Miért akadozik az 1-es fokozat a 2004-es Seat toledo 1.6-omban?





Pont, hogy a motortartó bakok is bekeverhetnek, mert valószínűleg ugyanúgy nem bowdenes, hanem merev rudarazos és csuklós megoldású a váltó és váltókar közötti kapcsolat mint az én Octáviámon, illetve Golf 4 padlólemezre épült.
Váltókarnak van egy ütközője ha balra húzod, és ha motortartóbak miatt nem úgy áll a rudazat, akkor simán feszül az egész, mikor nem úgy áll a blokk, ezért tudod nehezebben kapcsolni. Érdemes minél előbb megcsinálni, mert az egyik műanyag gömbfej hajlamos eltörni ha sokat feszegeted, és akkor csak 3-4-es fokozatod lesz. Polcon az Unixnál van mindig, gondolom nem véletlenül.










Nekem csak annyi a kérdésem, hogy az egésznek mi értelme?
Milyen helyzetet képzeljünk el, amikor egy mozgó autóban kettőből vissza kell váltani egybe, főleg egy ezerhatos motornál? 😮
Amúgy a válaszom:
persze hogy nehezen megy a váltás amikor mozog az autó hiszen az egyes -és a hátramenet- NINCS szinkronizálva.





#4 Melyik korazskban élsz? Valamelyik régi szoci autóban volt ez,hogy 1-est csak állo autonál lehetett kapcsolni, mert nem szinkronizált, de már nagyon régóta csak a hátramenet ami ilyen.
Amúgy jól ismerem a helyzetet, és ilyenkor van,hogy álló autónál is nehéz berakni 1-esbe.





#5.
Próbálj megbarátkozni azzal a ténnyel, hogy egy 2004-es Toledóban NEM szinkronizált az első fokozat.
Te élsz elvarázsolt világban!
(#4 voltam)















#8 Ha igazán értenél hozzá, akkor tudnád,hogy mindegy,mert mindkettőt ugyanarra a a Golf4-es padlólemezre építették, és azok főelemeiből rakták össze, tehát a motorból váltól is ugyanazt kapta. 😉
De aki ezt nem tudja, annak hozzászólása, hozzáértése is erősen megkérdőjelezhető! 😘
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!