Hosszmotoros,tűzfal felé néző autoknal hogy oldják meg a váltót?
Nos, kúpfogaskerék.
Első hajtás, kereszt motor esetén egybe van építve a difi a váltóval. Keresztben áll a motor, ugyanígy a váltó tengelyei, és homlok kerék viszi a differenciálműbe a hajtást, a szintén keresztben álló féltengelyeknek. A fogak szemben állnak, a tengelyek párhuzamosan egymás mellett vannak.
Hátsó hajtás esetén jellemző a hosszmotor, általában külön van a difi hátul, ott megy két oldalra a hajtás. A difibe egy kúpfogaskerék továbbítja befelé a hajtást, és derékszögben másik kúpfogaskerék viszi tovább (tengelyszög 90°).
Ha első hajtás hosszmotorral, akkor legegyszerűbb a beépített difi kúpfogaskerekes használata. Szóval a motor hosszában van, a váltó tengelyei is, és a kimenő tengely végén illetve a difin van kúpfogaskerék pár, így veszi be a kanyart :)
"Ha a vezérlésre gondolsz, annak tök mindegy, hol van, sőt igazából előnyös is sok szempontból, ha a lendkerék felőli oldalra kerül, kivéve a szerelhetőséget."
Mi az előnye műszakilag?
Ilyen autóm van. A szerelhetőségi hátrányát sajnos tudom, nem véletlenül 600.000 Ft egy vezérléscsere rajta.... mindent is bontani kell.
#4 félreértés ne essék, én is ellenem, fenntartási rémálom, legfeljebb egy örökös fogaskerekes megoldás esetén nézném el duzzogva. Egyik a gyalogos védelem ha jól emlékszem. Másik az, hogy a főtengely egy hosszabb valami, a lendkerék felé hajt alapvetően, miben más a túloldalon kicsit belezavar a dolgok menetébe, csavargatja a főtengelyt össze-vissza, ezért is kell a gumi csillapítás az ékszíjtárcsába például.
Itt beszélnek róla részletesebben 17:18-tól kb
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!