Uzemmeleg motornal olyan mintha elgyengulne a kocsi. Az alapjarat is olyan mintha nem is lenne. Tipp?
Alapjárati szelep vagy elkoszolódott, vagy cserés is, bár ilyenkor az néha máshol akad be, olyankor meg túl magas lehet az alapjárati fordulat.
Lambdaszonda. Tipikusan csak meleg motornál produkál hibát, rosszul mér, túl töménynek érzi a bemenő keveréket, ezért hígít rajta, az meg akár kevés is lehet. Ilyenkor a kocsi sem húz rendesen, húz-megtorpan-húz-megtorpan, ahogy épp dúsul-hígul a keverék. Álló helyzetben esetleg ingadozik az alapjárat, de akár le is fulladhat. A hiba azért csak meleg motornál jön elő, mert amíg felmelegszik a motor (nem feltétlen csak a hűtővíz), addig a motorvezérlés nem veszi figyelembe a lambda jelét, hanem eleve kicsit dúsabb keveréket ad.
Szervíz, kiolvassák, nekiállnak a hibajavításnak, aztán egyszer csak eljutnak a hibához.
De pl. az asszony ford fiestáján (2005. év benzin, 1.3 8V) egyszerre volt az alapjárati motor, a főtengely jeladó, meg a szívósor tömítés. Ugyanígy random leállások voltak, de mire mindenen végigmentek, az egynapos rutinműtétből 3 napos folyamatos keresés-javítás lett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!