Az autó belterében a műanyag elemek miért recseghetnek?
Figyelt kérdés
Szinte mindenki találkozott már olyannal, hogy a kocsiban rossz úton haladva esetleg kézzel megnyomva egy-egy műanyag elem vagy borítás recseg-ropog.
Az ilyen mitől fordulhat elő? Pontosan hol és miért adhatják ki azt a recsegő hangot? A patentoknál, az illesztéseknél a nem tökéletesen illeszkedő elemek egymáshoz súrlódnak és az adja azt a kellemetlen hangot vagy mi?
Rossz minőségű műanyag, gyenge összeszerelés vagy illeszkedés. Esetleg anyag fáradás.
márc. 11. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Ha egyik darab hozzáér a másikhoz, de el tud mozdulni, akkor hangot ad.
Bizonyára láttál/hallottál már csoszogó bácsikát, nyikorgó ajtót, húztad a gyereket a ródlival, stb.
márc. 11. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 Morzsi007 válasza:
Öregebb autóknál jellemző, ahol fárad az anyag, hőingadozás és kopnak a szerelési elemek, ha kissé tud mozogni, meg egy alsó-, közép kategóriás autó gyengébb minőséget képvisel. Nekem a legjobb, mikor 4-5 fok van, akkor nem nyekereg semmi, vagy ha nagyon meleg van. :-)
Egy idősebb prémium jobban bírja ilyen szempontból, jobban összerakott úgymond, komolyabbak a szigetelések is, de ennek ára van és ez csak egy része a dolognak.
márc. 11. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Az öregedés, patentek öregedése, repedése, kihullása, hőtágulás ahogy írták. És még egy dolog, az autó rezonanciafrekvenciái idővel valamennyire eltolódnak. A karosszéria is vetemedik, a futómű, bölcsők, futómű szilentek, motortartók, stb. A gyári összeszerelés a gyártósorról legördülő állapotban mért rezgésdiagnosztikai mérésekhez van optimalizálva. Ez már 10 év alatt drasztikusan változik, 20 év alatt meg pláne. Pl. mikor egy régi autóban kicseréled az összes motortartó bakot, teljesen máshogy rezeg a kaszni mint addig. A bakokkal együtt öregedő illesztések egyik napról a másikra új frekvencián kezdenek rezonálni, így motortartó csere után fél-egy évvel elkezdenek zizegni a műanyagok is amik addig csöndben voltak.
márc. 11. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Ja meg a gumik. Rengeteg autón a gyári ajánlásnál vékonyabb gumi, nagyobb felni van fent. Ezeken az utakon a beltér illesztésire ez fokozott terhelést jelent. Bár ezek az utak még gyári felnimérettel is kikészítik az egész autót.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!