1.5 TSi motornál, ha 27 ekm-nél volt az első olajcsere az nagy baj?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem egy renaultnál volt, hogy az olaj világos/átlátszó volt, papír szerint 17e km volt benne...
Tényleg bírnak ennyit ezek az olajak, főleg a benzineseknél.
Az öreg vacak dízelem 1000km után már koromfekete.
6500km a csereperiódusa....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#1 A motor szarik rá, hogy a marketing osztály mit talált ki. Ha valaki hosszú élettartamú motort akar, főleg ilyen relatív modern turbóbenzinesnél, akkor 10 ezernél cserélni kell, maximum 15.
Minden más csak csóró képzelgés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#4 Nem láttál még akkor flottás autót. :D
#5 Ha azt akarod bizonyítani, hogy értesz a témához, akkor ezt a kijelentést hanyagold.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#6 Kérlek meséld el milyen? 😃 Flottás kocsik karbantartásával foglalkoztam, exflottás kocsival járok.
Saját 130.000-ig előírt karbantartás, azóta kb15000km-ként cserélgetem, mentem lassan 100.000-ret vele semmi baja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8 Jó hát ez a futás még lepkefing kategória. Nálam Dokkerek, Caddyk, Doblok fordulnak meg, egy időben Transitok, ritkán bármi más. Ótvar szar állapotban vannak, pedig nincs rájuk sajnálva rájuk a pénz, egyszerűen csak követik a 30 ezret. 300-350 ezer környékén már a belük lóg. Ami mondjuk kifejezetten jó például az 1.3 dezső Doblotól, de például egy 2.2 Transittól, amik megfelelő karbantartással 700 ezret is nevetve elfutnak, azoktól gyászosan szar teljesítmény.
De oké, más a tapasztalatunk. Meg nálad valószínűleg személyautóról van szó, ami teljesen más felhasználásban volt, szóval reális, hogy ennyire mást tapasztalunk. Úgyhogy akkor egyszerűsítsük le: minél sűrűbben van olaj cserélve, annál tovább bírják. Ez így tapasztalattól és személyes véleménytől független, kétségtelen tény. Ha betartod a 30 gyári 30 ezret és gond nélkül elfut mondjuk (példa) 300 ezret a motor, az nem rossz, oké. De sűrűbb olajcserével az a 300 ezer lehetne sokkal több is. Én erre próbálok célozni. Számomra a jónak nem egy random szám mondható, nem attól lesz jó, hogy elfut 300 ezret, vagy akármennyit, hanem hogy valójában mennyi hozható ki belőlük sűrűbb olajcserével.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#9 Teljes mértékben eggyet értek veled. Jobb a sűrűbb olaj csere. A 30000-et én sem erőltetném.
De van egy olyan irányzat, hogy ezek mind sz@rok és jaj mindmeghalunk. Azért az túlzás.
És a kérdező kocsijának semmi baja nem lehet ettől, hogy egyszer 30000-et ment.
Az 1.3 multi, az egy külön állafaj a 3 liter olajával és a biciklilánc vezérlésével. 🤣 Szuper konstrukció!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!