Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hosszmotoros,tűzfal felé néző...

Hosszmotoros,tűzfal felé néző autoknal hogy oldják meg a váltót?

Figyelt kérdés
Ha klasszikus elrendezésben akarom nézni,akkor q valtonak elorefele kéne néznie, de persze arra nem fér el,viszont a vezérlés oldaláról,ha jól tudom,nem lehet kivezetni a hajtast. Akkor hogyan oldják meg a váltót a hátra néző,hosszmotoros autóknál?
márc. 17. 23:23
 1/6 anonim ***** válasza:

Nos, kúpfogaskerék.


Első hajtás, kereszt motor esetén egybe van építve a difi a váltóval. Keresztben áll a motor, ugyanígy a váltó tengelyei, és homlok kerék viszi a differenciálműbe a hajtást, a szintén keresztben álló féltengelyeknek. A fogak szemben állnak, a tengelyek párhuzamosan egymás mellett vannak.


Hátsó hajtás esetén jellemző a hosszmotor, általában külön van a difi hátul, ott megy két oldalra a hajtás. A difibe egy kúpfogaskerék továbbítja befelé a hajtást, és derékszögben másik kúpfogaskerék viszi tovább (tengelyszög 90°).


Ha első hajtás hosszmotorral, akkor legegyszerűbb a beépített difi kúpfogaskerekes használata. Szóval a motor hosszában van, a váltó tengelyei is, és a kimenő tengely végén illetve a difin van kúpfogaskerék pár, így veszi be a kanyart :)

márc. 17. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Ha a vezérlésre gondolsz, annak tök mindegy, hol van, sőt igazából előnyös is sok szempontból, ha a lendkerék felőli oldalra kerül, kivéve a szerelhetőséget.
márc. 17. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Miért kéne előrefele néznie? LOL
márc. 18. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

"Ha a vezérlésre gondolsz, annak tök mindegy, hol van, sőt igazából előnyös is sok szempontból, ha a lendkerék felőli oldalra kerül, kivéve a szerelhetőséget."


Mi az előnye műszakilag?

Ilyen autóm van. A szerelhetőségi hátrányát sajnos tudom, nem véletlenül 600.000 Ft egy vezérléscsere rajta.... mindent is bontani kell.

márc. 18. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

#4 félreértés ne essék, én is ellenem, fenntartási rémálom, legfeljebb egy örökös fogaskerekes megoldás esetén nézném el duzzogva. Egyik a gyalogos védelem ha jól emlékszem. Másik az, hogy a főtengely egy hosszabb valami, a lendkerék felé hajt alapvetően, miben más a túloldalon kicsit belezavar a dolgok menetébe, csavargatja a főtengelyt össze-vissza, ezért is kell a gumi csillapítás az ékszíjtárcsába például.


Itt beszélnek róla részletesebben 17:18-tól kb

[link]

márc. 18. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
#5, köszönöm.
márc. 18. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!