Hogyan kell a gázpedált kezelni, gyorsan gyorsulni?
Most járok autósiskolába gyakorlati oktatásra, de az oktatómmal alig tudok valamit megbeszélni, minden kérdésre a választ Ádámtól és Évától indítja, és totál belezavarodik szerintem ő is, hogy mit akart egyáltalán mondani, így kb sose kapok választ semmire.
Szóvá szokta tenni, hogy túl lassan gyorsulok (pl ahogy épp kimegyünk lakott területen kívülre), de mikor kérdeztem, hogy akkor hogyan nyomjam a gázpedált, nem mond rá semmit érdemben.
Jelen példánál egy körforgalomból kb 10 méter után van a település végét jelző tábla, tehát kb 20 km/h-ról mehetnék föl 70-re egyből.
A féket meg a kuplungot ugye ésszel, fokozatosan kell kezelni, de a gázt akkor nem? Mert én csak (szerintem) fokozatosan nyomom egyre jobban, fokozatosan de folyamatosan gyorsulok. Vagy rá kéne ugranom a pedálra, vagy hogy értheti, hogy lassan gyorsulok? De a totál beletaposás (tehát hogy hirtelen ráálljak a pedálra amekkora erővel csak lehet) helytelennek tűnik az átlag pedálkezeléshez képest. Vagy mégis így kéne?
Okítsatok ki, légyszi, ha már az oktatóm nem tette.
10, ez az oldal arra van, hogy kérdezzünk. Viszont nem kötelező válaszolnod. Szerintem elég sok téma és szakterület van, amihez te hozzá sem tudnál szólni, nekem pedig számos ismeretem van róla. Mint írtam, épp tanulom a vezetést, így ja, nem tudok még mindent. :) Emiatt nem fogom szégyellni magam. Te pedig elgondolkodhatnál inkább azon, hogy miért mások lenyomásával meg leszólásával próbálod magad valakinek érezni, ahelyett, hogy a saját fejlődésedre koncentrálnál, mert hát van miben fejlődnöd még emberileg.
8-as és 9-es, köszönöm a válaszokat, igyekszem megfogadni a tanácsokat!
Azért Ádámtól-Évától mesél, hogy tanulj. Az a te szegénységi bizonyítványod, hogy nem vagy képes követni az összetett mondatok értelmét.
Amúgy ez vezetési stílus kérdése. Van, aki padlógáz-padlófék szerint él, meg van, aki szép lassan adagolja, fél óra, mire padlóra kerül a gáz. Az sem mindegy, hogyan váltasz közben. Én speciel ha autópályára akarok besorolni, akkor alacsonyabb fokozatokban padlózok, de városokon áthaladó főúton szépen, rugalmasan kezelem. A forgalom ritmusa is diktál. Na meg a különböző stílusok azonos úton, kb. azonos idővel, kb. azonos átlagsebességgel képesek drasztikusan különböző fogyasztást eredményezni. Ez kialakul majd idővel, neked mi esik jól.
#14
Abszolút igazad van. Nem azért mondtam a piros vonalat mert feltétlenül káros, hanem azért, mert a vizsgabiztos nem biztos, hogy nagyon örülne neki... Kezdőknél általában nem szeretik, ha bőgetik a motort.
#17.
Vannan emberek akiknél sem az oktatóváltás sem az iskolaváltás nem segít, és bármilyen autóba is ülhetnek, soha nem fognak normálisan vezetni.
Viszont nagyon hosszan képesek mindezt megmagyarázni, egy ilyen kérdezősködős oldalon. 🤭
#18
És vannak az elképzelhetetlenül inkompetens oktatók, akikkel lehetetlen normális tempóban tanulni. Nekem is volt ilyenhez szerencsém, alig mentem át vizsgán (40 órával), azóta valahogy mégis vígan elvezetek évi 30-40 ezret...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!