B5, stb... ezek nem prémium autók, bármennyire is ezt hiszik az elmebeteg fanatikus rajongóik.
Na és akkor Volvo... Igen, a Volvonak van prémium típusa. Igen, a Volvo élen jár a biztonságtechnikában. Meg ilyenek. De ettől még a C30 csak egy kis pici szirszar ferdehátú. Nincs vele baj egyáltalán, jó autó, de közel 20 éves és annyira átlagos, amennyire csak lehet. Nincs benne az égvilágon semmi, ami miatt drágábbnak kellene lennie. Sőt, igazából sokkal drágább még így is, mint amennyit ér. Kb. annyit ér, mint egy Focus 2, vagy Astra H, mégis drágább náluk, mert sokkal kevesebb a C30, kevesebb kínálat = magasabb ár. De nem ér annyit. Túlárazott.
12 éves, háromajtós, dízel, 2,8-ért gyanúsan olcsó?! Akkor vedd meg 10 millióért! Gondolom az eladó nem fog tiltakozni, ha még pár milliót a zsebébe akarsz tömni.
Én nem látom annyira olcsónak. Meg nem is valami különlegesség. 150 lóerős dízel manapság nem is az a kifejezetten hű de sportos. A km ha valós, valóban nem sok egy dízelhez képest, de extrém kevésnek se mondanám.
Na azért a Fordozással kicsit finomabban.
A platform az egy közös fejlesztés, legalább annyira Volvo, mint amennyire Ford.
Ami a motorokat illeti, 2.0 fölött mindegyik motor a Volvo sajátja, csak a kisebbek jöttek máshonnan, mivel a Volvo akkoriban nem gyártott kicsi négyhengeres motort. De Ford egyetlen egy van csak, az 1.6-os benzin, ezen kívül van még az 1.8 és 2.0 benzin ami Mazda, a többi benzines öthengeres az saját. Illetve 1.6 és 2.0 dízel, ami PSA, a többi dízel öthengeres saját. Tehát összesen van 5 rendelt motor, amiből csupán egy Ford, meg van 4 saját motor.
Én itt nem igazán látom, hogy mégis mitől lenne Ford. Volt köztük biznisz, voltak közös dolgok, voltak ide-oda kisegítések, de közel sem olyan a szituáció, mint például hogy a Skoda az full Volkswagen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!